۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۴۱۷۳۱
نماینده بجنورد در مجلس:

تداوم اقدامات موهن علیه اسلام نشانگر عزم جدی غرب برای اسلام هراسی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: تداوم اقدامات توهین آمیز غرب علیه اسلام نشان دهنده عزم جدی آن ها در راستای اسلام هراسی است.
قاسم جعفري

قاسم جعفری، نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به تکرار انتشار کاریکاتور موهن علیه نبی مکرم اسلام(ص) در نشریه فرانسوی «شارلی ابدو»، ضمن محکومیت شدید این اقدام، اظهار کرد: این گونه اعمال نشان دهنده هراس و ناراحتی کشورهای غربی از گسترش اسلام در اروپا و آمریکا است.

 

وی اضافه کرد: کشورهای غربی به زعم خود برای جلوگیری از گسترش روز افزون دین مبین اسلام در اروپا و آمریکا، پروژه اسلام هراسی را در دستور کار خود قرار داده اند.

 

این دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی تصریح کرد: دین اسلام به دلیل انطباق با فطرت و خواسته بشریت به سرعت در اروپا و آمریکا در حال گسترش بوده و انجام چنین اقدامات توهین آمیزی از سوی سردمداران و گردانندگان کشورهای غربی نیز با هدف مقابله با این جریان عظیم صورت می گیرد.

 

 به گفته وی، تداوم اقدامات توهین آمیز غرب علیه اسلام نشان دهنده عزم جدی آن ها در راستای اسلام هراسی بوده و در این زمینه همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان می بایست هوشیار و آگاه باشند.

 

جعفری همچنین با اشاره به وقوع چندین مورد انفجار تروریستی در شهرهای فرانسه از جمله انفجار دفتر نشریه شارلی ابدو و کشته شدن 12 نفر در جریان این حادثه، افزود: این حادثه تروریستی نیز همانند حادثه برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در یازدهم سپتامبر 2001، به نظر می رسد از سوی خود کشورهای غربی مدیریت و اجرا شده تا با این حملات تروریستی، بهانه های جدیدی برای انجام فعالیت های بیشتر علیه دنیای اسلام داشته باشند.

 

سخنگوی کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، مصداق افزایش فعالیت های غرب برای اسلام هراسی را چاپ دوباره کاریکاتور موهن علیه رسول گرامی اسلام و افزایش تیراژ این نشریه از چند هزار نسخه به چند میلیون نسخه دانست.

 

به گفته وی، روشن است که پیام دین مبین اسلام به اروپا و غرب رسیده و آن ها متوجه شده اند که تا چند دهه دیگر اسلام در کشورهای غربی و اروپایی گسترش چشمگیری خواهد داشت و در نتیجه منافع سردمداران و سرمایه داران زورگوی این کشورها به خطر می افتد.

 

جعفری تصریح کرد: به همین دلیل آن ها از هم اکنون به فکر ممانعت از انتشار و گسترش دین اسلام افتاده اند و سعی می کنند با متهم کردن مسلمانان و دین مبین اسلام به خشنونت و تروریست، مانع از گرایش مردم خود به این دین راستین شوند.

 

وی با بیان این که دین رحمانی اسلام هیچ گونه قرابتی با این گونه رفتارهای خشن و اعمال تروریستی ندارد، اضافه کرد: دشمنان اسلام باید آگاه باشند که هر اندازه در مسیر غلط اسلام هراسی قدم بردارند به همان اندازه ملت ها برای شناخت اسلام اقدام کرده و با توجه به این که دین مبین اسلام بر فطرت پاک انسانی منطبق است، گرایش به آن در بین مردم افزایش می یابد.

 

این نماینده مجلس با تأکید بر این که باید همه مسلمانان و کشورهای اسلامی در برابر موج اسلام هراسی غرب با یکدیگر متحد باشند، افزود: متأسفانه در این میان برخی از کشورهای اسلامی به منظور بقای حکومت استبدادی خود تن به سکوت ذلت باری داده و با موضع گیری های نامناسب، دشمنان را در اجرای برنامه هایی بر ضد اسلام یاری می کنند./9314/ت302/ب5

ارسال نظرات