۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۴۱۸۵۱
فرماندار ویژه شهرری:

نقد منصفانه رسانه زمینه پیشرفت کشور را فراهم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ فرماندار ویژه شهرری با بیان این‌که امروز دشمن همه ظرفیت خود را به کار گرفته تا هم‌گرایی و وحدت میان ما را از بین ببرد، گفت: رسانه نقد منصفانه داشته باشد زیرا راه پیشرفت کشور در نقد سازنده و منصفانه رسانه‌ها است.
جمالي

به گزارش خرنگار خبرگزاری رسا، هدایت الله جمالی‌پور فرماندار ویژه شهرری و معاون استاندار تهران، در نشست مشترک روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان ری که در تالار خدمت فرمانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر امام راحل و شهدای اسلام گفت: رسانه برای نشان دادن عزت و افتخارات جامعه، کشور، مدیر و مجموعه از اهمیت بارزی برخوردار است.

 

وی با اشاره به مشکلات عدیده در شهرری، افزود: اگر در شهرری با مشکلات فراوان روبه رو هستیم بخشی به دلیل حضور کم رنگ رسانه‌ها است که اگر حضور رسانه‌ها دغدغه‌مند باشد بسیاری از مسؤولان مجبور به پاسخگویی خواهند بود.

 

فرماندار شهرری با اشاره به این‌که رسانه‌ها می‌توانند یاور مسؤولان باشند، عنوان کرد: ما مسؤولان باید رسانه‌ها را یاور خود دانسته و اگر به وسیله آنها نقد شدیم از نقد آنها ناراحت نشده و در راستای سازندگی استفاده کنیم.

 

معاون استاندار تهران با اشاره به نقد سازنده اظهار داشت: نقد درست مورد پذیرش و احترام است اگر نقد نباشد توسعه و سازندگی معنا پیدا نمی‌کند آنچه سبب توسعه جامعه می‌شود نقادی جامعه است.

 

جمالی‌پور با بیان تفاوت نقد سازنده و تخریبی تصریح کرد: بین نقد سازنده و نقد تخریبی تفاوت است شخصی که با هدف الهی در راستای منافع عمومی جامعه فکر و عمل کند نقد او سازنده خواهد بود اما کسی حرکت او شیطانی باشد نقد او نیز در قالب تخریب خواهد بود.

 

وی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری مبنی بر شنیده شدن حرف مردم، عنوان کرد: اگر حرف مردم از سوی مسؤولان شنیده و مبنای عملکرد باشد سبب ایجاد فضا نشاط ‌آوری خواهد شد در این میان رسانه‌ها باید مسیر انتقال نگاه مردم به مسؤولان باشد.

 

معاون استاندار تهران با اشاره به اهمیت رسانه‌ها ابراز کرد: ما به رسانه‌ها به عنوان یار و یاور نگاه می‌کنیم هیچ کسی در حوزه مدیریت و سایر مقامات حق موضع‌گیری در قبال نقد رسانه را ندارد.

 

فرماندار ویژه شهرری افزود: ما امیدواریم به کمک رسانه‌ها عقب‌افتادگی‌های شهرری را حل کنیم زیرا ظرفیت رسانه در بر طرف کردن ضعف‌ها یا پیگیری منافع مردم می‌تواند بسیار اثربخش باشد در عین حال‌که نباید سطح توقع و خواست مردم را فراتر از ظرفیت کشور بالا ببرد، اگر بخواهیم جامعه‌ای پویا پیشرفته و مقتدر داشته باشیم باید همه عناصر را درست دیده و خارج از ظرفیت برنامه‌ریزی نداشته باشیم.

 

وی ضمن تشکر از اصحاب رسانه در انتشار اخبار شهرستان و مدیریت روابط‌عمومی در تعامل سازنده با اصحاب رسانه که منافع مردم را در پی دارد، گفت: ما خارج از نگاه سیاسی با همه مجموعه رسانه‌ها تعامل سازنده‌ای را برقرار کردیم که محصول آن حاکم شدن آرامش در فضای شهرستان است، در حوزه شهرستان با مشکلات عدیده‌ای روبه رو هستیم که بخشی از آن برطرف شده و بخشی را که مانده همه باید در برطرف کردن آن کمک کنند.

 

جمالی‌پور ضمن قدردانی از زحمات فراوان فرماندهان نیروی انتظامی عنوان کرد: امروز یکی از مشکلات موجو در شهرری نیروی انتظامی شهرری است که در غالب یک سرکلانتری باقی مانده و دلیل آن ساختار و عملکرد نامناسب مجموعه نیروی انتظامی است که از مقامات مسؤول این حوزه درخواست پاسخگویی به مطالبات مردم در این زمینه را داریم.

 

معاون استاندار تهران با اشاره به این‌که نگاه و اعتقاد ما وحدت، همدلی و تابع قانون بودن است اظهار داشت: مسؤولان در شورای شهر مخالف درج اسم ری به پسوند شورای شهر تهران هستند که این خلاف قانون است حق مردم ری است که اسم ری و تجریش به شورا افزوده شود، مسؤولی که از مردم شهرری رای گرفته نمی‌تواند این حق مردم ری را نادیده بگیرد از نظر ما شوراری شهر به استناد قانون شورای شهر تهران ری و تجریش است.

 

فرماندار ویژه شهرری درباره انتظار خود از رسانه‌ها ابراز کرد: انتظار ما از رسانه‌ها این است با وجود انتقاد از مسؤولان در اذهان عمومی تشویش به وجود نیاوردند.

 

وی افزود: از نظر ما هر کسی از هر گروه و جناحی باید به وظیفه خود عمل کند ما با مدیران در غالب سیاسی برخورد نمی‌کنیم بلکه به توانمندی‌های آنها توجه داریم.

 

معاون استاندار تهران با اشاره به نقد منصفانه رسانه‌ها گفت: رسانه نقد منصفانه داشته باشد زیرا راه پیشرفت کشور در نقد سازنده و منصفانه رسانه‌ها است امروز دشمن همه ظرفیت خود را به کار گرفته تا هم‌گرایی و وحدت میان ما را از بین ببرد.

 

جمالی‌پور افزود: آنجایی که ما دچار تفرقه و اختلاف شدیم دشمن بر ما غلبه پیدا کرد اگر ما دشمن شناسی درستی داشته باشیم می‌توانیم بر دشمن غلبه کنیم.

 

فرماندار ویژه شهرری در ادامه گفت: دشمنان سالها است که به دنبال تفرقه‌افکنی بین جامعه مسلمانان بوده و با ایجاد گروه‌های تکفیری چون القاعده، النصره و داعش به عنوان نماد اسلام دنبال انحراف افکار عمومی دنیا از اسلام واقعی است.

 

وی افزود: نشریه فرانسوی با توهین به ساحت پیامبرگرامی اسلام(ص) برخلاف اخلاق انسانی عمل کرده که هر انسان مومن و معتقد این رفتار شریر را تقبیح می‌کند، امیدوارم که این رفتار دشمنان سبب اتحاد جهان اسلام شده و با هماهنگی و  وحدت بیشتر ظرفیت تحمل ما را نسبت به یکدیگر افزایش دهد.

 

معاون استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: این نشریه فرانسوی با توهین خود دل یک میلیارد انسان را به درد آورده است این رفتارهای مغرضانه آنها برای آسیب زدن به وحدت اسلامی است./807/پ202/ب4

ارسال نظرات