۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۴۱۶۹۸

شعار «زنده باد بشار» در کنفرانس وکلای اتحادیه عرب در مصر طنین انداز شد

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه وکلای عرب با تدارک کنفرانس دو روزه مقابله با تروریسم و تجزیه منطقه در قاهره حمایت خود را از سران کشورهای عربی که با تروریسم مبارزه می‌کنند اعلام کردند.
کنفرانس وکلاي اتحاديه عرب

به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه وکلای عرب در کنفرانسی دو روزه در قاهره با عنوان «به سوی تشکیل جبهه‌ای عربی برای مقابله با تروریسم و تجزیه» ترتیب دادند تا راه‌های حمایت و پشتیبانی از کشورهای عربی همچون مصر، سوریه و عراق که با تروریسم روبرو هستند را بررسی کنند.

 

از نقاط قابل توجه این کنفرانس شعارهایی بود که شرکت کنندگان در اعلام حمایت از عبدالفتاح السیسی و بشار اسد، روسای جمهور مصر و سوریه سر دادند و آن دو را نماد پیروزی خواندند و از جمله شعارها «الله، سوریا، بشار و بس»(پروردگار، سوریه، بشار و همین کفایت می کند) و «زنده باد بشار» بود.

 

سامح عاشور، رییس اتحادیه وکلای عرب طی نطقی در این کنفرانس تاکید کرد: امت اسلامی با توطئه‌ها برای تجزیه و تقسیم آن به نفع اسرائیل روبرو است و تروریسم بخشی از نقشه تجزیه منطقه تحت پوشش دین است.

 

وی افزود: کسانی ادعای تدین می‌کنند اما دین از آن‌ها برائت جسته است چرا که نقشه صهیونیست‌ها را با هدف تجزیه وطن عربی اجرا می‌کنند و در عراق و سودان موفق به پیاده کردن نقشه خود شده و بر کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز ضربه زده و آتش جنگ را در لیبی شعله ور کردند و اکنون در سوریه فتنه به پا کرده‌اند.

 

عاشور تاکید کرد: ما هرگز نمی‌پذیریم که هیچ حاکم کشوری عربی از سوی اشغالگران خاکش محاکمه شود با وجود اینکه ایمان داریم که این حق ملت‌هاست که از راه‌های درست و بدون به بار آوردن خرابی به دنبال اصلاح امور باشند./994/ب102/د

ارسال نظرات