۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۴۱۷۰۸

گذرگاه آبی در غزه احداث می‎شود

خبرگزاری رسا ـ کمیته دولتی لغو محاصره غزه از آغاز احداث گذرگاه آبی از غزه به جهان خارج به عنوان مقدمه‌ای برای احداث بندر بین المللی در این منطقه خبر داد.
بندر

به گزارش خبرگزاری رسا، علا الدین بطه رییس کمیته دولتی لغو محاصره غزه امروز در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این کمیته هماهنگی‌های لازم با کمیته‌های لغو محاصره و طرفداران مساله فلسطین در سراسر جهان برای احداث بندر بین المللی را به عمل آورده است.

 

دولت وفاق ملی خواستار آغاز فوری هماهنگی‌ها در این زمینه شد و اعلام کرد که طرف‌های مختلف بین المللی با این مساله موافقت کرده‌اند.

 

بطه با اشاره به آغاز قریب الوقوع سفرهای دریایی فلسطینیان ساکن غزه به جهان خارج تصریح کرد: 6 گذرگاه نوار غزه با اراضی فلسطینی تحت اشغال رژیم صهیونیستی به روی ساکنان غزه بسته شده است و گذرگاه رفح نیز در مرزهای غزه با مصر طی سال 2014 میلادی تنها 100 روز به فعالیت خود ادامه داد و اکثر روزهای سال بسته بود.

 

وی افزود: در توافقنامه اسلو که در سال 1993 امضا شد و نیز توافقنامه شرم الشیخ به احداث بندر در غزه تصریح شده است. این مسؤول دولت وفاق ملی همچنین از حامیان مساله فلسطین خواست که به حمایت‌های خود از ملت فلسطین ادامه دهند.

 

بطه همچنین از اتحادیه اروپا خواست به مصوبه‌های خود درباره غیر قانونی بودن اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی و نیز غیر قانونی بودن محاصره غزه عمل کند و اقدامی عملی و واقعی در زمینه لغو این محاصره انجام دهد./994/ب102/د

ارسال نظرات