۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۴۲۱۷۳
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد؛

طرح مجلس برای الزام دولت به غنی سازی 60 درصد در صورت زیاده خواهی غرب در مذاکرات

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از آمادگی خانه ملت برای ارائه و تصویب طرحی به منظور الزام دولت به انجام غنی سازی 60 درصد در صورت زیاده خواهی غرب خبر داد.
محمدحسن آصفري؛ نماينده مردم استان مرکزي محمدحسن آصفري؛ نماينده مردم استان مرکزي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب در نشست فعالان فرهنگی و سیاسی استان قم، انجمن های اسلامی اصناف، دانشجویی، اداری، کارگری و فعالان امر به معروف و نهی از منکر استان که به همت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین برگزار شد، به بیان دیدگاه های خود درباره فتنه های مختلفی که از بدو انقلاب اسلامی ایجاد شده پرداخت.
 
وی فتنه را آمیزه از حق و باطل دانست و با بیان این که فتنه در لباس دین وارد می شود و تیشه به ریشه آن می زند، گفت:  تفکر سکولار دقیقا در مقابل اندیشه حضرت امام قرار دارد.
 
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی نگاهی که حل مشکلات کشور را به توجه به دست دشمن می داند، اشتباه محض و بر خلاف اصول و آرمان های انقلاب اسلامی دانست.
 
وی با بیان این که تفکر سکولار به دنبال کمرنگ کردن ارزش هایی است که مردم به خاطر آن هزینه داده و شهدای بسیاری را تقدیم کرده اند، اظهار داشت: حضرت امام تاکید می کردند اگر بخواهید در مقابل دین ما بایستید ما در مقابل تمام دنیای شما خواهیم ایستاد.
 
مشکل مردم تورم و بیکاری است نه افزایش پهنای باند اینترنت
نماینده مردم اراک در مجلس با بیان این که مشکل مردم ما تورم، بیکاری و گرانی است، نه پهنای باند اینترنت، گفت: مبدا و پایگاه اصلی شبکه های اجتماعی استکبار جهانی و صهیونیست ها هستند و ما نباید در دام آنها قرار بگیریم و به دست خودمان اطلاعات خود را در اختیار آنها قرار دهیم.
 
وی تاکید کرد: متاسفانه دولت به جای این که لایحه ای برای حل مشکلات اقتصادی مردم به مجلس بیاورد، با طرح مسائل حاشیه ای به نوعی اذهان مردم را منحرف و مشغول می کند.
 
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید در جریان اصولگرایی انسجام ایجاد کنیم، گفت: برخی جریان های سیاسی تندرو برای خبرگان آینده و مجلس دهم برنامه دارند و اگر به فکر نباشیم ممکن است فردا پاسخی نداشته باشیم.
 
وی با بیان این که انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی جایگاه خود را پیدا کرده است، گفت: تمام تحولات و توطئه هایی که دشمن در منطقه ما از جمله سوریه و عراق ایجاد کرده اند برای تحت الشعاع قرار دادن قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سقوط موصل را حاصل خیانت برخی فرماندهان ارتش عراق دانست و گفت: بعد از فتوای مرجعیت اعلای عراق حضرت آیت الله سیستانی ورق برگشت و حجم انبوهی از داوطلبان برای مقابله با داعش بسیج شدند.
 
آصفری با بیان این که صهیونیست ها و استکبار جهانی به دنبال ایجاد اختلاف در جهان اسلام و درگیر کردن کشورهای اسلامی با یکدیگر هستند، گفت: متاسفانه بر اثر توطئه استکبار جهانی امروز ارتش برخی از کشورهای اسلامی از جمله عراق و سوریه به جای این که در مقابل صهیونیست ها باشند باید به فکر تامین امنیت مردم خود در مقابل تروریست های تکفیری باشند که جنگ های نیابتی را به عهده گرفته اند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امروز نام و جایگاه جمهوری اسلامی در دنیا می درخشد و این نیست جز به ثمر نشستن خون شهدای بزرگ و تحقق وعده الهی.
 
وی بیان کرد: امروز حل بحران های منطقه ای بدون مشارکت و تاثیرگذاری جمهوری اسلامی امکانپذیر نیست و اوباما نیز به این مساله اذعان می کند.
 
