۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۴۲۷۹۱

واکنش 30 سازمان انگلیسی به بازداشت شیخ علی سلمان

خبرگزاری رسا ـ 30 سازمان انگلیسی با صدور بیانیه‌ای درباره بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین ابراز نگرانی کردند.
شيخ علي سلمان، دبيركل انجمن ملي اسلامي «الوفاق» بحرين

 به گزارش خبرگزاری رسا، 30 سازمان انگلیسی با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی کامل با شیخ علی سلمان، اتهامات مقامات بحرین به وی را ناحق دانستند، که از آن به عنوان سرپوشی برای انگیزه‌های سیاسی جهت  هدف قرار دادن حق آزادی بیان استفاده می‌شود.

 

این سازمان‌ها از مقامات بحرین خواستند تا شیخ علی سلمان و همه افرادی را که فقط به خاطر آزادی بیان و شرکت در تجمع های مسالمت آمیز زندانی شده‌اند، آزاد کنند.

 

آن‌ها همچنین بازداشت خودسرانه شیخ علی سلمان و دیگر فعالان و هم چنین برخورد خشونت آمیز با اعتراضات مسالمت آمیز مردم و منع گسترده اعتراض‌های مردمی  را دلایلی مبنی بر باطل بودن ادعاهای دولت بحرین در اجرای توصیه‌های کمیته مستقل حقیقت یاب بحرین  و کمیته بررسی دوره‌ای وضعیت حقوق بشر وابسته به سازمان ملل و این مسائل را از بین برنده همه فرصت‌های آشتی و وحدت دانستند.

 

این 30 سازمان دولت انگلستان را تشویق کردند تا با صدور بیانیه شدید اللحن خطاب به مقامات بحرین، همه تلاش خود را برای آزادی شیخ علی سلمان به کار گیرد، و از بحرین بخواهد با پایبندی به تعهدات بین المللی درباره حقوق بشر؛ به تهدیدات خود ضد رهبران مخالف و مدافعان حقوق بشر  پایان دهد؛ زیرا این افراد سزاوار انجام  فعالیت‌های قانونی به شکل آزادانه و بدون هیچ محدودیت و ترسی از انتقام گیری از جمله پیگرد قضایی هستند./994/ب102/د

ارسال نظرات