۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۲۴۱۵۴۸
رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی:

افزایش جمعیت نیازمند فرهنگ‌سازی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: بحث افزایش جمعیت در جامعه امروزی نیاز به فرهنگ سازی دارد، حل بحران جمعیت بحث حال نیست بلکه مربوط به آینده است و باید برای آن چشم اندازی روشن ترسیم شود.
دومسن جلسه کارگروه بحران جمعيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حسین خانی، رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در دومین جلسه کارگروه بحران جمعیت که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه با حضور اعضای کارگروه برگزار شد، ضمن اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در این زمینه، اظهار داشت: امیدواریم این جلسات در جهت عملی کردن رهنمودها و دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه حل بحران کاهش جمعیت و پیر شدن نسل آینده باشد.

 

رییس دفتر نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که ترویج فرهنگ افزایش جمعیت نیاز به تلاش مضاعف دارد، خاطرنشان کرد: بحث بحران جمعیت مسأله ای است که باید همه دستگاه های مربوطه دست در دست هم دهند تا بتوانند مطالبات رهبری را در این زمینه جامه عمل بپوشانند.

 

حجت الاسلام حسین خانی در ادامه تصریح کرد: با توجه به مطرح شدن مسأله افزایش جمعیت از سوی مقام معظم رهبری انتظار است در این زمینه عملکرد بهتری ارائه شود.

 


وی گفت: بحث افزایش جمعیت در جامعه امروزی نیاز به فرهنگ سازی دارد، حل بحران جمعیت بحث حال نیست بلکه مربوط به آینده است و باید برای آن چشم اندازی روشن ترسیم شود.

 


در ادامه جلسه اعضای حاضر راهکارهایی از جمله آموزش برای جوانان در آستانه ازدواج، دوره هایی برای زوج های جوان، توزیع بروشور و نمایشگاه، فرهنگ سازی در صدا و سیما، مرخصی برای کسانی که باردارند را بیان کردند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات