۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۴۱۴۷۴
به دلیل استنشاق گاز اشک آور؛

یکی دیگر از شهروندان بحرینی به شهادت رسید

خبرگزاری رسا ـ ائتلاف 14 فوریه بحرین اعلام کرد که یک شهروند این کشور روز گذشته به علت استنشاق گاز اشک آور در زادگاه دبیرکل جمعیت الوفاق به شهادت رسید.
عبدالعزيز سلمان حسين السعيد شهروند بحريني

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالعزیز سلمان حسین السعید شهروند بحرینی ساکن شهرک البلاد القدیم بعد از روزگذشته به علت استنشاق گاز اشک آوری که نیروهای نظام منامه به سوی تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز شلیک کرده بودند، به شهادت رسید.

 

گزارش‌ها حاکی است که السعید روز گذشته در منزلش به علت استنشاق گازهای اشک آور به شهادت رسید. نیروهای منامه همه روزه شهرک البلاد القدیم را غرق در گاز اشک آور می‌کنند.

 

مأموران رژیم آل‌خلیفه برای متفرق ساختن تظاهرات کنندگانی که آزادی فوری شیخ علی سلمان دبیر کل جمیعت الوفاق بحرین را خواستارند، از گاز اشک آور و گلوله‌های ساچمه‌ای و پلاستیکی استفاده می‌کنند.

 

خانواده السعید با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه استاد عبدالعزیز السعید بر استنشاق گازهای سمی که در جریان تظاهرات روزگذشته در شهرک البلاد القدیم شلیک شده بود، به شهادت رسید، تاکید کرد که موعد تشییع پیکر این در آینده نزدیک اعلام می‌شود.

 

ساعتی بعد منابع خبری بحرین موعد تشییع پیکر السعید را ساعت 3 بعد از ظهر امروز به وقت محلی منامه اعلام کرده و از آحاد مختلف ملت این کشور برای حضور در این مراسم دعوت کردند.

 

شیخ علی سلمان، یکشنبه 7 دی‌ماه یک روز پس از آنکه دادستانی کل بحرین قرار بازداشت او را تسلیم وی کرد، به اتهام دامن زدن به خشونت علیه کشور بازداشت شد. این بازداشت با واکنش مراجع و شخصیت‌های داخلی و خارجی بحرین رو به رو شد./994/ب102/د

ارسال نظرات