۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۲۴۲۴۸۹
مدیر حوزه علمیه امام صادق صیدای لبنان تصریح کرد؛

وضعیت عربستان پس از مرگ پادشاه و تحولات یمن دشوار خواهد بود / دست مقاومت برای ضربه به اسرائیل باز است

خبرگزاری رساـ مدیر حوزه علمیه امام صادق صیدای لبنان تأکید کرد که وضعیت عربستان پس از مرگ پادشاه این کشور و همچنین تحولات یمن و بحرین متفاوت خواهد بود.
آيت الله شيخ عفيف نابلسي


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) صیدای لبنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مجمع حضرت زهرا (س) برگزار شد، با تأکید براینکه عربستان پس از مرگ پادشاه و بالاگرفتن بحران در کشورهایی مانند بحرین و یمن، وضعیت دشواری را سپری خواهد کرد، گفت: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه بحرین و یمن از نظر استراتژیک و سیاسی ارتباط بسیاری با عربستان سعودی دارند، حاشیه خلیج فارس در آینده شاهد تحولاتی جدی باشد.

وی کشورهای قدرتمند منطقه‌ای و بین المللی را در پی تأثیر گذاری در منطقه خلیج فارس برشمرد و عنوان کرد: نگاه‌ها پس از سوریه و عراق در آینده نزدیک متوجه کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهد بود.

این عالم لبنانی در خصوص تجاوز رژیم صهیونیستی به نیروهای حزب الله در منطقه القنیطره که به شهادت 6 تن از نیروهای حزب الله و یکی از فرماندهان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی انجامید، گفت: محور مقاومت بدون شک درحال تدارک یک پاسخ کوبنده به رژیم صهیونیستی است. اقدام اخیر صهیونیست‌ها پیامدهای ناگواری را برای اسرائیل به ارمغان می‌آورد.
 
آیت الله نابلسی خاطرنشان کرد: فرماندهان و سیاستمداران رژیم صهیونیستی پس از حمله به نیروهای حزب الله متوجه اشتباه خود شدند و آمریکا نیز بی اطلاعی خود را از این تجاوز اعلام کرد که این امور بیانگر میزان ترس رژیم صهیونیستی از عکس العمل محور مقاومت است.
 
وی با مرتبط دانستن تحولات و بحران منطقه از حاشیه خلیح فارس تا سوریه و لبنان، عنوان کرد: دست مقاومت برای ضربه وارد کردن به اسرائیل باز است و این محور از قدرت مانور بالا و گزینه های بیشمار برای پاسخ اسرائیل در برهه کنونی برخوردار است./983/ب901/ک
ارسال نظرات