۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۴۲۵۶۱
معاون دبیر کل جمعیت العمل اسلامی بحرین در گفت‎وگو با رسا:

با مرگ پادشاه عربستان تغییری در شرایط سیاسی بحرین رخ نمی‎دهد/ پرچم بحرین برای نمایش حسن‎نیت به آل‎سعود نیمه برافراشته شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بحرین گفت: در بحرین برای مرگ پادشاه عربستان 40روز عزای عمومی اعلام و پرچم این کشور به صورت نیمه برافراشته شد.
ابراهيم صالح


 

حجت الاسلام عبدالله ابراهیم صالح، معاون دبیر کل جمعیت العمل اسلامی بحرین و استاد حوزه علمیه، در گفت‌و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، به بررسی تاثیر مرگ ملک عبدالله، پادشاه سابق عربستان در وضعیت سیاسی بحرین پرداخت و گفت: مرگ ملک عبدالله و قدرت گرفتن ملک سلمان بن عبدالعزیز، به عنوان هفتمین پادشاه عربستان تاثیر بسیار جزئی در شرایط سیاسی اجتماعی بحرین خواهد داشت.


وی افزود: سلمان بن عبدالعزیز، با انتصاب، محمد بن نایف در جایگاه وزارت کشور به عنوان جانشین ولیعهد و نایب رییس شورای وزیران و همچنین انتصاب فرزندش محمد بن سلمان به عنوان وزیر دفاع به صورت آشکار اعلام کرد که سیاست‎های عربستان در کشورهای خاورمیانه تغییر نخواهد کرد.


استاد حوزه علمیه بحرین رویکرد ملک سلمان به عبدالعزیز نسبت به بحرین را نسبت به پادشاه قبل متفاوت دانست و تصریح کرد: پادشاه جدید عربستان نسبت به گذشتگان خود قانون‎مندتر و در چارچوب اصول حرکت خواهد کرد لذا همان طور که محمد بن نایف را به عنوان وزیر کشور برگزید همه امور مربوط به بحرین را نیز به وی واگذار می‎کند.


وی به حضور نظامی عربستان در بحرین اشاره کرد و گفت: نیروهای امنیتی عربستان با وجود پادگان نظامی موسوم به سپرجزیره با حضور پادشاه جدید عربستان عقب نشینی و یا افزایش پیدا نخواهند کرد.


رژیم آل‎خلیفه با حضور نظامی عربستان در خاک کشورش احساس امنیت می‎کند

 

این انقلابی بحرینی حضور نیروهای امنیتی عربستانی را افتخاری برای رژیم آل‎خلیفه دانست و اظهار داشت: رژیم آل‎خلیفه از حضور نظامی عربستان و انگلیس در خاک کشورش بسیار استقبال می‎کند و همه شرایط را برای ادامه این حضور محیا ساخته است.


وی  40 روز عزای عمومی برای ملک عبدالله در بحرین را طبیعی خواند و گفت: رژیم آل‎خلیفه، خاندان آل‎سعود را برتر از خود می‎داند لذا به هر اقدامی برای جلب نظر این خاندان دست می‎زند. همچنین پرچم بحرین در این مدت نیمه برافرشته خواهد بود. رژیم آل‎خلیفه می‎پندارد اگر مدیریت و ورود نظامی عربستان به خاک بحرین نبود، حکومت آل‎خلیفه تاکنون از بین می‎رفت.


بازداشت شیخ علی سلمان مانع از ادامه انقلاب مسالمت آمیز بحرین نمی‎شود

 

حجت الاسلام عبدالله ابراهیم صالح به بررسی آخرین وضعیت رهبران سیاسی و دینی بحرین به ویژه حجت الاسلام علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی پرداخت و تصریح کرد: شیخ علی سلمان در آخرین پیام خود از داخل زندان، خواستار ادامه انقلاب به صورت مسالمت آمیز شد.


وی با محکوم کردن اقدامت رژیم آل‎خلیفه گفت: رژیم آل‎خلیفه با بازداشت و محکوم کردن رهبران سیاسی و دینی بحرین مانند شیخ علی سلمان نمی‎توانند مانع از ادامه انقلاب بحرین شود. مردم بحرین تا رسیدن به خواسته‎های مشروع خود به انقلاب خود به صورت مسالمت آمیز ادامه می‎دهند.


این عالم بحرینی افزود: اولین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان28ژانویه (8 بهمن ماه سال جاری) برگزار می شود. رژیم آل‎خلیفه با محاکمه این عالم انقلابی درپی جدا کردن شیخ علی سلمان از انقلاب بحرین و ایجاد خلل در روند فعالیت‎های جمعیت الوفاق اسلامی است.


وی تصریح کرد: حضور همه علمای بحرین در راهپیمایی و تحصن‎ها به ویژه آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور سبب شده است که رژیم آل‎خلیفه از بازداشت رهبران سیاسی، دینی و جوانان ناامید شود.


حجت الاسلام ابراهیم صالح گفت: این انقلاب همانگونه که حضرت آیت الله خامنه‎ای، رهبر انقلاب اسلامی فرمودند انقلابی مظلوم است. این انقلاب کاملا داخلی بوده است و با توجه به ادعای غرب، هیچ گونه حمایتی از خارج بحرین پشتیبان انقلاب نبوده و تنها برپایه اراده ملت به وقوع پیوسته است. حتی برخی کشورهای غربی مانند انگلیس به جای حمایت از مردم بحرین، به پشتیبانی از نظام دیکتاتور این کشور پرداختند./994/ب911/ک

ارسال نظرات