۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۲۴۲۴۹۸
خطیب جمعه بیروت:

تجاوز القنیطره موجب افزایش حمایت‌ها از حزب الله لبنان شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت با تمجید از تدبیر و درایت مقاومت اسلامی در واکنش به شهادت 6 تن از مجاهدان مقاومت، گفت: تجاوز القنیطره برخلاف خواست رژیم صهیونیتی موجب افزایش حمایت‌ها از حزب الله لبنان شد.
سيد علي فضل الله، خطيب جمعه بيروت

به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد حسنین (ع) منطقه حاره حریک بیروت برگزار شد، به حمله هفته گذشته رژیم صهیونیستی به نیروهای حزب الله در منطقه القنیطره سوریه اشاره و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی گمان می‌برد که با این اقدام می‌تواند معادلات را به نفع خود تغییر دهد  اما برخلاف خواست آنان شهادت فرماندهان موجب افزایش حمایت‌های سایر گروه‌های سیاسی و مردمی از حزب الله لبنان شد.
 
وی افزود: عدم واکنش احساساتی از سوی مقاومت و برخورد هوشیارانه با تجاوز اخیر صهیونیست بیش از هر چیزی رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است. رمز پیروزی مقاومت اسلامی در نبرد با اسرائیل درایت و دوراندیشی فرماندهان و مسؤولان آن است.
 

حجت الاسلام فضل الله با رد ادعاهایی در راستای توجیه تجاوز اسرائیل به دلیل وجود نیروهای حزب الله در سوریه، گفت: برخی در حالی نسبت به حضور حزب الله در سوریه اعتراض می‌کنند که هیچ توجهی به تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی در منطقه ندارند. گویی که رژیم صهیونیستی اجازه دارد در هر زمان و مکان به کشورهای دیگر تجاوز کند.
 
خطیب جمعه بیروت گفت: تجاوز القنیطره باید موجب هوشیاری همگان نسبت به تهدیدهای روز افزون رژیم صهیونیستی شود. حمایت از مقاومت اسلامی با توجه به اینکه توانست سرزمین های اشغالی لبنان را آزاد و صهیونیست‌ها را به زانو درآورد، ضروری است.
 
وی با اشاره به ضرورت پایان دادن به اختلافاتی که در چند سال گذشته بین گروه‌های مختلف به وجود آمده است، گفت: همه باید با اتحاد و انسجام جدید در برابر اسرائیل به عنوان دشمن اصلی جهان اسلام صف آرایی کنند و اجازه ندهند که توطئه‌ها و فتنه های این رژیم به ثمر برسد.
 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر خواستار آزادی شیخ علی سلمان شد و اظهار داشت که این اقدام می‌تواند مقدمه ای برای آرام تر شدن فضای ملتهب بحرین باشد.
 
حجت الاسلام فضل الله گفت: در صورتی که حکومت منامه در تصمیم خود برای محاکمه این عالم بحرینی تجدید نظر و به خواست مردم توجه کند بسیاری از مشکلات این کشور به زودی مرتفع می‌شود./983/ب901/ک
ارسال نظرات