۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۲۴۲۳۷۶
با حضور جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس؛

مراسم شب خاطره در حوزه هنری تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دویست و پنجاه و چهارمین مراسم شب خاطره با حضور جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس در حوزه هنری تهران برگزار شد.
جنگ تحميلي

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، فیروز احمدی از رزمندگان دفاع مقدس در مراسم شب خاطره که پنجشنبه دوم بهمن ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد به بیان خاطراتی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: بنده آن زمان در کلاس اول دبیرستان درس می خواندم و تمام کتاب های درسیم را که تاریخ شاهنشاهی داشت به تاریخ سال شمسی تغییر داده بودم.

 

این رزمنده دفاع مقدس که در عملیات خیبر، بازی دراز و والفجر حضور داشته و در یکی از این عملیات ها انگشت هایش قطع شده است، خاطرنشان کرد: در عملیات خیبر برای انتقال نیرو دو راه وجود داشت یا با قایق یا از طریق هلی کوپتر می شد به منطقه رفت؛ ما با 25 نفر نیرو و دو دیگ غذا و گلوله خمپاره و 200 لیتر بنزین به این منطقه رفتیم هر چند وقت یکبار هم با راکت و خمپاره انداز مورد هدف دشمن قرار گرفته بودیم و سرانجام توانستیم با خطر فراوان فرود بیایم.

 

احمدی از یکی از شهدای هم رزمش به نام شهید برازنده نام برد و گفت: او یک اسوه بود، یک هفته از ازدواج او بیشتر نمی گذشت که به جبهه آمد و در عملیات خیبر زخمی شد و وقتی او را به بیمارستان صحرایی رساندیم به شهادت رسید.

 

در ادامه این مراسم مجید رضازاده از جانبازان جنگ تحمیلی در رابطه با بازگویی و روایت خاطرات دفاع مقدس گفت: این خاطرات نباید در حد یک خاطره باقی بماند و باید نتیجه ای از این روایت ها و بازگویی ها به دست آورد.

 

وی با انتقاد از اینکه نام شهدا نباید تنها بر روی کوچه هایمان ثبت شود اظهار کرد: صحبت کردن در باره شهدا دشوار است و من خودم را لایق نمی دانم اما چون ما از بازماندگان آن دوران هستیم باید این روایت گفته شود هرچند در کتاب ها آمده اما ممکن است که در کتاب ها تحریف هایی صورت بگیرد.

 

رضازاده گفت: رزمندگان ما پیرو ولایت بودند و مردانه مثل اصحاب امام حسین(ع) با گروه های باطل جنگیدند و تا آخرین لحظه از پای ننشستند.

 

این جانباز دفاع مقدس سپس نحوه جراحت خود را در اسفند سال 62 در منطقه طلاییه زمانی که در گردان سلمان حضور داشت را بیان و گفت: جراحت های من به قدری شدید بود که من را در ماشینی که پیکرهای شهدا را با آن حمل می کردند گذاشته بودند بعد از این که متوجه شدند که من زنده هستم من را به بیمارستان صحرایی منتقل کردند و در آنجا خون به من تزریق شد و سرانجام من را بدون بی هوشی به بیمارستان اهواز عمل کردند.


 
وی افزود: رزمندگان ما عاشورایی و به دنبال اطاعت از ولایت بودند رزمندگان ما نماز خود را در همه  حال به جا می آوردند زمانی که مجبور بودیم به حرکتمان ادامه دهیم در حال راه رفتن نماز می خواندیم و بهترین نمازهایی بود که در عمرم خواندم.


 
رضازاده از رشادت ها و دلیری های رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس گفت و تاکید کرد: ما باید راه این شهدا را ادمه دهیم چرا که این شهیدان با وجود اینکه خود نیز خانواده داشتند از همه چیز گذشتند تا ما در امنیت زندگی کنیم ما باید وصیت نامه های شهیدان را بخوانیم تا بدانیم که آنها چه خواسته ای از ما دارند.


 
این جانباز دفاع مقدس با اشاره به لحظات سخت و دشواری که دچار جراحت شده بود گفت: زمانی که مجروح شده بودم و کاری از دستم بر نمی آمد کار فرهنگی انجام دادم و عکس امام و کتاب قرآن را روی سینه ام گذاشتم و اینکه در آخرین لحظات نیز پیرو ولایت هستم.


 
در ادامه این مراسم رمضانی یکی دیگر از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه ما شهدای غریب زیادی داریم گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که باید شهدایی که شهرت زیادی ندارند به مردم شناسانده شوند.


 
وی با اشاره به شهید حسن زمانی گفت: یکی از این شهدا شهید حسن زمانی بود که فرماندهی گردان حمزه را بر عهده داشت و در پاوه با حاج احمد متوسلیان آشنا شد، او در حالی که هنوز فرزند خودش را ندیده بود در طلاییه به شهادت رسید و پیکرش در آنجا باقی ماند.


 
در این مراسم علیرضا قزوه شاعر انقلاب و دفاع مقدس به قرائت اثر خود با عنوان شعر ماهی ها پرداخت./818/پ201/ب4

ارسال نظرات