۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۲۴۲۳۴۵
استاندار سمنان:

خدمت به زائران اهل بیت افتخاری ریشه دار در بین ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ استاندار سمنان در همایش ملی میقات الرضا(ع) گفت: تاریخ اسلام و ایران گواه این مطلب است که خدمت به زائران اهل بیت(ع) به‌ویژه مسافران زیارت حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) افتخاری ریشه‌دار در بین ملت ایران و مردم استان سمنان است.
استاندار سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، محمد وکیلی، استاندار سمنان در همایش ملی میقات الرضا(ع) که با حضور وزیر کشور، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، نمایندگان مردم شهر‌های این استان در مجلس شورای اسلامی در سالن امیرکبیر دانشگاه سمنان برگزار شد، با اشاره به توفیق حاصله برای استان سمنان در راستای خدمت هر چه بیشتر برای زائران اظهار داشت: ساخت 999 کاروان‌سرا در دوره شاه عباس صفوی در طول مسیر زائران به سمت حرم رضوی نشان دهنده توجه خاص تاریخی به زوار آن حضرت است.

 

وی با اشاره به شور حسینی مردم ایران و کشورهای اسلامی در ایام اربعین اباعبدالله(ع) در سال‌جاری تصریح کرد: زائران سیدالشهدا(ع) با حضور و راهپیمایی میلیونی حماسه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی آفریدند و به گفته سردار قاسم سلیمانی بعد از این راهپیمایی عظیم مردمی در اربعین حسینی تمام معادلات دشمن در منطقه به هم خورد.

 

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه وظیفه داریم امکانات رفاهی زائران امام هشتم(ع) را فراهم کنیم چه بسا که این خدمت‏رسانی به نوعی میراثی از گذشتگان ماست، افزود: امروز این خدمات و امکانات با توجه به توسعه شهرها و افزایش جمعیت کافی نیست و باید شرایطی مهیا شود که نتیجه آن فراهم شدن آرامش و آسایش همه جانبه زائران حرم رضوی باشد.

 

وکیلی با اشاره به نکات بسیار عمیق اخلاقی و اجتماعی در وقف نامه‏هایی که از گذشته بر جای مانده است، گفت: وقف قنات، چشمه، چاه، زمین کشاورزی برای تهیه علوفه چهارپایان از جمله نکات اخلاقی و اجتماعی است که واقفان در وقف نامه‌های خودشان آن زمان که زائران با چهارپایان راهی سفر مقدس مشهد می‌شده‌اند، لحاظ شده که نشانه‌ای از بصیرت به نیاز‌های زمان حال است.

 

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به زائران وظیفه دینی و حاکمیتی است، اضافه کرد: استان سمنان مفتخر است که بین‏الحرمین دو نور از خاندان اهل بیت(ع) یعنی حضرت معصومه(س) در قم و امام رضا(ع) در مشهد است و برادر بزرگوار امام هشتم(ع) به نام یحیی نیز در شهر سمنان واقع شده است که برنامه‏ریزی برای حضور و زیارت زائران در این میقات انجام شده است.

 

استاندار سمنان ضمن ارائه پیشنهاد فعالیت دبیرخانه دائمی همایش و طرح ملی میقات الرضا(ع) در استان سمنان، خاطر نشان کرد:  وکیلی با اذعان به این مطلب که امیدواریم این همایش آغازگر تقویت میقات‏ها باشد، و افراد نیک اندیشی که می‌خواهند کار خیر انجام دهند این فرصتی را غنیمت شمارند و در راستای خدمت رسانی به زائران وقف کنند./977/پ202/ب6

ارسال نظرات