۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۴۲۳۰۴
امام جمعه ارومیه:

مرکز ساماندهی امور مساجد در آذربایجان غربی راه اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: امور مساجد به صورت پراکنده در استان اداره می‌شوند و برای ساماندهی این امور و نظم بخشی به امورات مساجد نیاز به تشکیل مرکز ساماندهی مساجد است.
امام جمعه اروميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی صبح امروز در جلسه ساماندهی امور مساجد، اظهار داشت: در مساجد ضعف و مشکل داریم و تعداد علما در مساجد کم است.
 

وی با تأکید بر روحانی محور بودن مساجد، گفت: همکاری و تعامل مطلوب روحانی با هیأت امنای مسجد می تواند در تحقق اهداف مسجد و پیشبرد برنامه های آن مؤثر باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به لزوم وحدت رویه در مساجد، ادامه داد: به ساماندهی و وحدت رویه نیاز است تا امورات مساجد به خوبی اداره شود و به پیش رود، پایگاه‌ها آماده هستند و ما اگر از آن‌ها به درستی استفاده کنیم نقش مساجد را در جامعه بیشتر از این می‌بینیم.

 

امام جمعه ارومیه گفت: در برخی از استان‌های کشور که موفق عمل کرده اند، توانسته‌اند مراکزی راه اندازی کنند به نام مرکز ساماندهی مساجد، که یک نفر را نماینده ولی فقیه در رأس امور قرار می‌دهد و ادارات دیگر از تبلیغات اسلامی و ارشاد و اوقاف و سپاه و غیره در این مرکز عضو می‌شوند و با هم امور مساجد را ساماندهی می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: از اواخر بهمن سال گذشته در این باره تحقیق و مطالعه می‌شود و این مدت سپری شد تا امروز به این نتیجه رسیدیم که این مرکز را در استان راه اندازی کنیم.

 

وی به مستقل بودن این مراکز اشاره و تصریح کرد: مرکز ساماندهی امور مساجد در استان ما مستقل است و وابسته به هیچ مرکزی نیست و در باقی استان‌ها نیز روال چنین است هر استانی خود برنامه ریزی کرده و خود عمل می‌کند.

 

امام جمعه ارومیه از همه نهادهای فرهنگی خواست تا با هم در این زمینه همکاری کنند و تصریح کرد: چون این مراکز مستقل هستند خود استان باید امکانات مورد نیاز  این مرکز را تامین کند و هدف از تشکیل این جلسه همکاری همه اعضا با هم در این زمینه است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار داشت: سعی داریم چند اتاق از اتاق‌های مصلا را به این کار اختصاص دهیم و با تجهیز این مکان کار را شروع کنیم که البته در آینده این محیط کفاف ادامه کار را نمی‌دهد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات