۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۴۱۸۹۱
در پاسخ به دادستانی کل بحرین؛

جمعیت الوفاق: محاکمه شیخ «علی سلمان» سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ جمعیت اسلامگرای الوفاق در پاسخ به اعلام دادستانی کل بحرین مبنی بر محاکمه شیخ «علی سلمان»، تاکید کرد که محاکمه وی سیاسی بوده و هیچ توجیهی برای بازداشت وی وجود ندارد.
شيخ علي سلمان، دبيركل انجمن ملي اسلامي «الوفاق» بحرين

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی اعلام دادستانی کل بحرین مبنی بر حضور شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت اسلامگرای «الوفاق» در تاریخ 28 ژانویه (8 بهمن)در دادگاه، این جمعیت با صدور بیانیه‌ای محاکمه وی را سیاسی خوانده و تاکید کرد که هیچ توجیهی برای بازداشت وی وجود ندارد.

 

در بیانیه جمعیت الوفاق آمده است: شیخ علی سلمان همه تهمت‌هایی که در بیانیه دادستانی کل آمده است را به طور کامل رد کرده و لذا هیچ توجیه قانونی و اخلاقی نه برای بازداشت وی و نه برای محاکمه‌اش وجود ندارد.

 

جمعیت الوفاق تهمت وارده از سوی دادستانی کل بحرین به شیخ سلمان را غیر واقعی و فاقد ارزش قانونی خوانده و تاکید کرد: همه خطبه‌هایی که دادستانی به آن‌ها استناد کرده، خود دلیل بر بی‌گناهی شیخ سلمان هستند زیرا بر اساس آن سخنرانی‌ها، هیچ کدام از اتهامات واقعی نبوده و لذا اصرار بر آن‌ها نشان می‌دهد که ما در مقابل یک محاکمه سیاسی قرار داریم.

 

بر اساس بیانیه جمعیت الوفاق، سخنرانی‌های شیخ سلمان نشان می‌دهند که وی در پیشگاه هزاران تن خواستار فعالیت و اقدامات مسالمت آمیز بوده ولی دادستانی کل به دنبال اثبات عکس این قضیه است و این گونه است که امور (در بحرین) بر خلاف عقل، منطق و عدالت به پیش می‌روند. چنین امری نیازمند تأمل و غیر قابل قبول است.

 

شیخ علی سلمان، یکشنبه 7 دی‌ماه یک روز پس از آنکه دادستانی کل بحرین قرار بازداشت او را تسلیم وی کرد، به اتهام دامن زدن به خشونت علیه کشور بازداشت شد. این بازداشت با واکنش مراجع و شخصیت‌های داخلی و خارجی بحرین رو به رو شد.

 

دادستانی کل نیز در ابتدا به بهانه بازجویی از شیخ «علی سلمان» دستور حبس هفت روزه وی را صادر کرد و پس از اتمام این مهلت، بازداشت وی را به مدت 15 روز دیگر تمدید کرد. قرار است شیخ سلمان حداقل تا زمان برگزاری نخستین جلسه محاکمه‌اش (8 بهمن) در بازداشت بماند./994/ب102/د

ارسال نظرات