۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۳
کد خبر: ۲۴۱۷۹۹
حجت الاسلام رنجبران:

حوادث اخیر فرانسه با هدف راه اندازی جنگ بین ادیان صورت گرفت

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر گرامی اسلام گفت: حوادث اخیر در فرانسه با هدف راه اندازی جنگ بین ادیان صورت گرفت
حجت‌الاسلام داود رنجبران، معاون مطالعات راهبردي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام داود رنجبران، معاون آموزش و پژوهش نهاد رهبری در دانشگاه های کشور امروز در گردهمایی مدیران گروه های معارف اسلامی دانشگاه های مازندران در بابلسر با محکومیت اقدام هتاکانه و اهانت آمیز به ساحت پیامبر از سوی غرب گفت: خداوند متعال در سوره  احزاب و به خصوص در آیه 56 جایگاه پیامبر را جایگاهی متعالی در میان مخلوقات پروردگار بر می شمارد.

 

وی ادامه داد: متأسفانه در غرب نشریه ای با اقدام هتاکانه و اهانت آمیز به ساحت پیامبر از نقشه های جهان استکباری برای رویارویی ادیان الهی در برابر یکدیگر پرده بر می دارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان نقشه های سیاسی پشت پرده در این حوادث تصریح کرد: با بازی های سیاسی، حوادثی را با هدف راه اندازی جنگ بین ادیان رقم می زنند که نمونه بارز آن اهانت یک نشریه فرانسوی و ایجاد کمپین ضد اسلامی است.

 

حجت الاسلام رنجبران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام کسی است که مجموعه فضیلت های همه ادیان الهی در ایشان جمع شده است، خاطرنشان کرد: توهین به مقام پیامبر گرامی اسلام که سراسر زندگی پرمشقت ایشان پر از مهربانی و شفقت برای مخلوقات است بی انصافی است.

 

وی افزود: متأسفانه از اقشار فرهیخته دینی و  افرادی که با قشر فرهیخته دانشگاهی در ارتباط هستند آنچنان واکنش جدی نشان داده نشده است و امیدواریم که موضع گیری جدی و در خوری در این خصوص صورت بگیرد.

 

معاون آموزش و پژوهش نهاد رهبری در دانشگاه ها در ادامه به ارتقای دروس معارفی در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: چهار رکن اساسی برای ارتقای دروس معارفی در دانشگاه های کشور در نظر گرفته شده که بخشی از آن به صورت قانون در آمده است

 

وی افزود: با برنامه ریزی جدی در حوزه معارف در دانشگاه ها و مطرح شدن مباحث مختلف فرصت های خوبی برای افزایش معرفتی در حوزه دین در دانشگاه ها پدید آمده است.

 

حجت الاسلام رنجبران رکن های استادان، دانشجویان، محتوای دروس و ساختار گروه های معارف را چهار رکن اصلی ارتقای دروس مطرح و تصریح کرد: اگر در این چهار رکن در آموزش عالی و دانشگاه ها توجه مناسبی صورت بگیرد و مورد بررسی قرار گیرد، به حتم در یک مسیر جدیدتری قرار خواهیم گرفت و سپس برای آن مدل مناسبی را جهت بحث ها و تبادل نظر خواهیم داشت./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات