۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۲۴۱۷۶۵
رییس سابق هیأت مدیره انجمن شعر طلاب:

انجمن شعر طلاب برای استفاده از ظرفیت هنری حوزویان تأسیس شد

خبرگزاری رسا ـ رییس سابق هیأت مدیره انجمن شعر طلاب با بیان این‌که کار گروهی دارای برکات زیادی بوده و سبب از بین رفتن اشکالات و پیشرفت شعر حوزه می شود، گفت: انجمن شعر طلاب برای استفاده از ظرفیت هنری حوزویان تأسیس شد.
کنگره شعر طلاب در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام زمانی، رییس سابق هیأت مدیره انجمن شعر طلاب، عصر امروز در دومین دوره انتخابات هیأت مدیره این انجمن که در نگارستان اشراق قم برگزار شد با بیان این که اصل تشکیل این انجمن بسیار مهم و حائز اهمیت بود، گفت: کار گروهی دارای برکات زیادی بوده و سبب از بین رفتن اشکالات و پیشرفت شعر حوزه می شود.

 

وی با اشاره به اهداف تشکیل این انجمن افزود: این انجمن برای رصد و پیشرفت فضای شعری و هنری طلاب راه اندازی شده است، تا کنون با کمترین هزینه ها، بیشترین کارها انجام شده است.

 

رییس سابق هیأت مدیره انجمن شعر طلاب با بیان این که تا کنون اهالی شعر حوزه دو سفر خارجی و دو سفر داخلی داشتند، اظهار داشت: در اوج تحریم ها مطرح کردن این سفرها بسیار دشوار بود اما با همت اعضای انجمن و مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی قم توانستیم سفرهای پرخیر و پربرکتی را انجام دهیم.

 

وی با اشاره به سفر این انجمن حوزوی به کشور تاجیکستان ادامه داد: برای نخستین بار یک گروه هنری از حوزه علمیه در مراسم های این کشور شرکت کرده و با شاعران تاجیکستان تبادلات هنری خوبی صورت گرفت، افزون بر تبادل ها فرهنگ اسلام ناب از سوی این انجمن در آنجا معرفی شد.

 

حجت الاسلام زمانی با بیان این که تمام تلاش انجمن شعر طلاب، استفاده از ظرفیت هنری حوزویان است، ابراز داشت: یکی از کارهای بسیار بزرگ این انجمن تدوین درسنامه شعر بوده و آثار مکتوب فراوانی با همت اداره ادبی دفتر تبلیغات اسلامی قم منتشر شده است.

 

وی عنوان کرد: متأسفانه برخی از طلاب به دلیل درگیر شدن با کارهای هنری از درس خود عقب مانده و به کارهای ادبی و هنری می پردازند، اما دغدغه این انجمن این است که طلاب دروس خود را اصل قرار داده و با حفظ اصل به فعالیت های هنری مشغول شوند.

 

رییس سابق هیأت مدیره انجمن شعر طلاب در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امیدواریم اعضای جدید هیأت مدیره بتوانند اهداف انجمن شعر حوزه را تحقق ببخشند.

 

شایان ذکر است، در پایان جلسه با رأی گیری از حاضران، خانم ها زهرا بشری موحد و وحیده گرجی هر کدام با 28 رأی، سید علی محمد نقیب با 27 رأی، حجت الاسلام محمد عابدینی با 23 رأی، حجج اسلام عبدالله حسینی، سید حسن مبارز و آقای یحیی علوی فرد هر کدام با 21 رأی به عنوان اعضای جدید هیأت مدیره انجمن شعر طلاب انتخاب شدند، همچنین حجج اسلام سید سلمان علوی و بشیر حسینی سمت بازرسی این هیأت مدیره را دریافت کردند./1323/پ202/ف

 

ارسال نظرات