۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۲۴۱۶۰۹
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

هدف اسرائیلی‌ها از توهین به پیامبراکرم تضعیف و تخریب اسلام است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین پشت پرده قضیه توهین به پیامبر(ص) را جریان اسرائیلی دانست و خاطرنشان کرد: اسرائیلی‌ها به عنوان دشمنان درجه یک مسلمانان در طول تاریخ همیشه فعال بوده اند و قصد آنها تضعیف و تخریب اسلام بوده است و می‌خواهند خط هدایت پیامبر(ص) را از بین ببرند.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره پشت پرده توهین و جسارت به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام گفت: دشمنان حق و حقیقت در طول تاریخ علیه مسلمانان و ارزش‌های دینی فعال بوده اند و در این مسیر از کارشکنی دریغ نکرده اند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در ادامه افزود: این توهین‌هایی که امروز به پیامبر(ص) می‌شود و گاهی با کاریکاتور یا مقاله یا در اشکال دیگر صورت می‌گیرد، از صدر اسلام تا به امروز ادامه داشته است؛ با شروع تبلیغ دین اسلام از سوی پیامبر(ص) به ایشان تهمت‌های زیادی زده شد تا اثر کلام‌شان را از بین ببرند.

 

وی ادامه داد: در آیات قرآن کریم بیان شده که گاهی مخالفان پیامبر(ص) به ایشان نسبت مجنون و شاعر یا ساحر بودن را می‌دادند و نزول قرآن را از جانب خدای متعال قبول نداشتند و این آیات الهی را دست نوشته خود پیامبر بزگوار اسلامی می‌دانستند که خود را پیامبر نامیده و این آیات را به خدای متعال نسبت داده است.

 

این کارشناس دینی توهین به ارزش‌های اسلامی را ابزار دشمنان اسلام برای مقابله با مسلمانان دانست و ابراز کرد: گروه‌هایی که با حقیقت دین مشکل دارند و با جریان هدایت پیامبر(ص) مشکل دارند، درک نکرده‌اند که پیامبران برای هدایت و به کمال رساندن انسان‌ها آمده‌اند.

 

وی توهین به پیامبر(ص) را در راستای توهین به خدای متعال برشمرد و بیان داشت: پیامبر(ص) مطابق با آموزه‌های اسلامی مردم را به وحدت دعوت می‌کند، حتی در بسیاری از آیات قرآن پیامبر بزرگوار اسلام تأکید کرده که من کتاب‌های آسمانی پیامبران گذشته را قبول دارم.

 

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام کتاب‌های تورات و انجیل تحریف نشده را رد نکرده‌اند و آنها را مورد تأیید خود می‌دانستند؛ البته امروز تحریفاتی به این کتاب‌های آسمانی وارد شده است.

 

وی در ادامه افزود: کسانی که با مسائل اخلاقی مخالفند درک درست از دین نداشته و جاهلند، پیامبر رحمة‌للعالمین است و با خشونت و ضایع کردن حق انسانها به شدت برخورد می‌کردند.

 

حجت الاسلام عباسی پشت پرده قضیه توهین به پیامبر(ص) را جریان اسرائیلی دانست و خاطرنشان کرد: اسرائیلی‌ها به عنوان دشمنان درجه یک مسلمانان در طول تاریخ همیشه فعال بوده‌اند و قصد آنها تضعیف و تخریب اسلام بوده است و می‌خواهند خط هدایت پیامبر(ص) را از بین ببرند.

 

وی بیان داشت: اهداف دشمنان با توهین به ارزش‌های اسلامی به دنبال ایجاد تفرقه در بین مسلمانان هستند زیرا با توهین به ارزش‌های دینی مسلمانان حساس شده و در این صورت وقوع جنگ و خونریزی و درگیری غیر قابل انکار خواهد بود و این زمینه تضعیف جامعه اسلامی را فراهم می‌کند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین توهین و جسارت به پیامبر(ص) را برنامه ای از سوی استکبار جهانی دانست و ابراز کرد: توهین به پیامبر(ص) سبب از بین رفتن آبروی فرانسوی‌ها شد، زیرا فرانسوی‌ها معروف به آزادی بیان هستند و حامی آزادی بیان در کشورها هستند اما کار این افراد به جایی رسیده که توهین را آزاد کرده‌اند.

 

وی افزود: مسلمانان برای حضرت عیسی(ع) و حضرت موسی(ع) احترام قائل هستند و هیچ مسلمانی اجازه توهین به پیامبران الهی را نمی‌دهد زیرا امری بی‌منطق است.

 

این کارشناس دینی در پایان گفت: پیامبر(ص) اشرف مخلوقات است و مورد تأیید خدای متعال است و این گروه‌های توهین کننده برای این اقدام زشت خود سیلی محکمی خواهند خورد./955/ت302/ب6

ارسال نظرات