۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۴۲۴۴۳
آیت‌الله علم‌الهدی:

مطالبه مردم از تمام کارگزاران نظام، حفظ حیثیت اسلام در هر شرایطی است

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به این‌که شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را برای رسیدن به این نقطه سر ندادند، یادآور شد: مطالبه این مردم از تمام کارگزاران این نظام، حفظ حیثیت اسلام در هر شرایطی است.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد مقدس امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در بارگاه منور رضوی به انتشار کاریکاتور اهانت‌آمیز به پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: در ایامی به سر بردیم که شب و روز دردآوری بر دنیای اسلام بود، به‌ واقع انسان در پیشگاه پیغمبر اکرم (ص) شرمنده می‌شود زیرا ما زنده‌ایم و در دنیایی به سر می‌بریم که در سطح وسیع و گسترده‌ای به ساحت وحی رسول‌الله تجاوز و اهانت می‌شود.

 

وی با اشاره به انتشار کاریکاتور اهانت به ساحت پیامبر در 3 میلیون نسخه به 16 زبان و در 25 کشور، ادامه داد: امام  راحل فرمودند اهانت به پیغمبر از جنگ مسلحانه بدتر است؛ ما امروز در این وضعیت قرار داریم که بحث آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و غرب با ما اقدام به جنگ مسلحانه و بدتر از جنگ مسلحانه، توهین به پیامبر (ص) است.

 

لبخند به دشمن در برابر هتک حرمت پیامبر (ص)

امام‌جمعه مشهد با گلایه از عملکرد دستگاه سیاست خارجی کشور در برخورد با هتاکان به ساحت پیامبر (ص)، اظهار کرد: با همه احترامی که برای متولیان سیاست خارجی کشور قائل هستیم, با تشکر از زحمات ارزشمند این عزیزان در جریان مذاکرات هسته‌ای، گله‌مندیم که چرا در برابر این موضوع نه‌تنها برخورد نکردند بلکه متأسفانه به دشمن دست داده و دشمن لبخند زدند.

 

وی افزود: درست در روز 24 دی‌ماه که سه میلیون نسخه از نشریه فاسد شیطانی شارلی ابدو با کاریکاتور اهانت به پیغمبر (ص) پخش شد، متولی سیاست خارجی ما در خیابان‌های ژنو با وزیر خارجه آمریکا قدم زد، آمریکایی که منشأ این فتنه است و در همان لحظاتی که دولت‌مردان آمریکا لبخند می‌زدند و این حرکت را آزادی خواندند و تأیید می‌کردند، متولی سیاست خارجی ما با وزیر خارجه آمریکا در خیابان‌های ژنو قدم زد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به چاپ روزنامه‌ای در داخل کشور که از شارلی ابدو حمایت کرده بود، اشاره و خاطرنشان کرد: در داخل نیز یک روزنامه تیتر و عکسی روی صفحه اول خود بزند و بگوید «من شارلی ابدو هستم»، نشریه‌ای که به پیامبر(ص) توهین کرده است؛ تحلیل دنیا از این‌که عرصه فرهنگ، نشریات و رسانه ما چنین حرکتی انجام داده و در سیاست خارجی نیز متولی سیاست خارجی کشور دوش‌به‌دوش شیطان‌ترین انسان‌های کره زمین در مقابل دوربین‌های رسانه‌های غربی قدم می‌زنند، چیست؟

 

صاحبان روزنامه حامی شارلی ابدو در داخل از تبار کسانی هستند که حماس را تروریست خواندند

وی ادامه داد: این آقا وابسته به جریانی است که ارگان رسمی آن چند سال پیش در زمانی که جنگ 22 روزه غزه رخ‌داده بود و مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود از غزه حمایت داشتند، تیتر زدند که «حماس تروریست است، اسرائیل حق دارد»؛ مجوز این روزنامه را در آن روز باطل کردند اما یک فرد دیگر از همان تبار مجوز روزنامه‌ای می‌گیرد که نتیجه آن، حمایت از نشریه توهین‌کننده به پیامبر (ص) می‌شود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی حرکت روزنامه داخلی را از جنس آزادی‌های اروپا و غرب دانست که فحاشی به پیامبر را آزادی می‌دانند و  تصریح کرد: این آزادی از آزادی اروپا و آمریکا سرچشمه می‌گیرد؛ جوانان ما جان دادند که آزادی مطبوعات به دست جریانی بیفتد که با اساس اسلام و مسلمین برخورد شدید می‌کند و این فضاحت و بی‌آبرویی را در دنیای اسلام برای ما به وجود بیاورند؟

 

مطالبه مردم از تمام کارگزاران نظام، حفظ حیثیت اسلام در هر شرایطی است

وی بابیان این‌که نباید به احزابی که در فتنه 88 جاسوس دشمن بوده‌اند، اجازه تأسیس مجدد حزب داد، تأکید کرد: کسانی که دور هم جمع شده‌اند، حزب سیاسی تشکیل داده، جاسوس اروپا و آمریکا درآمده‌اند و در قضیه فتنه، عامل اجرایی توطئه شیطانی آمریکا و اروپا شدند، همان آدم‌ها بیایند و به اسم دیگری مجوز حزب بگیرند و بگوییم آزادی احزاب این اقتضائات را دارد؟

 

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به این‌که شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را برای رسیدن به این نقطه سر ندادند، یادآور شد: مطالبه این مردم از تمام کارگزاران این نظام، حفظ حیثیت اسلام در هر شرایطی است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه اول نیز در ادامه بحث سبک زندگی اسلامی، به بیان نگاه اسلام در نظام رفتار اجتماعی پرداخت و گفت: آنچه سبب شده مردم زندگی اجتماعی را انتخاب کنند به دلیل نیاز آنان به یکدیگر است.

 

نظام رفتاری در دنیای مادی بر اساس استعمار انسان از انسان است

وی به بیان خصوصیات زندگی اجتماعی در جوامع مادی پرداخت و اظهار کرد: این مبنای هم‌زیستی در جامعه مادی با جامعه دینی متفاوت است در جامعه مادی، نیاز انسان‌ها به یکدیگر به زندگی کردن است، انسان‌ها برای برآورده کردن نیازهای شخصی به حضور انسان‌های دیگر نیازمند است؛ نظام رفتاری در دنیای مادی بر مبنای استعمار انسان از انسان است.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به نوع برخورد فرزندان با والدین پس از رسیدن به سن قانونی، بیان کرد: در جامعه مادی می‌بینیم که بچه‌ها وقتی بزرگ می‌شوند، ارتباط با پدر و مادر را قطع می‌کنند زیرا پدر و مادر برای او نفعی ندارد، عواطف، مسائل و ارتباطات، همه بر مبنای منافع مادی است.

 

مبنای همزیستی اسلامی، توسعه عبودیت خداوند است

وی به نگاه اسلام به رفتار اجتماعی اشاره کرد و گفت: در اندیشه اسلامی، مبنای همزیستی، انسان بودن و مسؤولیت داشتن انسان نسبت به انسان و در جهت توسعه عبودیت خدا قدم برداشتن است؛ انسان‌های مسلمان برای بندگی خداوند اجتماع می‌کنند./9315/پ201/ب6

ارسال نظرات