کاهش قیمت نفت توطئه استکبار به بازیگری عربستان سعودی است
وی کاهش قیمت نفت را توطئه استکبار جهانی به بازیگری عربستان سعودی ارزیابی کرد و گفت: عربستان سعودی عددی نیست که بدون نظر آمریکایی ها تصمیمی بگیرد؛ البته در این بین بیشترین ضرر را عربستان سعودی خواهد کرد چراکه 80 درصد بودجه آنها وابسته به نفت است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به این که موضوع هسته ای به یک مساله حیثیتی برای ما تبدیل شده است، گفت: افرادی حرف های نابخردانه ای می زنند و به شعور مردم توهین می کنند.
 
آصفری گفت: متاسفانه رییس جمهور بعد از رزمایش نظامی می گوید این موشک ها نیست که برای ما قدرت ایجاد می کند؛ سخن این است که اگر ما موشک ها را نداشتیم مگر قدرت های جهانی و غرب با ما پشت میز مذاکره می نشستند؟
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مهم ترین مساله در مذاکرات را بحث قدرت ایران دانست و گفت: امروز اگر تیم مذاکره می رود و مذاکره می کند به خاطر پایداری و استقامت ملت است.
 
در مذاکرات حساب شده تر عمل می کردیم مجبور نبودیم از طرف مقابل امکان تعلیق تحریم ها را بشنویم
وی با توصیه به تیم مذاکره برای اتخاذ تاکتیک های مناسب در مذاکرات، گفت: اگر ما قدری حساب شده تر عمل می کردیم امروز مجبور نبودیم که از طرف مقابل بشنویم تعلیق تحریم ها امکان پذیر است نه لغو آن.
 
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: مجلس طرحی را آماده کرده است که اگر طرف های مقابل بخواهند تحریم ها را ادامه دهند و همزمان مذاکرات را ادامه دهند میز مذاکره را ترک کنیم و غنی سازی را به هر میزانی که بخواهیم دنبال کنیم.
 
وی افزود: ما به دنبال اعتماد سازی بودیم و الان این اعتماد سازی شکل گرفته است، دیگر لزومی ندارد پرونده ایران همچنان در شورای امنیت باشد.
 
آصفری با بیان این که کنگره و کاخ سفید در خصومت با جمهوری اسلامی و ملت ایران یک نظر هستند، گفت: هیچ کس مخالف مذاکرات و توافق هسته ای نیست، ما از توافق عزت مند حمایت می کنیم اما این که در مقابل درّی که می دهیم شکلات بی ارزشی بگیریم به نظر ما ارزشی ندارد.
 
رییس جمهور به منتقدان احترام بگذارد/ از توافق عزت مندانه حمایت می کنیم
وی با بیان این که دولت باید از تذکرات و نصایح خیرخواهانه مجلس و دلسوزان استفاده کند، تصریح کرد: انتظار داریم دولت و رییس جمهور به منتقدان دلسوز احترام بگذارد، نه این که آنها را با القاب ناپسند مورد خطاب قرار دهد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: همه ملت موافق مذاکرات و توافق درست هستند، اما نه توافق ذلت بار که همه حقوق هسته ای و ثمره پایداری خود را از دست دهیم و در مقابل چیز ارزشمندی را به دست نیاوریم.
 
انتقاد از عملکرد و رفتار نابجای وزیر خارجه همزمان با اهانت به پیامبر اسلام
وی با انتقاد از رفتار اخیر وزیر خارجه اظهار داشت: در زمانی که فرانسه این گونه به مقدسات ما جسارت می کند، چرا آقای وزیر خارجه با آقای جان کری هم قدم می شود و پیاده روی خیابانی می کند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت حضرت رسول اکرم(ص) صحنه گردان اصلی این ماجرا را رژیم صهیونیستی دانست.
 
وی همچنین با اشاره به جنایت اخیر صهیونیست ها علیه نیروهای مقاومت، این اقدام را در راستای به هم زدن توازن به نفع تکفیری ها دانست و تاکید کرد: سید حسن نصرالله افتخار کشورهای اسلامی و ملت های آزادیخواه جهان است.
 
نماینده مردم اراک ائتلاف ضدداعش را یک بازی سیاسی به رهبری آمریکا دانست و گفت: اینها شب ها از آسمان برای داعش تجهیزات و سلاح ارسال می کنند اما ژست مبارزه با تروریسم را می گیرند در حالی که خودشان بوجود آورنده داعش و تکفیری ها بوده اند.
 
وی با دروغ خواندن ادعای مبارزه با تروریسم از سوی آمریکا و غرب و هم پیمانان منطقه ای آنها، گفت: اگر اینها جلوی ارسال کمک ها به داعش و تروریست ها را بگیرند سفره داعش برچیده می شود.
 
