۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۴۱۵۱۸
مدیر کل اوقاف مازندران:

وقف یکی از مهم ترین جنبه های اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف مازندران، سنت ماندگار وقف را یکی از مهم ترین جنبه های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با نهادینه شدن این فرهنگ دینی بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه مرتفع خواهد شد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده،  مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در همایش انجمن یاوران وقف که در مسجد جامع کلاردشت با با تاکید بر اهمیت و جایگاه وقف در اسلام اظهار داشت: پیامبران و امامان معصوم اولین واقفین تاریخ اند و سنت حسنه وقف یادگار و میراث جاویدان این اسوه های دین و اخلاق است.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه سخنان خود با اشاره به مسائل و مشکلات کنونی کشور، نقشه های شوم استکبار جهانی برای ملت مظلوم و همیشه بیدار ایران را بسیار خطرناک توصیف کرده و تنها راه مقابله با آن را نصب العین قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری  دانست.

 

وی با تأکید بر پیروی از ولایت فقیه و عمل به رهنمودهای رهبری در جهت حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی، وقف را یکی از جنبه های اقتصاد مقاومتی دانسته  که می تواند نقش بسیار چشمگیری در توزیع عادلانه ثروت و همچنین خودکفایی کشور در عرصه های مختلف ایفا کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به نقش و جایگاه بی بدیل رهبری انقلاب در خنثی سازی توطئه های گوناگون دشمنان خارجی و فتنه گران داخلی افزود: دشمن با درک این اهمیت و جایگاه و تأثیر آن در اقتتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی، سمت و سوی هجمه ها و توطئه ها را به سمت ولایت مطلقه فقیه سوق داده و سعی بر صدمه زدن بر این جایگاه را دارند.

 

وی ادامه داد: وظیفه ما این است همچون گذشته پشتیبان ولایت فقیه این دژ محکم و تسخیر ناپذیر انقلاب باشیم تا کشتی این انقلاب با مدیریت و رهبری مقام عظمای ولایت در این دریای پرتلاطم فتنه ها و دشمنی ها به سرمنزل اصلی خود که همانا اتصال به حکومت حضرت مهدی موعود(غج) است، رهنمون شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به وجود هزار و 222 امامزاده و بقاع متبرکه در مناطق مختلف مازندران، گفت: در حال حاضر دو هزار و 500 خادم افتخاری در این امامزاده های مشغول خدمت هستند.


وی با اشاره به این که 800 خادم رسمی و قراردادی در امامزاده های مازندران مشغول خدمت رسانی به زائران هستند که بیشتر آنها از آقایان هستند، افزود: تکریم زائران و مسافران، حضور در امامزاده ها، حفظ امنیت و آرامش، انجام امورات جاری امامزادگان و بقاع متبرکه، رسیدگی به مسائل بهداشتی، مشارکت در برنامه های فرهنگی و قرآنی، همکاری در اجرای جذب مشارکت های مردمی برای ساخت و ساز امامزاده ها و بقاع متبرکه و حفظ و حراست از اموال و امکانات این مکان های متبرک از جمله وظایف خادمان محسوب می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی، جشن ولایت، طرح آرامش بهاری، برنامه های قرآنی، بصیرت عاشورایی، ضیافت الهی، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی، مائده آسمانی و مهر تحصیلی از جمله مهم ترین برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه در امامزاده های این استان است.

 

وی با بیان این که مازندران پس از استان فارس رتبه دوم کشور را از نظر تعداد امامزاده ها در کشور دارا است، افزود: امامزاده و بقاع متبرکه از محورهای مهم گردشگری مذهبی محسوب می شود که باید به این مهم، توجه ویژه داشت.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: گردشگری مذهبی از فعالیت های فرهنگی و اقتصادی محسوب می شود که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به فرهنگ و اقتصاد باید به این مقوله از گردشگری، اهتمام بیشتری داشت./950/پ202/ب1

ارسال نظرات