۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۴۱۷۱۴
اندیمند سنی تونسی در گفت‎وگو با رسا مطرح کرد:

ضرورت برگزاری همایشی بین المللی برای مبارزه با اسلام هراسی در غرب

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه تونس با محکوم کردن توهین نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اسلام بیان داشت که فرانسه با نشان دادن چراغ سبز درپی ترویج اسلام هراسی است.
احمد الابيض استاد دانشگاه تونس


 

احمد الابیض، امام جمعه اهل تسنن و استاد روانشناسی اجتماعی دانشگاه تونس و تحلیل گر سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرد و بیان داشت: شارلی ابدو  وابسته به جریان‎های راست‎گرای افراطی است که در راستای اهداف شوم آنان قدم بر می‎دارد.


وی به نقش رژیم صهیونیستی در اقدامات اخیر فرانسه اشاره کرد و بیان داشت: سناریوی حمله تروریستی به مجله شارلی ابدو، در توهین به پیامبر اکرم (ص) در فرانسه، دست پنهان و آشکار جریان صهیونیستی را در این ماجرا برملا ساخت که آنها به دنبال اسلام هراسی و به تبع آن اسلام ستیزی در زمینه‎های خشونت را فراهم می‌کنند.


استاد روانشانسی اجتماعی تونس خواستار برگزاری همایش بین المللی در راستای مبارزه با تروریسم و اسلام هراسی شد و گفت: آزادی بیان نباید سبب توهین به ارزش‎های اسلامی شود. توهین به پیامبر (ص) با آزادی بیان در تعارض است.


وی از تلاش دولت فرانسه برای تخریب چهره اسلام به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: فرانسه با نشان دادن چراغ سبز به نشریه شارلی برای انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) در تیراژ 3 میلیون نسخه به 16 زبان درپی اسلام ستیزی است.


احمد الابیض خواستار حفظ وحدت در مقابل دشمنان شد و تصریح کرد: مسلمانان جهان با حفظ وحدت باید یک پیام واحد و قوی را به کشورهای اسلامی ارسال کنند و مشت محکمی به دهان دشمنان و عاملان این گونه اقدامات شنیع بزنند.


وی راه اندازی کمپین حمایت از رسول اکرم (ص) که تحت نام «عشاق حضرت محمد (ص)» در برخی از شبکه‎های اجتماعی همانند فیس بوک راه اندازی شده است را اقدامی بسیار مناسب و ضروری خواند و گفت: مسلمانان باید از هر وسیله و شبکه اجتماعی همانند فیس بوک، توییتر و سایر شبکه ها برای حمایت از حضرت محمد (ص) استفاده کنند.


استاد دانشگاع تونس افزود: مسلمانان باید از این حیله و اقدام غیر مذهبی کشورهای غربی استفاده و حضرت محمد (ص) را به عنوان پیامبر رحمت و مهربانی به مردم جهان معرفی کنند./994/ب911/ک

ارسال نظرات