آصفری با اشاره به کاهش قیمت نفت، گفت: اگر به سیاست ها و توصیه های رهبر معظم انقلاب و استراتژی اقتصاد مقاومتی عمل می کردیم امروز لازم نبود از کاهش قیمت نفت نگران باشیم.
 
نماینده مردم اراک تحقق اقتصاد مقاومتی را سبب حل مشکلات اقتصادی کشور از جمله تورم، بیکاری و اشتغال دانست.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین با اشاره به تاثیر فتنه 88 تاکید کرد: اگر فتنه 88 شکل نمی گرفت مساله هسته ای تمام شده بود، آن خیانت سبب شد این فشار را در کشور داشته باشیم؛ همه این اتفاقات پس لرزه فتنه است و در این مساله هیچ شکی وجود ندارد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این نشست پاسخگوی سؤالات حاضران درباره مسائل مختلف کشور بود.

 

مطهری در دیدار با رهبر انقلاب پاسخ خود را درباره حصر سران فتنه شنید اما معلوم نیست چرا بازهم جنجال آفرینی می کند

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی درباره مواضع تکراری علی مطهری و جنجال آفرینی وی در مجلس گفت: وی علی رغم این که در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با رهبر معظم انقلاب پاسخ خود در مورد رفع حصر سران فتنه شنید؛ اما مجددا از تریبون مجلس مسائلی را مطرح می کند که سوژه به دست دشمنان و شبکه های بیگانه می دهد و مجلس باید در مقابل او می ایستاد.

 

وی درباره عملکرد وزیر امور خارجه نیز اظهار داشت: کاش آقای ظریف در دفاع مقدس یک خمپاره کنار ایشان خورده بود و ترس او می ریخت و می فهمید اینها(غربی ها) هیچ عددی نیستند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: آنقدر که غربی ها و آمریکایی ها به مذاکرات نیاز دارند ما نیاز نداریم، منتهی برگشت به عقب برای ما کاری ندارد هرچند بخشی از ذخیره اورانیوم خود را اکسید کرده ایم اما ایران هسته ای شده است و آنها ناچارند مذاکره کنند.

 

وی اضافه کرد: مجلس تصمیم گرفته که اگر غربی ها دست از زیاده خواهی برندارند دولت را ملزم خواهیم کرد غنی سازی شصت درصد را در راستای صلح آمیز آن ادامه دهیم و غربی ها باید این را بدانند.

 

وی تاکید کرد: ایران کشوری نیست که با این تهدیدها و رجزخوانی ها میدان را خالی کند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ما هنوز هم معتقدیم در راستای نرمش قهرمانانه مذاکره می کنیم، امیدواریم تیم مذاکره خلاف خواسته ملت، مجلس و خطوط قرمز نظام حرکتی را انجام ندهند که مجلس ناچار شود تصمیم دیگری بگیرد.

 

حصر سران فتنه مصوبه شورای عالی امنیت ملی است

وی تاکید کرد: امروز توپ در زمین غربی ها است، ایران قرار نیست گام دیگری غیر از آنچه برداشته، بردارد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره حصر سران فتنه نیز اظهار داشت: این موضوع مصوب شورای عالی امنیت ملی است و همه باید تمکین کنند و دست از حرکات فتنه انگیزانه بردارند؛ خیانتی که اینها به نظام کرده اند قابل گذشت نیست، فعلا تصمیم بر حصر سران فتنه است.

 

رییس جمهور مخالف حضور نماینده ای از مجلس در مذاکرات است

آصفری همچنین از نقشه فتنه گران برای تصاحب مجلس دهم و نفوذ در مجلس خبرگان آینده سخن گفت و افزود: از الان جلساتی را جریان اصلاحات و جریان های وابسته شروع کرده اند، رایزنی و گزینه ها و چینش های خود را شروع کرده اند، اما به حول قوه الهی و با هوشیاری مردم و انسجام جریان اصولگرا موفق نخواهند شد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره عدم حضور نماینده ای از مجلس در مذاکرات هسته ای، گفت: ما چندین بار درخواست کرده ایم که نماینده ای از مجلس شورای اسلامی در مذاکرات باشد اما پاسخ تیم مذاکره این بوده که آقای روحانی موافقت نکرده اند که از مجلس در تیم مذاکره فردی حضور داشته باشد. /924/
 

ارسال نظرات