۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۱
کد خبر: ۲۴۱۵۹۳
استاد حوزه علمیه:

تنها راه مقابله با دشمنان پیروی از ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: جامعه اسلامی ایران به این بینش رسیده است که تنها راه مقابله با دشمنان اسلام و رمز موفقیت پیروی از ولایت فقیه است.
ولايت فقيه

حجت الاسلام سید عبدالله موسوی استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: ولایت فقیه به عنوان جانشین عام امام معصوم(ع) و در رأس هرم جامعه اسلامی است و ولی فقیه منحصر به فرد نیست و شخصی که قرآن و اسلام را بشناسد و بینشی درست از روایات و احادیث داشته و مخالف هوا و هوس خود بوده و مطیع فرمان خدا باشد، می تواند بعد از تأیید مجلس خبرگان به عنوان رهبر جامعه اسلامی انتخاب شود.

 

وی افزود: اگر حکمی از طرف فقیه جامع الشرایط مبنی بر انجام و یا نهی از انجام کاری صادر شود، بر علمای دیگر عمل بر آن واجب است که نمونه عینی آن فتوای حضرت آیت الله سیستانی در عراق برای مقابله با داعش بود.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: جامعه اسلامی ایران به این بینش رسیده است که تنها راه مقابله با دشمنان اسلام و رمز موفقیت پیروی از ولایت فقیه است، از این رو دشمن با تمام تلاش به دنبال گرفتن نعمت ولایت از جامعه اسلامی است.

 

وی افزود: مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران با نگاه به عمر 36 ساله جمهوری اسلامی ایران به این مهم پی برده اند که در صورت نبود نعمت ولایت فقیه به هیچ وجه قادر به مقابله با استکبار تا دندان مسلح جهانی نبودیم.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به انتخاب عالمانه مجلس خبرگان رهبری در سال 1368 افزود: به واقع حضرت آیت الله خامنه ای گزینه تمام عیار برای رهبری جامعه اسلامی است که با گذشت 25 سال از دوران رهبری ایشان لیاقت این رهبر فرزانه برای منصب رهبری بر همگان مشخص شده است.

 

وی گفت: با دقت در تبلیغات مغرضانه و سوء دشمن در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای به این موضوع پی خواهیم برد که نوک پیکان همه این رسانه ها به طرف ولایت فقیه است.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: دشمن با برنامه ریزی در این زمینه به دنبال دور کردن مردم از ولایت فقیه و رهبری جامعه است تا با این حربه به اهداف شوم خود که در طول این 36 سال نتوانسته است برسد، دست پیدا کند.

 

این استاد حوزه علمیه قم، جامعه ایرانی را هوشمند و بصیر دانست و یادآور شد: ما در پستی و بلندی های عمر انقلاب اسلامی ایران به این حقیقت رسیده ایم که مردم ایران چه در اوایل انقلاب چه در جنگ تحمیلی و همچنین در اتفاقات بعد از آن و فتنه 88 امتحان خود را به خوبی پس داده اند و دشمن باید از پیشینه روشن مردم ایرن درس بگیرد.

 

حجت الاسلام موسوی گفت: وظیفه ما در برابر تهاجم فرهنگی و تبلیغات دشمن، روشن کردن جوانان است تا جوانان در برابر دشمن مسلح بوده و از این طریق وحدت، دوستی و گرایش صحیح نسبت به اسلام و ولایت مطلقه فقیه بیش از پیش شود./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات