۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۰
کد خبر: ۲۴۲۶۹۵
آیت الله علم الهدی:

جولان بی‏منطق اندیشه مدرن با اسلام‏هراسی در غرب همراه شده است

خبرگزاری رسا- آیت الله علم الهدی گفت: جهان مدرن با وجود اوج اندیشه ها و مکاتب و در این قرن شکافته شدن ذرات اتم، هنوز همان طفل به خاک نشسته عرب جاهل است که جز فحش دادن و اهانت کاری با پیامبر عظیم الشأن اسلام ندارد.
ايت الله علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، شامگاه چهارم بهمن ماه در ویژه برنامه «من عاشق محمد(ص) هستم» در حرم مطهر رضوی که همنوا با تمامی مساجد، بقاع متبرکه و آستان های مقدس سراسر کشور به صورت یکپارچه و همزمان در محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو و بزرگداشت مقام پیامبر اعظم اسلام (ص) برگزار شد، اظهار کرد: جریان مواجه و رویایی با پیامبر اکرم (ص) جریانی همزمان و هم عمر رسالت ایشان و از ابتدای ظهور اسلام بوده است.
 
 
ریشه تاریخی توهین به پیامبر
وی تصریح کرد: نکته قابل توجه در مواجه با نبی مکرم اسلام این است که در هیچ زمانی استدلال و منطق مطرح نبوده است و همواره با برخورد خشن و زورگویانه صورت می گرفته است.
 
 
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: از آن جا که گرایش دل ها و قلب های پاک جوانان به سمت پیامبر و رهنمون های ایشان و توحید بوده است؛ از همان ابتدا برخورد با اسلام گرایی از سوی بت پرستان توهین آمیز بوده است و تاکنون هیچ جریانی نبوده است که مستدلانه و منطقی با شخص حضرت محمد(ص) مواجهه کرده باشد. 
 
 
آیت الله علم الهدی گفت: کفار قریش که از برخورد با پیامبر(ص) و ادعای پیامبری ایشان نا امید شده بودند؛ شخصی که ادعای فصاحت و بلاغت در کلام دارد و معتقد است کلامش کلام بشر نیست و کلام خداست؛ از شاعر توانا و برجسته عرب به نام «ولید بن مغیره» درخواست کردند تا به عنوان یک بشر کلامی ارائه کند که پیامبر اکرم(ص) بساطش را جمع کند.
 
 
وی ادامه داد: «ولید بن مغیره» نزد پیغمبر(ص) زانو زد و گفت تو که ادعای فصاحت و بلاغت در کلام غیر بشر داری، چند جمله بگو بشنویم، نبی مکرم اسلام شروع به قرائت آیات فصّلت کردند: بسم الله الرّحمن الرّحیم، و تا به اسم «رحمن» رسیدند «ولید بن مغیره» در قالب یک عملیات روانی بیان کرد: تو سخنت را با نام «رحمان» که فردی درستکار نیست، آغاز کردی، پیامبر(ص) عرضه داشتند: سخن مرا کامل گوش نکردی قبل از آن به الله اشاره کردم همین گونه می خواهی به حرف های من گوش دهی! 
 
 
اهانت کفار قریش
 عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: پس از شنیدن آیات دیگر ناگهان چهره «ولید بن مقیره» سرخ و از شدت سرخی به سیاهی گرایید به طوری که مو بر بدن او راست شد از در مسجدالحرام بیرون رفت و خود را در خانه حبس کرد؛ مردم احساس کردند ولیدی که به جنگ پیامبر (ص) رفته به ایشان ایمان آورده است، ابوجهل پس از سه روز با زحمت بسیار ولید را ملاقات کرد و به او گفت: تو آبروی ما را بردی و ما را مفتضح کردی، آمدی که با کلامت بساط او را جمع کنی حال خود به او ایمان آورده ای. 
 
 
وی تصریح کرد: «ولید بن مغیره»  گفت من به او ایمان نیاورده ام و به همان عقاید ابا و اجداد خود هستم بلکه سه روز در خانه فکر می کنم چه عنوانی به محمد(ص) بدهیم که او را سرکوب کنیم؛ کلام او شیرین و جذاب است در دل ها نفوذ می کند و جان ها مسخر او می شوند، این سخن یک بشر نیست، بهتر است که بگوییم او یک جادوگر است. 
 
 
آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: از همان ابتدا وقتی دشمنان پیامبر(ص) به نتیجه ای نمی رسیدند برای بیرون کردن محبّت و کلام ایشان از دل های مردم به فحش و توهین دست می زدند اما این رفتار نتیجه معکوسی داشت و افراد را بیشتر مجذوب حضرت محمد(ص) می کرد.
 
