۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۴۱۷۲۲
واکنش رییس جمهور اکوادور به شارلی ابدو؛

رویکرد پاریس اشتباه است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور اکوادور نارضایتی و انتقاد خود را نسبت به انتشار کاریکاتور موهن از پیامبر اسلام (ص) در مجله فرانسوی «شارلی ابدو» ابراز کرد.
رافائل کوره‌آ، رييس جمهور اکوادور

به گزارش خبرگزاری رسا، رافائل کوره‌آ، رییس جمهور اکوادور، نارضایتی خود را نسبت به انتشار کاریکاتور موهن از پیامبر اسلام (ص) در مجله فرانسوی «شارلی ابدو» ابراز کرد.

 

رییس جمهور اکوادور در خصوص کاریکاتور کفرآمیز این مجله فرانسوی که احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کرده و موجی از تظاهرات‌ها را به راه انداخته گفت: باید به ارزش‌های دینی انسان‌های دیگر احترام گذاشت و نباید آنها را به تمسخر گرفت.

 

کوره‌آ، در رابطه با حمله تروریستی علیه دفتر مجله مذکور که در 7 ژانویه (17 دی 93) اتفاق افتاد و 12 کشته بر جای گذاشت تصریح کرد: من قطعا مخالف اقدام انجام شده از سوی «شارلی ابدو» هستم، اما هیچ چیزی چنین حمله‌ای را توجیه نمی‌کند.

 

وی همچنین اینکه حمله رخ داده به دفتر نشریه فرانسوی از سوی گروه‌های اسلامی باشد را رد کرد و افزود: اسلام با کسی اینگونه صحبت نمی‌کند؛ «کوره‌آ» معتقد است چنین اقداماتی از سوی افراطی‌گرایان صورت می‌گیرد.

 

رییس جمهور اکوادور اذعان داشت که رویکرد پاریس به این حمله کاملا اشتباه است زیرا سعی داشته‌اند آن را به عنوان حمله به آزادی بیان معرفی کنند در حالی که به زعم وی، حمله‌ای از افراطی‌گری، بنیادگرایی و خشونت بود که این بار علیه یک رسانه ارتباطی اتفاق افتاد اما می‌توانست علیه هر کس دیگری نیز باشد.

 

در 11 ژانویه (21 دی 93)، طی مراسمی که در محل مرکز فرهنگی سفارت فرانسه در «کیتو» پایتخت اکوادور برگزار شد، «کوره‌آ» خاطرنشان کرد: پیامدهای تروریسم نه تنها در فرانسه وجود دارند بلکه دیگر نقاط جهان را نیز تحت تاثیر قرار داده است، همچون حملات اخیری که در فرانسه، نیجریه و پاکستان اتفاق افتاد./994/ب102/د

ارسال نظرات