۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۴۱۶۳۶
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تبیین کرد؛

راه‌های مصونیت از انحرافات جنسی

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در تشریح راه‌های کنترل غریزه جنسی، گفت: کنترل نگاه بهترین روش برای جلوگیری از درمان بیماری‌های غریزه جنسی است؛ اگر انسان چشم خود در مقابل نامحرم، تصاویر و نوشته‌های تحریک آمیز فرو بندد، از افتادن به ورطه گناه مصون می‌ماند.
حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اکبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری کارشناس رسانه ملی، ظهر امروز در برنامه یاد خدا که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد بابیان این‌که امام سجاد(ع) در رساله حقوق، حق غریزه جنسی را بر گردن انسان به‌وضوح بیان می‌کنند، گفت: مهم‌ترین حق غریزه جنسی بر گردن انسان آن است که این غریزه را از حرام بازداریم.

 

وی افزود: غریزه جنسی در انسان یک قوه ضعیف نیست بلکه غریزه جنسی در وجود انسان یک غریزه بسیار قوی است که اگر مهار نشود انسان را به خطرناک‌ترین دام‌گاه‌ها می‌برد.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به این‌که مهم‌ترین و بهترین روش برای جلوگیری و درمان بیمارهای غریزه جنسی چشم فروبستن است، گفت: انسان هرگاه به این بیماری‌ها دچار شد باید چشم خود را از نگاه به نامحرم و نگاه‌های دیداری و نوشتاری که موجب تحریک وی می‌شود دور نگه دارد زیرا تنها با این روش است که می‌توان این غریزه را کنترل کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با اشاره به این‌که غریزه جنسی در وجود انسان به حدی قوی است که حتی با مراقبت‌های بسیار شدید نیز امکان خطای انسان وجود دارد، اظهار کرد: یکی از روش‌های دیگری که امام سجاد(ع) برای مراقبت از غریزه به انسان توصیه می‌کنند این است که انسان فراوان خدا را یاد کرده و همیشه خود را در حضور خداوند احساس کرده و تمرین بندگی کند.

 

وی افزود: انسانی که تمرین حضور کند سعی می کند از گناه و زمینه های گناه دوری کند تا مبادا در محضر خداوند به وجود ایشان بی حرمتی کرده و خود را مغضوب درگاه الهی قرار دهد.

 

استاد حوزه و دانشگاه یاد مرگ را یکی دیگر از عوامل کنترل غریزه در انسان یاد کرد، افزود: انسانی که مرگ را به یاد آورد از لذت های زودگذر جنسی گذاشته و با وجود این که غریزه در او قوی است سعی می کند این غریزه را در وجود خود کنترل کند.

 

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان این که عده ای در خصوص غریزه جنسی به بیراهه رفته و غریزه جنسی را امری زشت و بد در وجود انسان قلمداد می‌کنند گفت: خداوند این غریزه را برای رسیدن به یک هدف مقدس در وجود آدمی نهاده تا انسان با استفاده از آن بتواند در ضمن تکامل خود نسلی شایسته و صالح را تربیت کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری کمک خواستن از خداوند را یکی دیگر از راهکاری کنترل غریزه جنسی عنوان کرد و یادآور شد: انسانی که در این زمینه از خداوند کمک می‌خواهد خداوند خواسته او را اجابت کرده و در این مورد او را کمک می‌کند و زمینه نجات را از گناه فراهم کرده و دست او را می‌گیرد./837/پ202/ف

 

ارسال نظرات