 
امام جمعه مشهد ابراز کرد: حضرت محمد(ص) انسان با عظمتی است؛ ساحت مقدس پیامبر بزگتر از آن است که بشر قدرت مقابله و رویایی با استدلال با ایشان را داشته باشد، پیامبر اسلام(ص) شخصیت با عظمتی است که دست کسی به دامانش نمی رسد و از این رو اهانت می کنند.
 
 
طفل اندیشه های پیشرفته
وی با بیان این که عظمت رسول الله تا آنجا است که «احمد» لقب گرفته است، بیان کرد: «احد» صفت خداوند و «احمد» صفت پیامبر است، تفاوت بین خداوند و پیغمبر(ص) به ظاهر در یک «میم» است در واقع این «میم» امکان است یعنی همه عالم در امکان است؛ خداوند «واجدالوجود» و پیامبر (ص) «ممکن الوجود» است.
 
 
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: تاکنون دست هیچ کس در هیچ مرحله و عرصه فلسفه، فکر، تبیین و خطابه به پیامبر نرسیده است، چون شاخه بلند است سنگ می زنند و ناسزا می گویند، اگر شاخه کوتاه باشد به آسانی آن را با دست می شکنند.  
 
 
آیت الله علم الهدی با اشاره به این که شاید به نظر برخی افراد جادوگر و ساحر نامیده شدن پیغمبر از سوی کفار یک حرکت قرون وسطایی به نظر رسد؛ ابراز کرد: متأسفانه امروز با وجود اوج همه مکاتب و ادیان الهی، پیشرفت علم ، جهان در این قرن شکافته شدن ذرات اتم همان طفل به خاک نشسته عرب جاهل است که جز فحش دادن و اهانت کاری با پیامبر عظیم الشأن اسلام ندارد.
 
 
هدف هتک حرمت
وی با تبیین هدف هتک حرمت گفت: دشمن دو جریان اسلام هراسی و اسلام ستیزی را پیش گرفته است که این دو با هم متفاوت است.
 
 
امام جمعه مشهد تصریح کرد: جوامع بشری دو قرن و نیم است که مدرنیسم را تجربه کرده است و فلاسفه ای چون لاک، هابز و روسو معتقدند: «تمام بدختی انسان از وجود خداوند است، انسان باید با تکیه بر فکر، عقل و اندیشه خودش زندگی کند و جهان تحت مدیریت منهای خداوند اداره شود».
 
 
آیت الله علم الهدی ادامه داد: در نتیجه شکل گرفتن این عقیده و رنسانس علمی در غرب به مدت250سال اروپا کلیسا را کنار گذاشت و تمام کتاب های الهی قرآن، انجیل و تورات را بایکوت و همه ادیان الهی را از عرصه های سیاسی و اقتصادی حذف کردند و سیاست و اقتصاد منهای خداوند را پذیرفتند.
 
 
وی با اشاره به این که پس از گرفتار  شدن خود به مدرنیسم، تصمیم به مدرن کردن کشورهای جهان سوم گرفتند، بیان کرد: حتی در کشور ما هم قبل از انقلاب اسلامی این روند پیاده شد و دین زندانی چهار دیواری مساجد، حسینیه ها و تکایا بود و در خارج این سیستم و در اجتماع همه چیز درگیر شرک بود.
 
 
نتایج مدرنیسم
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: نتیجه این دو قرن و نیم تجربه مدرنیسم جنگ های جهانی اول و دوم و کشته شدن میلیون ها انسان، فقرها، پریشانی ها و گرسنگی ها بود تا جایی که بشر پشیمان شده بود که خداوند باید به دل زندگی انسان بازگردد از این رو دنبال ایدوئولوژی می گشت که ذکر خدا را در عرصه های پیشرفته بشر بیاورد و جوامع بشری را بر مبنای الهی اداره کند.
 
 
وی افزود: این در حالی بود که پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، قرآن ها را از چهار دیواری مساجد و تکایا آزاد و دکترینی را حاکم کرد که بر اساس آن خداوند در متن زندگی بشر قرار گرفت و سیطره انقلاب اسلامی دنیا را فرا گرفت و موج اسلام گرایی در دنیا راه افتاد.
 
