۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۲۴۱۵۷۰

«با تو می‌مانم» رتبه برتر کتاب سال سپاه و پاسداران اهل قلم شد

خبرگزاری رسا ـ «با تو می‌مانم» خاطرات سردار جمشید نظمی‌ به قلم رضا قلی‌زاده رتبه‌ اول دهمین دوره کتاب سال سپاه و پاسداران اهل قلم را به دست آورد.
کتاب با تو مي مانم

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی، آیین اختتامیه دهمین دوره کتاب سال سپاه و پاسداران اهل قلم امروز با حضور جمعی از مسؤولان سپاه از جمله سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، سردار آسودی معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه و نویسندگان و هنرمندان سپاهی سراسر کشور در تالار اندیشه‌ دانشگاه امام‌حسین(ع) تهران برگزار ‌و نفرات برگزیده هر بخش معرفی شدند.

 

در این دوره از کتاب سال سپاه، 269 پاسدار اهل قلم، 437 عنوان اثر خود را در 9 بخش فرهنگی ـ اعتقادی، ادبیات و دفاع‌ مقدس، سیاسی و حقوقی، تبلیغات و جنگ نرم، نظامی و امنیتی، اقتصادی و اجتماعی، فنی و مهندسی (تالیف)، فنی و مهندسی (ترجمه) و پزشکی به دبیرخانه‌ همایش فرستاده بودند که کتاب با تو می‌مانم، خاطرات سردار جمشید نظمی به قلم رضا قلی‌زاده‌علیار موفق به کسب رتبه‌ نخست گروه ادبیات و دفاع مقدس شد.

 

بنابر این گزارش، در این بخش کتب سی مرد سی مرغ نوشته اکبر صحرایی و گردان نهم نوشته سردار گل‌علی بابایی به طور مشترک دوم  و دخترم ناهید اثر حسین‌علی نظری حایز رتبه سوم شد.

 

کتاب «با تو می‌مانم» بهار امسال توسط انتشارات صریر و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌ شرقی، در تیراژ دو هزار نسخه، شامل 27 فصل (25 بخش نوشتاری و دو فصل عکس و اسناد)، در 768 صفحه، منتشر شده است.

 

گفتنی است، با تو می‌مانم روایتی است از خاطرات سردار جمشید نظمی، به قلم رضا قلی‌زاده. راوی اثر شانزدهم شهریورماه سال 1360 برای‌ نخستین بار به جبهه سوسنگرد رفت و در عملیات «شهید مدنی» ‌شرکت کرد و بر اثر اصابت ترکش از ناحیه بازو زخمی شد.

 

وی در نبردهای مهم و سرنوشت‌سازی‌ چون مطلع‌الفجر، ‌مسلم‌‌بن‌عقیل، ‌والفجر مقدماتی‌،‌ والفجرهای ‌1، 2، 4 و 8، خیبر، ‌بدر،‌ کربلای 4 و 5 و بیت‌المقدس 2 شرکت کرد.‌ او چندین بار زخمی شده و به افتخار جانبازی ‌نایل آمد. در عملیات بزرگ «بدر» فرماندهی‌ گردان سیدالشهدای لشکر عاشورا را برعهده داشت و تنها فرمانده گردانی بود که آن‌ سوی ‌دجله تا لحظه‌ی شهادت شهید مهدی باکری، فرمانده لشکر 31 عاشورا، کنارش ماند.

 

نویسنده این کتاب، رضا قلی‌زاده علیار که خود از رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده و تا به حال چندین کتاب خاطره و داستان از وی به چاپ رسیده، در این اثر تلاش کرده تا تصاویری ماندگار از دوران پرمخاطره را پیش روی مخاطبان، قرار دهد./935/د102/ب6

ارسال نظرات