۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۴۱۷۲۴
نایب رییس جنبش امل لبنان در گفت‎وگو با رسا:

مجمع جهانی تقریب مذاهب یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای وحدت مسلمین است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس جنش امل لبنان با اشاره به تشابه ملاک های نهضت امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی در ایران اظهارداشت: دعوت به حق و مبارزه با باطل مهم ترین پیام های این دو نهضت هستند.
حسن المصري، عضو ارشد جنبش امل لبنان

 

حجت الاسلام حسن المصری، نایب رییس دفتر سیاسی جنبش امل لبنان در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، ابرازداشت: مبارز با ظلم و دعوت به حق وجه تشابه انقلاب اسلامی در ایران و نهضت مقدس امام حسین(ع) است.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) بزرگ ترین رهبر اسلامی است که از ابتدای تشکیل حکومت اسلامی مسلمانان را به اتحاد دعوت کرد و این هدف اساسی و عنوان اصلی انقلاب اسلامی در ایران بود.

 

حجت الاسلام المصری با بیان این که همه انسان ها با هر گرایش دینی، قومی و فکری در صورتی که مورد ظلم و ستم قرار گیرند با آن به مبارزه برمی خیزند، بیان داشت: این انسان در ایران مورد ظلم قرار گرفت و دست به انقلاب زد و این انقلاب نیز به پیروزی رسید.

 

نایب رییس دفتر سیاسی جنبش امل لبنان انسان و انسانیت را مهم تر از وحدت توصیف و عنوان کرد: امام خمینی(ره) پس از انقلاب اسلامی انسانیت را به انسان ها بازگرداند.

 

وی افزود: این انسانیت که مهم ترین پیام انقلاب اسلامی نیز بود بدون در نظر گرفتن گرایش های دینی و فکری به همه انسان ها در ایران رسید.

 

حجت الاسلام المصری تصریح کرد: انقلاب اسلامی توانست همه ایرانی ها اعم از مسلمان، مسیحی و زرتشتی را با هم متحد کرد و این به معنای عملی شدن انسانیت است.

 

وی تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب را  نمونه ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی توصیف و عنوان کرد: این مجمع از نخستین روز تأسیس خود به وظیفه اساسی خود یعنی اتحاد مسلمانان عمل کرد.

 

نائب رییس دفتر سیاسی جنبش امل لبنان با اشاره به تلاش های مستمر آیت الله اراکی در این مجمع ابرازداشت: نگاه آیت الله اراکی در زمینه کاربردی کردن این مجمع با افزودن زیرگروه های نوجوانان، بازرگانان، پزشکان و احزاب سبب موفقیت تلاش ها خواهد شد.

 

حجت الاسلام المصری تصریح کرد: با مشارکت این زیرگروه ها فعالیت های دینی و مذهبی در سطح ها و ابعاد گوناگون گسترش خواهد یافت و در نتیجه دست یافتن به وحدت اسلامی ساده تر خواهد  شد.

 

وی برگزاری کنفراس ها و همایش ها برای دست یابی به وحدت اسلامی را ناکافی توصیف و عنوان کرد: همایش موفق برنامه ای است که در طول سال به فعالیت خود ادامه دهد به گونه ای که همواره برپا به نظر برسد.

 

شبکه الاهواز صدای صادق رسانه اسلامی است

 

نایب رییس جنبش امل لبنان در ادامه با اشاره به مقدس بودن کار رسانه ای و اطلاع رسانی اظهارداشت: رسانه هایی که به صورت هدفمند کار رسانه ای خود را با امانت و اخلاص انجام می دهند برای اسلام ارزشمند هستند و شبکه الاهواز نماینده این رسانه های صادق است.

 

وی افزود: مبارزه با باطل و تلاش های غربی ها برای تفرقه افکنی میان مسلمانان از هدف های ارزشمندی است که مؤسسان شبکه الاهواز آن را دنبال می کنند.

 

ویروس تکفیر پیکره امت اسلامی را مورد هجوم قرار داده است

 

حجت الاسلام المصری تکفیر را ویروسی خطرناک توصیف و عنوان کرد: پیکره امت اسلامی به این ویروس مبتلا شده و برای درمان آن نیازمند حکیمی توانمند هستیم.

 

وی افزود: رهبران امت اسلامی راه های نفوذ این ویروس که همان پشتیبانی غربی عربی است را کشف کرده و برای درمان آن اقداماتی انجام دادند.

 

نایب رییس جنبش امل لبنان در پایان اظهارداشت: در کنار پشتیبانی غربی، پول نفت کشورهای عربی به گسترش تکفیر در کشورهای منطقه کمک کرد./9452/ب912/ک

ارسال نظرات