 
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: اسلام هراسی جریانی مقابل اسلام گرایی است که  به دنبال ساقط کردن اسلام در اندیشه ها و بینش ها است که برای رسیدن به این هدف از خود مسلمانان استفاده کردند که هم مسلمان کشی کنند و هم چهره ای خشن از اسلام به تصویر کشند و جریان تکفیری و وهابیت مردود را به راه انداختند که نظام اسلامی ما علیه جریان تکفیری قیام و بساطش را جمع کرد.
 
 
وی افزود: مردم دنیا این حوادث را از دید خود قضاوت کردند که اگر اسلام تکفیری ها اسلام است چرا مسلمانان جهان علیه آنان برخاسته اند در نتیجه ناامنی تکفیری ها در دل کانون غرب به وجود آمد و این کار را با یک راهپیمایی ساختگی همراه کردند اما با وجود نتانیاهو اول تروریست دنیا در جلو  و رأس آن نتوانستند چهره خود را حفظ کنند و همه پی به ساختگی بودن این راهپیمایی بردند،  و آن ها گفتند امنیت فرانسه به نام اسلام به هم خورده است  و برای چاشنی این جریان توهین به پیامبر اسلام را مطرح کردند.
 
 
آیت الله علم الهدی تصریح کرد: در واقع آن ها اسلام هراسی را با اسلام ستیزی گره زدند؛ فرانسه به نبی مکرم اسلام(ص)توهین کرد و امریکا و انگلیس حمایتش کردند.
 
 
فروپاشی شوروی و آغاز اهانت به پیامبر
وی با اشاره به این که غرب به این نتیجه رسید که باید اسلام را ریشه کن کند، افزود: از این رو با درگیر شدن اسلام قصد براندازی دین را دارند از روزی که شوروی فروپاشی کرد اهانت به پیامبر اسلام(ص) در کشورهای غربی شروع شد زیرا غرب احساس کرد که تنها رقیب آن ها اسلام است. 
 
 
امام جمعه مشهد ادامه داد: از طرفی هانتیگنتون، مشاور عالی کاخ سفید اعلام کرده بود: قرن بیست و یکم قرن جنگ تمدّن ها است و فرهنگ های رقیب امریکا باید براندازی شود که از همه مهم تر اسلام بود که توانایی مقابله با ایدئولوژی آن را نداشت و انگیزه اصلی اسلام ستیزی حفظ آقایی غرب بود.
 
 
ایران؛ مانعی برای تجاوز امریکا در منطقه
وی گفت: امروز روی کره زمین ایران است که مردم ندای «مرگ بر امریکا» سر می دهد و همه اکناف جهان در پی آن پرچم امریکا را به آتش می کشند و با فتنه و توطئه های گوناگون در این 35 سال نتوانستند علاقه هفتاد میلیون جمعیت را نسبت به این نظام و انقلاب از بین ببرند.
 
 
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: تنها راه حفظ قدرت امریکا بر جهان، سلطه بر کشورهای اسلامی است زیرا کشورهای اسلامی در حساس ترین نقاط دنیا هستند، ثروت، منابع تولید، نفت و معادن در این کشورها است که با گرفتن هویت کشورهای اسلامی می تواند بر آن ها مسلط شود.
 
 
وی افزود: زمانی گرفتن هویت کشورهای اسلامی محقق می شوند که آن ها تحقیر شوند، کشورهای اسلامی مفخر به رسول الله هستند از این رو اگر به پیغمبر صلوات الله علیه اهانت شود در نتیجه مردم تحقیر می شوند و اگر مردم این حقارت را بپذیرند؛ هویت آن ها گرفته می شوند.
 
 
آیت الله علم الهدی با اشاره به این که رهبر انقلاب اسلامی در مقابل این هتک حرمت عالی ترین ابتکار را در میدان به کار بردند، بیان کرد: آن که به عنوان یک معجزه طالع شد ابتکار عظیم و معجزه آسای رهبری در پیامی بود که به جوانان اروپا دادند و این یک ابتکار عجیب بود؛ آنان فحش دادند امّا رهبر انقلاب جوانان اروپا را به تفکر و تأمل در اسلام دعوت کردند. 
 
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: رهبر ما در این ابتکار عظیم از قرآن الهام گرفتند که در مقابل توهین به پیغمبر صلوات اله علیه، فقط یک سوال مطرح شد که جوانان اروپایی چرا اصل قرآن را مطالعه نمی‌کنید؟ توهین علامت استیصال و بیچارگی است، و اگر کسی جز ولی فقیه زمان در رأس جامعه بود آیا مانند این برخورد صورت می‌گرفت؟/1308/پ200/ج
ارسال نظرات