۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۴۲۹۹۲
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی همدانی:

والدین مهم‌ترین نقش را در نگرش توحیدی فرزندان دارند

خبرگزاری رسا ـ امام ‌جمعه البرز و کرج با بیان این‌که پس از تولد رفتار والدین مهم‌ترین اثر را بر روی شخصیت کودک دارد، گفت: والدین نقش مؤثری در نگرش توحیدی فرزندانشان به عالم هستی دارند.
حجت الاسلام و المسلمين حسيني همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی حسینی همدانی، امام‌جمعه البرز و کرج، بعداز ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی شبکه یک سیما با اشاره به این‌که فرزند دارشدن و این‌که فرزند دختر و یا پسر باشد در دست خداوند است، گفت: خداوند در سوره شوری خطاب به انسان فرموده فرزند دار شدن شما انسان‌ها در اختیار ماست و ما می‌دانیم به چه کسی فرزند داده و جنسیت فرزند او چه باشد.

 

وی افزود: پس از تولد رفتار والدین مهم‌ترین نقش را در شکل گیری شخصیت کودکان دارند به‌گونه‌ای که رفتار والدین در حضور فرزند مؤمن بودن یا مشرک بودن او را به دنبال داشته و نگرش توحیدی او را به جهان شکل می‌دهد.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که والدین در برابر نگرش توحیدی فرزندان مسؤول هستند، گفت: والدین نباید در حضور فرزند کاری انجام دهند که موجب نگرش شرک آلود در وی شده و او را از زندگی توحیدی دور کنند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی ادامه داد: والدینی که به فرزندان خود دروغ، نماز نخواندن، بی‌ادبی، تحقیر و سرزنش یا گناهان دیگر را آموزش می‌دهند او را از زندگی توحیدی دور کرده و زندگی او را به شرک آلوده کرده و در پیشگاه خداوند مسؤول هستند.

 

وی با اشاره به این‌که دوران کودکی بهترین زمان برای تربیت کودکان و قرار دادن زندگی آنها بر محور توحید است، ادامه داد: ما باید از همان دوران کودکی نمازخواندن، صداقت، توکل بر خدا و سایر او را به فرزندان خود آموزش دهیم زیرا در بزرگسالی تربیت بی‌فایده است.

 

امام‌جمعه کرج و البرز با اشاره به‌ این‌که والدین باید در حضور فرزند خود حریم‌ها را رعایت کنند، تأکید کرد: باید والدین به فرزندان خود آموزش دهند در هنگام ورود به اتاق آنها بعد از نماز عصر، بعد از نماز مغرب و پیش از نماز صبح اجازه بگیرند زیرا در این زمان انسان لباس مناسبی نداشته و نباید فرزندان او را با این لباس‌ها ببینند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی تصریح کرد: این موضع نشان می‌دهد که والدین چه پدر و چه مادر باید در حضور فرزند دارای لباس و پوشش خاص باشند و اگر دختر و پسر جوان و کوچکی دارند حریم‌ها را رعایت کرده و به فرزندان خود آموزش دهند که پوشش انسان در هنگام خواب با خانه و با اجتماع متفاوت است و باید از همان دوران خردسالی کودکان را دعوت به رعایت این پوشش‌ها و حریم‌ها کنند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه مادران و پدرانی که در این زمینه بی‌تفاوت هستند بستر گناه فرزندانشان و بی‌ادبی آن‌ها را فراهم می‌کنند.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که والدین باید مراقب رفتار خود بوده و با رفتارشان فرزندان خود را به خداپرستی دعوت کنند، یادآور شد: انسانی که در حضور فرزند خود بی‌ادبی می‌کند زمینه بی‌ادبی او را در اجتماع فراهم می‌کند./837/پ202/ف

 

ارسال نظرات