۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۴۲۰۳۹

درج حدیث پیامبر اسلام بر روی اتوبوس‎های شهر داندی در اسکاتلند

خبرگزاری رسا ـ اتوبوس‎های شهر داندی در اسکاتلند به یکی از احادیث پیامبر اسلام (ص) در مورد لزوم توجه به همسایه مزین شد؛ هزینه نصب این احادیث از سوی کمپین اسلامی "محمد (ص) به من آموخت" پرداخت شده است.
درج حديث پيامبر اسلام (ص) بر روي اتوبوس هاي شهر داندي در اسکاتلند
 
به گزارش خبرگزاری رسا، اتوبوس‎های شهر داندی انگلیس به یکی از احادیث پیامبر اسلام (ص) در مورد لزوم توجه به همسایه مزین شد؛ هزینه نصب این احادیث از سوی کمپین اسلامی "محمد (ص) به من آموخت" پرداخت شده است.
 
کمپین اسلامی "محمد (ص) به من آموخت" به منظور مقابله با تصورات نادرست مردم اسکاتلند در مورد دین اسلام اقدام به نصب حدیث "هر کس با شکم سیر بخوابد در حالی که همسایه وی گرسنه است، از ما نیست" بر روی اتوبوس های شهر داندی این کشور نمود.
 
از سوی دیگر، اعضای انجمن "پیام مسلمانان" شهر داندی اسکاتلند نیز در اقدامی ابتکاری و به منظور مقابله با گسترش اسلام هراسی در این کشور پس از وقوع حملات تروریستی در فرانسه به خیابان های مرکز شهر آمده و یک شاخه گل رز به همراه یکی از احادیث پیامبر اسلام (ص) به رهگذران اهدا کردند.
 
گفتنی است، در سال 2013 میلادی نیز گروهی از مسلمانان در شهر داندی اسکاتلند با هدف معرفی چهره حقیقی اسلام به سایر مردم چنین اقدام مشابهی را انجام دادند.
 
مسلمانان اسکاتلند در این پروژه که از ماه سپتامبر 2013 آغاز شد اقدام به نصب احادیث نبوی بر روی اتوبوس ها نمودند تا تعالیم اسلامی مرتبط با کمک به نیازمندان را به سایر مردم معرفی کنند.
 
در طول هشت هفته برگزاری این طرح در سال 2013 میلادی اتوبوس های مزین به احادیث پیامبر اسلام (ص) در سراسر شهر داندی اسکاتلند دیده می شدند.
 
از جمله احادیث درج شده بر روی اتوبوس های شهر داندی اسکاتلند در سال 2013 میلادی می توان به "آن چه که برای خود میپسندی برای دیگران نیز بپسند" و "با والدین خود به مهربانی رفتار کنید" اشاره کرد.
 
بیش از 50 هزار مسلمان در اسکاتلند زندگی کرده و 1.4 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.
 
مسلمانان دومین گروه بزرگ مذهبی در اسکاتلند محسوب شده و دارای 30 مسجد در این کشور هستند./990/ب902/ک
ارسال نظرات