۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۲۴۲۴۷۷
خطیب جمعه نجف:

دولت فرانسه شریک جرم نشریه شارلی ابدو است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به سکوت دولت فرانسه در قبال توهین به پیامبر اکرم(ص)، این دولت را شریک جرم نشریه توهین کننده شارلی ابدو دانست.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به نزدیک شدن نیروهای عراقی به استان اشغال شده موصل گفت: به مجاهدانی که در حال پیروزی های مستمر هستند، افتخار می کنیم و از دولت می خواهیم به خانواده های شهدا و مجروحان که عامل آزادی این مناطق از لوث داعش بودند توجه بیشتری داشته باشد.

 

وی از سکوت جهانیان نسبت به توهین نشریه شارلی ابدو به پیامبر اکرم(ص) به شدت انتقاد کرد و افزود: در حالی که اسلام دین دوم در فرانسه است، دولت فرانسه نسبت به بازنشر کاریکاتور موهن علیه حضرت محمد(ص) که احساسات مسلمانان را برانگیخت، سکوت کرده است.

 

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: مساله خطرناک تر که غربی ها با عاملان این توهین ابراز همبستگی می کنند. ما این توهین را به حساب دولت فرانسه گذاشته و تنها نشریه شارلی ابدو را مقصر نمی دانیم.

 

جهانیان در برابر جنایت‎های رژیم صهیونیستی بایستند

 

خطیب جمعه نجف، شهادت جمعی از نیروهای حزب الله در قنطیره را محکوم کرد و ادامه داد: همبستگی خود را با حزب الله اعلام داشته و هیچ گاه از ایستادگی در برابر جریان های تروریستی عقب نشینی نمی کنیم. اگر جهانیان در مبارزه با تروریسم جدی باشند باید در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی نیز ایستادگی کنند اما متاسفانه شاهد سکوت آنان در قبال این جنایت هستیم.

 

وی همچنین به ادامه سرکوب ملت بحرین اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در حالی که ملت بحرین خواسته های خود را به صورت مسالمت آمیز بیان می کنند، آل خلیفه همچنان به قلع و قمع ملت ادامه می دهد.

 

حجت الاسلام قبانچی درباره بازداشت شیخ علی سلمان گفت: دبیرکل جمعیت الوفاق بدون هیچ جرمی به دادگاه معرفی شده و اتهام های بی پایه و اساسی به وی منتسب می کنند. شیوه تعامل دولت بحرین با ملت به شدت ناپسند است، ملت های عربی مطمئنا در آینده ای نزدیک به پیروزی خواهند رسید./980/ب901/د

ارسال نظرات