۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۴۱۶۹۰
حجت الاسلام تقوی مطرح کرد؛

وظیفه خطیر حوزه در تغذیه فکری و نگهبانی از روند انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام تقوی با اشاره به نحوه ارتباط حوزه با نظام اسلامی، گفت: حوزه باید در برنامه‏های بنیادین و شوراهای تصمیم گیر حضور داشته باشد و آنها را از لحاظ تئوری تغذیه کند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد رضا تقوي

حجت‏الاسلام سیدرضا تقوی رییس شورای سیاست‏گذاری ائمه جمعه کشور در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نحوه ارتباط حوزه با نظام اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی فرزند حوزه است و همانگونه که مادر فرزند خود را تغذیه و بزرگ و از آن مراقبت می‏کند حوزه هم از نظام به لحاظ تئوری و فکری مراقبت میکند.

وی با بیان این‏که حوزه باید از ارزش‏های جوشیده از خون شهدا پاسداری کند، ابراز داشت: حوزه باید هم بخش نظارت و نگهبانی از روند انقلاب و هم بخش تغدیه فکری انقلاب را پشتیبانی کند.

حجت‏الاسلام تقوی با اشاره به این‏که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب از تربیت شدگان حوزه علمیه هستند، اظهار داشت: پشتیبانی از اصل ولایت فقیه و شخص رهبری در مرحله نخست به عهده حوزه است.

رییس شورای سیاست‏گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر این‏که حوزه در این زمینه رسالت سنگینی را به عهده دارد، تصریح کرد: حوزه باید در برنامه‏های بنیادین و شوراهای تصمیم گیر حضور داشته باشد و آنها را از لحاظ تئوری تغذیه کند.

وی با اشاره به این‏که این رابطه باید به نحوی باشد که هم جایگاه حوزه حفظ شود و هم جنبه حمایت ناصحانه از نظام، گفت: این رابطه باید روشمند باشد تا حوزه بتواند تأثیر خود را روی ارکان نظام بیشتر کند.

رییس شورای سیاست‏گذاری ائمه جمعه کشور در پایان با تأکید بر این‏که این ارتباط نباید به صورت مقطعی و فصلی باشد، خاطرنشان کرد: تا به الان سیستمی که حوزه بتواند دریافت‏های فکری و علمی خود را به نظام و کارگزاران نظام ارائه کند وجود نداشته است./922/ت302/ج

ارسال نظرات