۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۴۱۸۵۹
معاون تأمین اجتماعی مرکز خدمات حوزه های علمیه:

دولت تدبیر و امید بهترین تعامل را با حوزه علمیه داشته است

خبرگزاری رسا ـ معاون مسکن و تأمین اجتماعی مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان این‌که برخی‌ها درباره روحانیان و طلاب ادعاهای زیادی می‌کردند اما در عمل کاری انجام نمی‌دادند، گفت: دولت تدبیر و امید ادعایی در این زمینه ندارد اما ارتباطات و تعاملی که با طلاب و روحانیان برقرار کرده است، عالی است.
مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام هادی اکبری، معاون مسکن و تأمین اجتماعی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور ظهر امروز سه شنبه در دیدار با استاندار قزوین با بیان این‌که برخی‌ها درباره روحانیان و طلاب ادعاهای زیادی می‌کردند اما در عمل کاری انجام نمی‌دادند، گفت: دولت تدبیر و امید ادعایی در این زمینه ندارد اما ارتباطات و تعاملی که با طلاب و روحانیان برقرار کرده است، عالی است.

 

وی در ادامه افزود: هر مسأله و مشکلی که درباره طلاب و روحانیان در استان‌ها مطرح می‌شود، مسؤولان و مدیران دولتی در این زمینه جلوتر حرکت کرده و در پی برطرف کردن آنها هستند.

 

معاون تأمین اجتماعی مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به فعالیت 120 هزار طلبه مرد در کنار 27 هزار طلبه زن و طلاب اهل سنت در کشور ابراز داشت: مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور که از سال 80 راه اندازی شده است، به ارائه خدمات مختلف رفاهی به این قشر از جامعه می‌پردازد.

 

وی ارائه تسهیلات مالی، بیمه تکمیلی و مسکن را در حوزه خدمات مربوط به این مرکز برشمرد و افزود: بیشتر تمرکز فعالیت این مرکز در حوزه مسکن متمرکز شده است چرا که طلاب در این بخش از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند.

 

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که در طرح مسکن مهر به طلاب و روحانیان توجهی نشد، اظهار داشت: اگر تمهیدات لازم برای خانه دار شدن طلاب در طرح مسکن مهر صورت می گرفت، با حل بخش قابل توجهی از مشکل مسکن طلاب و روحانیون، خلأهای فرهنگی و مذهبی این دسته از بافت‌های مسکونی جدید کشور تا حدودی مرتفع می‌شد.

 

وی در ادامه به پیگیری‌های مرکز خدمات حوزه های علمیه برای ساخت واحدهای مسکونی طلاب در قم اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به ضرورت اجرای سیاست پخش و پراکندگی طلاب در مناطق مختلف کشور، دیگر ظرفیت احداث واحدها در قم منطقی نیست و این موضوع باید در سایر نقاط مورد توجه قرار بگیرد.

 

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور از تشکیل شورای سیاستگذاری مسکن طلاب و روحانیون در استان‌های کشور خبر داد و گفت: تاکنون این شورا با ترکیب معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، اوقاف، بنیاد مسکن و یک نماینده مرکز خدمات حوزه های علمیه در پنج تا شش استان کشور راه‌اندازی شده و در سایر استان‌ها بزودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد تا بتوان زمینه لازم را خانه دار شدن طلاب فاقد مسکن فراهم کرد.

 

حجت الاسلام اکبری از ارائه تسهیلات مالی به عنوان یکی دیگر از خدمات این مرکز یاد کرد و گفت: اکنون 6 هزار طلبه در نوبت دریافت این تسهیلات که بین 2 تا 3 میلیون تومان است، هستند.

 

وی با بیان این که کمتر از 10 درصد از روحانیان و طلاب کشور دارای رابطه استخدامی با دستگاه های اجرایی هستند، ابراز داشت: بالاترین سطح درآمد طلاب در حوزه های علمیه به حدود 600 هزار تومان می رسد.

 

معاون مسکن و تامین اجتماعی مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان این‌که این مرکز بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند و بیشتر به کمک های مردمی و خیرین وابسته است، اظهار داشت: تلاش شده است تا این مرکز به اعتبارات دولتی وابسته نبوده و مستقل باشد.

 

وی یادآور شد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این تصور پیش آمد که با قرار گرفتن روحانیت در رأس حاکمیت، حوزه های علمیه به کمک های مردمی نیازمند نیستند که این موضوع موجب شد تا این گونه کمک ها کمتر بشوند و به حوزه های دیگر اختصاص پیدا کنند.

 

حجت الاسلام اکبری در ادامه افزود: برای ارتقای فعالیت های حوزه ها و طلاب و همچنین نداشتن وابستگی به بودجه های دولتی باید موضوع کمک های مردمی و خیریه بیشتر پررنگ شود.

 

وی با اشاره به جایگاه روحانیت در نظام جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: در نظام ما که مبتنی بر مردم سالاری دینی است، پیوند عمیقی بین دین و حوزه های علمیه با جامعه وجود دارد که این مهم مایه مباهات و افتخار است.

 

وی در پایان با تأکید بر ارائه خدمات بیشتر به طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: در این استان 400 تن از طلاب فاقد مسکن هستند که امیدواریم با برنامه ریزی‌های مناسب و حمایت‌های مسؤولان زمینه مناسب برای خانه دار شدن آنها فراهم شود./955/پ202/ب6

ارسال نظرات