۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۲۴۱۹۶۶
معاون تهذیب حوزه علمیه آمل:

بهره گیری از اخلاق اسلامی زندگی انسان را در مسیر سعادت قرار می دهد

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه آمل با اشاره به این که رعایت اصول اخلاقی انسان را به مراتب والا و فضایل می رساند، بیان داشت: اخلاق محوری زمینه ساز سعادت و رستگاری انسان بوده که برکات و ثمرات بسیاری برای او ایجاد می کند.
معاون تهذيب حوزه علميه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عیسی نژاد، معاون تهذیب حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، امروز در جمع طلاب این حوزه علمیه با بیان این که انسان باید اخلاق محوری را در زندگی خود عملی کند، گفت: حرکت در مسیر اخلاق اسلامی می تواند زندگی انسان را در خط ارزشمندی قرار دهد.


وی با اشاره به این که رعایت اصول اخلاقی انسان را به مراتب والا و فضایل می رساند، بیان داشت: اخلاق محوری زمینه ساز سعادت و رستگاری انسان بوده که برکات و ثمرات بسیاری برای او ایجاد می کند.


حجت الاسلام عیسی نژاد با بیان این که انسان باید خودشناسی و خداشناسی را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهد، تصریح کرد: انسانی که خود را بشناسد می تواند پروردگار خویش را شناخته که مسئله خودشناسی باید به نحوی شایسته در زندگی انسان وجود داشته باشد.


استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که انسان باید در همه احوالات زندگی یاد خداوند منان باشد، افزود: انسانی که حضرت حق را ناظر و حاضر بر اعمال خود دانسته تلاش دارد تا در مسیر کسب رضایت او گام های شایسته ای را بردارد.


معاون تهذیب حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، ادامه داد: انسان باید اصلاح نفس داشته و تلاش های گرانقدری برای تکامل و تعالی خود انجام دهد که این امور ارزنده او را به آینده ای درخشان رهنمون می کند.


وی با بیان این که علم محوری ثمرات بسیاری در زندگی انسان دارد، گفت: انسان باید تلاش کند تا علم را محور خود قرار داده و از ظن و گمان در امور مختلف دوری کند.


حجت الاسلام عیسی نژاد با اشاره به این که در توبه همیشه به روی انسان باز است که باید از این فرصت بزرگ استفاده شایسته ای داشته باشیم، بیان داشت: انسان باید پس از توبه نیز رعایت عهد با خداوند منان را داشته و مراقبه ای ارزشمند از خود انجام دهد.


استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که انسان باید هر روز اعمال خود را مورد محاسبه قرار دهد، تصریح کرد: این عمل شایسته سبب می شود تا بتوانیم در مسیر تحقق رضایت پروردگار متعال گام برداشته و اعمال نیکو و خوبی را در برنامه های خود داشته باشیم.


معاون تهذیب حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که تعهد محوری باید در برنامه های زندگی وجود داشته باشد، گفت: انسان باید مراقب تعهدات خود بوده و تلاش کند تا در مسیر عملیاتی کردن آن اقدام کند.


وی با بیان این که تلاش و جهاد در راه خدا یکی از ویژگی های ارزشمندی است که باید در زندگی خود آن را نهادینه کنیم، بیان داشت: اخلاص و تقوا به عنوان اموری مهم و ارزنده بوده که باید با استعانت از آن ها در مسیر رستگاری گام برداریم./1314/پ202/ب6

ارسال نظرات