۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۲۴۲۴۸۴
خطیبان جمعه عراق مطرح کردند؛

محکومیت توهین به پیامبر اکرم و درخواست انتقال صلاحیت‎های وزارتی به استان‎ها

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه عراق، توهین به حضرت محمد(ص) را محکوم کرده و خواستار انتقال صلاحیت‎های وزارتی به استان‎ها شدند.
خطيبان جمعه عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید محمد بخاتی خطیب جمعه میسان عراق در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه امام مهدی(ع) برگزار شد توهین به پیامبر اکرم(ص) را به شدت محکوم کرد و گفت: توهین به حضرت محمد(ص) توهین به همه ادیان و مقدسات است و عکس العمل های مختلفی را در قبال این اقدام شنیع مشاهده کردیم.

 

وی افزود: این نشریه فرانسوی و کارکنان آن نماینده هیچ دین و مذهبی نیستند بلکه پیرو سیاستی هستند که می خواهند تنش را میان ادیان گسترش دهد، آنان و داعش در یک تیم هستند.

 

حجت الاسلام بخاتی، سازمان ملل را به تصویب قانون ممنوعیت توهین به انبای الهی فراخواند و تأکید کرد که همه پیامبران دارای پیروانی هستند و باید به عقاید آنان احترام گذاشت.

 

خطیب جمعه میسان، بهبود روابط عراق با کشورهای همجوار و تقویت جبهه داخلی برای ایستادگی در برابر تروریست های داعش را خواستار شد.

 

انتقاد خطیب جمعه بصره از قراردادهای نفتی

 

حجت الاسلام شیخ محمد فلک المالکی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بصره از قراردادهای نفتی دولت گذشته انتقاد کرد و گفت: بیش از 80 میلیارد دلار برای شرکت های نفتی خارجی موجود در عراق صرف شده است.

 

وی افزود: این قراردادها سبب شد تا دارایی کشور به شدت کاهش یابد. شرکت های نفتی خارجی بدون هیچ نظارتی فعالیت می کنند و مواد نامرغوب را به قیمت گزاف به شرکت های نفتی عراقی می فروشند.

 

حجت الاسلام المالکی از عملکرد سازمان اوقاف شیعه در بصره انتقاد کرد و ادامه داد که بیش از 100 مسجد و حسینیه در این شهر از املاک یک شهروند به شمار می آیند.

 

خطیب جمعه ناصریه خواستار انتقال صلاحیت های وزارتی به استان ها شد

 

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی ناصری در خطبه های نماز جمعه مسجد شیخ عباس کبیر بر لزوم انتقال صلاحیت های وزارتی به استان ها تأکید کرد و سنگ اندازی برخی وزارتخانه ها را با هدف حفظ مصالح شخصی دانست.

 

وی گفت: شوراهای استانی توانایی اداره این صلاحیت ها را دارند و می توانند مشکلات شهروندان را بدون نیاز به مراجعه به بغداد حل و فصل کنند.

 

خطیب جمعه ناصریه همچنین کاهش حقوق مسؤولان با هدف تحقق عدالت در پرتو بحران اقتصادی و کاهش قیمت نفت را خواستار شد./980/ب901/د

ارسال نظرات