۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۴۲۰۲۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

مقابله با رسوخ فرهنگی نیازمند مجهز شدن افراد با اخلاص به علم روز است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین لازمه وجود فناوری‌های نوین در شرایط جامعه امروز و در بحث رسوخ فرهنگی را مجهز شدن انسان‌های با اخلاص به علم روز دانست و گفت: در راستای نگاه خاص دشمنان است که رهبر معظم انقلاب بحث رسوخ فرهنگی را به عنوان یک نگرانی عمیق در سال گذاشته مطرح کردند و بخشی از نامگذاری امسال به حوزه فرهنگ و مدیریت جهادی اختصاص یافت.
مهدي احمدي، مديرکل فرهنگ و ارشاد قزوين

مهدی احمدی، مدیرکل سازمان فرهنگ و ارشاد قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره راهکارهای تهاجم فرهنگی دشمنان در بین جوانان کشورمان گفت: امروز اگر اینترنت، ماهواره و هزاران ابزار تکنولوژی که در بین جوانان رخنه کرده است استکبار جهانی با این ابزار قصد به انحراف کشاندن مسلمانان به تجهیز در کشورهای اسلامی پرداخته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین در ادامه افزود: رخنه فرهنگی از شکاف فرهنگی ایجاد می‌شود و با کمال تأسف امروز شهرها و حتی روستاهای ما مورد هجوم ناتوی فرهنگی، قتل و غارت فرهنگی و رسوخ فرهنگی قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: رسوخ فرهنگی گاهی در نقاطی رخ می‌دهد که ممکن است شهرها را نیز تحت تأثیر مستقیم خود قرار دهد بنابراین باید با برنامه ریزی مناسب فرهنگی با این هجمه‌ها مقابله کنیم، تهاجم فرهنگی سال‌هاست با عناوین مختلف به مقابله با نظام اسلامی مشغول است و با قتل و غارت فرهنگی به دنبال ایجاد رسوخ فرهنگی در اعتقادات دینی جامعه ایرانی است.

 

این کارشناس فرهنگی با بیان این‌که امروز یکی از اقداماتی که در دنیا صورت می‌گیرد، اسلام هراسی و اسلام ستیزی است ابراز کرد: در حال حاضر بیش از هر زمانی کشور نیاز به وحدت دارد و یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند وحدت را در کشور توسعه دهد، کانون‌های مساجد هستند.

 

وی بیان داشت: امروز بستر و ظرفیت در کانون‌های مساجد مهیا است و نیاز به یک خوارکی است که به روز باشیم و امروز به روز بودن مسؤولان و مربیان از عوامل مهم در جذب جوانان به مراکز فرهنگی است.

 

احمدی اظهار داشت: امروز روستایی نیست در اطراف کشور ما که صاحب آب، برق، گاز و غیره نباشد، اما در زمینه‌های فرهنگی چقدر امکانات ایجاد کرده ایم؟ هر روستایی در دورافتاده ترین نقاط، امکانات اولیه وجود دارد اما باید همراه آن تغذیه و خوارک فرهنگی نیز باشد.

 

وی شبیخون فرهنگی یا تهاجم فرهنگی را واژه‌های ملموسی هستند گفت: اما در رسوخ فرهنگی آن لمس و حس هجمه‌ها به اندازه موارد دیگر قابل تبیین نیست امروزه ذهنیت‌ها و ساختار افکار آدمی تحت هجمه غربی‌ها قرار گرفته است.

 

این مسؤول لازمه وجود فناوری‌های نوین در شرایط جامعه امروز و در بحث رسوخ فرهنگی مجهز شدن انسان‌های با اخلاص به علم روز دانست و خاطرنشان کرد: در راستای نگاه خاص دشمنان است که رهبر معظم انقلاب بحث رسوخ فرهنگی را به عنوان یک نگرانی عمیق در سال گذاشته مطرح کردند و بخشی از نامگذاری امسال به حوزه فرهنگ و مدیریت جهادی اختصاص یافت.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه دو موضوع که در بحث تهاجم فرهنگی کشورمان به خوبی تحت تاثیر سبک زندگی غرب قرار گرفته بالا رفتن سن ازدواج و تحدید نسل است که در آینده کشور ما را با تهدیدات جدی مواجه خواهد کرد.

 

این کارشناس فرهنگی بیان داشت: ایران اسلامی با خون شهدا بیمه شده و دغدغه های رهبری با یک همت جدی در حوزه فرهنگ با عزم همه متولیان فرهنگی اتفاق می‌افتد و این عزم به یک حوزه خاص محدود نمی‌شود؛ بلکه در یک بسیج عمومی با عزم ملی مردم و مدیران این رسوخ فرهنگی کاهش خواهد یافت.

 

وی رسوخ فرهنگی را ویران‌کننده‌تر از شبیخون و تهاجم فرهنگی است، اظهار کرد: امروز جهان چشم به صدور اسلام از کشور ایران دارد، اما امروز تلقین مخرب برنامه‌های غربی سبک زندگی ما را ویران کرده است و لوکس زندگی کردن و تجمل‌گرایی اولویت اولیه زندگی ما شده است.

 

مدیرکل سازمان فرهنگ و ارشاد قزوین بیان داشت: آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد و صدا و سیما باید برنامه‌ریزی قوی تری داشته باشند؛ زیرا ما حضور رسانه‌های بیگانه مانند ماهواره را جدی نگرفتیم و این ابزار مخرب در کشور اسلامی ایران دشمن توانسته با برنامه‌های غیراخلاقی خود کانون خانواده‌ها را نابود کنند.

 

وی در پایان گفت: اگر پله پله آسیب‌ها را در تهاجم و شبیخون فرهنگی بدانیم لایه پنهانی تر آن رسوخ فرهنگی است که از بین رفتن اعتقادات و هویت دینی ملت ما را نشانه رفته است./955/ت302/ب6

ارسال نظرات