۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۲۴۱۹۹۱
آیت‌الله سبحانی در درس خارج:

غرب به بهانه آزادی به بالاترین مقدسات مسلمانان توهین می کند/ روحانیت با تلاش مضاعف در خنثی سازی فتنه ها بکوشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی بابیان این‌که در عصر حاضر که دشمنان اسلام به هر نحوی می‌خواهند از طریق هتاکی به پیامبر اسلام (ص) اسلام‌ستیزی را در افکار جهانی به یک اصل تبدیل کنند، اظهار کرد: امروز بر مبلغین حوزه علوم دینی واجب است که با تبلیغ عملی خود سیره عملی پیامبر اسلام را ترویج کنند.
 درس خارج فقه آيت الله سبحاني  درس خارج فقه آيت الله سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی، صبح امروز در پایان درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این‌که در سیره تبلیغی پیامبر اکرم (ص) و حضرت امیر المومنین علی (ع) تبلیغ عملی اسلام در صدر اعمال است، گفت: امروز مبلغان و روحانیان باید بدانند که در اوضاع جهانی که در قالب آزادی بیان به بالاترین مقام اعتقادی یک دین جهان‌شمول توهین می‌شود باید مبلغین این دین حق بیدار باشند که این فتنه‌ها را با تلاش مضاعف خنثی کنند.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به این‌که اگر حضرت علی (ع) می‌خواست کسی را به مذاکره با معاویه بفرستد همیشه فردی ممتاز در بین یاران خود را انتخاب می‌کرد، گفت: اگر امروز طلاب و فضلای حوزه دینی که سلک اجتهاد و تبلیغ و منبر را در کارنامه خود دارند در فراگیری هرچه بیشتر معارف اهتمام بورزند بهتر می‌توانند به‌ عنوان نماینده پیامبر اسلام (ص) به تبلیغ دین بپردازند.
 
وی افزود: طلاب و فضلای علوم دینی بدانند که دوران جوانی دوران اندوختن علم است و در این دوران باید با کنار گذاشتن حواشی که لزومی در ذی طلبگی ندارند به علم‌آموزی پرداخته تا موجب بالا رفتن اعتبار دین و نهایتاً پیامبر اسلام شوند.
 
این مرجع تقلید بابیان این‌که اگر بیان ما در منابر یک بیان عالمانه باشد موجب شادی قلب پاک پیامبر اسلام (ص) نیز خواهد شد، اظهار کرد: امروز که جهان استکبار با این اعمال نگین خود به تمسخر اعتقادات مسلمانان پرداخته طلاب علوم دینی باید سیره عملی پیامبر اسلام را در واکنش به این اعمال ترویج کنند.
 
وی ادامه داد: اگر سیره عملی پیامبر اسلام (ص) در واکنش به این مواضع دقیق در جهان اسلام تبیین شود دیگر دشمن انگیزه توهین را هم نخواهد داشت چراکه این اقدامات موهن به انگیزه کاشتن بذر نفاق در جامعه یکپارچه اسلامی صورت می‌پذیرد.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به این‌که در برخی از منابر امروز متأسفانه خطیب به نیازسنجی نیاز روز نمی‌پردازد، گفت: من از مرحوم فلسفی شنیده‌ام که برای هر منبر ایشان حداقل 8 ساعت به مطالعه می‌پرداخت بنابراین هیچ‌وقت منبر ایشان کهنه و خالی از مستمع نشد.
 
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت علم‌آموزی در جهان امروز به‌ویژه در طلاب که باید علم آن‌ها فراگیر باشد، تصریح کرد: امام خمینی از استادشان آیت‌الله شهاب آبادی نقل می‌کردند که ایشان نیز از صاحب جواهر به همین ترتیب نقل کرده‌اند که وقتی صاحب جواهر پسر جوانش را از دست داد بعد از غسل و تشیع به شب برخوردند و نتوانستند فرزند ایشان را دفن کنند. در این شرایط صاحب جواهر شب کنار جوانش به خواندن قرآن مشغول شد و آن شب هم به‌اندازه شب‌های دیگر جواهر را به تحریر درآورد و این بود که جواهر یک منبع بزرگ استدلالی شد./837/پ202/ج
ارسال نظرات