۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۴۲۵۵۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

غرب از آزادی بیان استفاده ابزاری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ضمن محکومیت اهانت روزنامه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) گفت: غرب در پی استفاده ابزاری از مفهوم آزادی بیان است.
حجت‌الاسلام سروستاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر صبح امروز در نشست با فعالان فرهنگی و مبلغان استان بوشهر، گفت: یکی از مقوله هایی که در جهان امروز معمولا شعار آن را به ویژه در غرب دنبال می‌کنند سخن از آزادی بیان است و این مورد در تمدن غرب به استثنای مواردی که تامین کننده منافع آنان باشد، جز شعاری پوچ ریشه ای ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: اگر دنبال آزادی بیان هستیم و هر جا سخن از آزادی بیان به میان می آید این آزادی را پیامبر اسلام(ص) بیش از 14 قرن پیش سردادند و در دوران خفقان، جهل و ظلمت با تدبیر و آینده نگری آزادی را ترجمه و تفسیر و عمل کردند.

 
وی گفت: اسلام آزادی توأم با حفظ کرامت انسانی و در چارچوب معین را طراحی می کند که یک جامعه می تواند با پیشه کردن آن اخلاقیات را در زندگی خود احیا کند، همان گونه که در نظام مقدس جمهوری اسلامی این آزادی در عمل به اثبات رسیده و مطمئنا حفظ کرامت انسانی ایجاب می‌کند تا انسان ها حد و مرزی برای زندگی خود داشته باشند و بر این اساس زندگی خود را اداره کنند.
 
 
حجت الاسلام سروستانی با اشاره به ادعای دروغین طرح کشور فرانسه به عنوان مهد آزادی بیان، تاکید کرد: هدف از طرح این موارد صرفا سیاسی و شعاری است چرا که اگر این ادعا حقیقت داشت چرا زمانی که پروفسور روژه گارودی، کتاب «اسطوره‌های بنیان‌گذار سیاست اسرائیل» را تالیف کرد به علت موضع انسانی او در قبال مسأله فلسطین و تشکیک تاریخی و مستند در افسانه هولوکاست، در سرزمین دروغین مهد آزادی(!) به پرداخت جریمه و زندان محکوم شد، اما در روز روشن به پیامبر اسلام(ص) توهین می شود و به بهانه دفاع از آزادی بیان اقدامی در مقابله با آن از سوی دولت فرانسه انجام نمی شود؟
 
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان این که بایدها و نبایدها جزء اموری هستند که هر جامعه ای به آن نیازمند است به لزوم تبیین مبانی آزادی اشاره کرد و اظهار داشت: توهین، بیان عیوب در ملأ عام، ترویج ارزش های ضد اخلاقی در جوامع و تعدی و تجاوز به حقوق دیگران با آزادی منافات دارد.
 
 
 
وی گفت: آزادی در غرب تا اندازه ای مجاز است که کسی وارد حریم آن ها نشود و نسبت به آنها پرسشگر نباشد و به محض این که یکی از این اتفاقات رخ دهد با خشونت تمام مهر سکوت بر لبان مخالفان زده می‌شود و با شدید ترین قوانین با آنها برخورد می‌شود مانند مبارزه با حجاب اسلامی در دانشگاه ها که صراحتا مخل اصل آزادی بیان و عقیده است.
 
حجت الاسلام سروستانی با بیان این که اسلام دین رحمت، رأفت، تدبیر و عقلانیت است افزود: همان طور که پرچمدار این دین یعنی حضرت محمد(ص) این ویژگی را دارا بود جامعه مسلمانان باید در مقابل اقدامات غیراخلاقی و غیرانسانی دشمنان اسلام سیره نبوی را سرلوحه کار خود قرار دهند و در برابر هر عملی که موجب خدشه دار شدن اعتقادات مسلمانان می شود واکنش به موقع نشان داده و اعلان انزجار کنند.
 
 
وی با بیان این که دنیا تشنه استدلال و منطق به عنوان دو ویژگی اخلاقی اسلام است افزود: جامعه اسلامی باید با به کارگیری تدبیر و اخلاق که سیره و تدبیر پیامبر اسلام(ص) بود و دین اسلام همواره بر این دو مبنا مورد پذیرش مردم قرار گرفته است، ضمن محکوم کردن توهین کنندگان به مقدسات اسلامی و حتی سایر ادیان الهی، زمینه جذب کسانی که با دین اسلام آشنایی ندارند را به وجود بیاوریم و با بیان معارف و سیره پیامبر و بزرگان اسلام به ترویج بیشتر آموزه ها و ارزش های اسلام کمک کنیم./846/پ202/ب4
ارسال نظرات