۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۴۲۹۳۶
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

برنامه های بزرگ داشت دهه فجر مردمی برگزار شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که باید بکوشیم که برنامه های دهه فجر مردمی برگزار شود، گفت: باید جشن های این روزهای به یادماندنی در متن جامعه، محلات و به محوریت مساجد برگزار شود که خلاء این مهم امروزه بسیار احساس می شود.
حجت الاسلام احمدي
حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، به در پیش بودن ایام الله دهه فجر اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت گرامی داشت این ایام فرخنده و خجسته تصریح کرد: باید این روزها زنده نگه داشته شود تا مردم بدانند که این انقلاب چگونه با دست خالی و با رهبری داعیانه امام راحل و ایمان و توکل و حضور همه جانبه آحاد مردم شکل گرفت.
 
وی با بیان این که دشمن به دنبال این است که داشته های این ملت را بگیرد و بین نسل ها فاصله بیاندازد، خاطرنشان کرد: عبرت گرفتن از دوران انقلاب و نحوه شکل گیری این نظام، سبب رشد و ترقی روز افزون می شود که دشمن این را نمی خواهد.
 
امام جمعه فرخشهر با تأکید بر این که در ایام الله دهه فجر باید شور و شعور انقلابی مردم بیشتر برای نسل جوان تبیین شود، ابراز داشت: نوآوری و خلاقیت در تدوین و اجرای برنامه های دهه فجر بسیار حائز اهمیت است که در این زمینه حوزویان و دانشگاهیان باید مسؤولان را یاری کنند.
 
این مقام مسؤول با اشاره به این که باید بکوشیم که برنامه های دهه فجر مردمی برگزار شود، خاطرنشان کرد: باید جشن های این روزهای به یادماندنی در متن جامعه، محلات و به محوریت مساجد برگزار شود که خلأ این مهم امروزه بسیار احساس می شود.
 
حجت الاسلام احمدی با انتقاد از این مسأله که متأسفانه در بسیاری از موارد از رویکرد اصلی مساجد غافل شده ایم، گفت: باید مراسم های دینی، مذهبی و ملی در مساجد و با حضور خود مردم و به محوریت روحانی مسجد برگزار شود و دستگاه های دولتی نیز یاری دهنده این مجموعه باشند.
 
رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش روحانیت در گرامی داشت ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: باید روحانیان و طلاب در این ایام فرخنده به تشریح دستاوردهای این نظام و انقلاب بپردازند و با مقایسه دوران های پیش از انقلاب با شرایط امروز، امید بخشی را به متن جامعه تزریق کنند.
 
این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این که همه ساله در ایام الله دهه فجر، نشست های بصیرتی خوبی با حضور چهره های سرشناس کشوری و استانی در حوزه های علمیه استان برگزار می شود، ابرازداشت: امسال نیز از مدت ها پیش کمیته طلاب و روحانیان ستاد دهه فجر این استان تشکیل شده و برنامه ریزی های خوبی جهت گرامی داشت این ایام صورت داده است.
 
امام جمعه فرخشهر با اشاره به سرفصل های تبلیغی روحانیان در ایام الله دهه فجر، خاطرنشان کرد: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی پیرامون نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیان احکام دینی و شرعی، اقامه نماز جماعت، برگزاری گفتمان های دینی در مدارس با موضوع انقلاب اسلامی، پاسخگویی به سؤالات و شبهات شرعی، برخی از سرفصل های تبلیغی روحانیان در دهه مبارک فجر به شمار می روند./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات