۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۴۲۴۲۶
حجت الاسلام پناهیان؛

نامه رهبری به جوانان فصل جدیدی از انقلاب را آغاز کرد

خبرگزاری رسا-استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپایی و امریکای شمالی، گفت: این نامه مهم فصل تازه ای از دفتر انقلاب را آغاز کرد.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در هیات هفتگی که شامگاه پنج شنبه در حسینیه قهرودی های تهران برگزار شد با بیان اینکه نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی، فصل تازه ای از دفتر انقلاب را آغاز کرده است، تصریح کرد: جهان غرب می تواند بوسیله روشنگری رسانه ای متحول شود، وظیفه همه انتشار پیام مهم رهبری است، این نامه شباهت زیادی به نامه حزت امام به گورباچف دارد.


وی خاطرنشان کرد: اگر نامه امام(ره) به گوباچف پیگیری می شد ما به پیشرفت بیشتری دست می یافتیم، در حال حاضر موقعیتی که برای تبلیغ و پیگیری نامه رهبری وجود دارد نامحدود است.

 

پناهیان با اشاره به اهمیت مرور تاریخ اسلام، گفت: تاریخ اسلام از این جهت که حقایق را برای انسان محسوس و آشکار می کند بسیار مهم است، تاریخ نیز مانند قرآن کریم آنقدر عمیق است که هر زمانی آن را مطالعه می کنیم اطلاعات جدیدی دریافت می کنیم.


وی افرود: مقام معظم رهبری بر خواندن تاریخ اسلام تاکید ویژه ای دارند.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ایمان آوری مصعب بن عمیر که یکی از اصحاب پیامبر اکرم (ص)بود، تاکید کرد: کفار پس از آگاهی یافتن از ایمان آوری مصعب بن عمیر وضعیت خود را بحرانی تلقی کرده و کشتن او را در دستور کار قرا دادند.


وی در ادامه افزود: مصعب بن عمیر برای رسیدن به دین تمام مواهب زندگی خود را از دست داد و سختی و رنج های بسیاری را پذیرفت.

 

پناهان با اشاره به اینکه اولین نماز جمعه تاریخ اسلام، توسط  مصعب بن عمیر برگزار شد، گفت: آموزش قرآن توسط این صحابه پیامبر اکرم(ص) همیشه برگزار می شد، او در پاسخ به سوال به پیغمبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه اگر یکی از اعضای خانواده تو در مقابلت بایستد، آیا با او مقابله می کنی، گفت: بلی، پیامبر اکرم(ص) منظور خود از طرح این سوال را اندازه پیروی از دستور خداوند، عنوان کردند./811/پ203/ب6

ارسال نظرات