۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۴۲۹۹۸

ویژه‌برنامه‌های رادیو معارف در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام رادیو معارف ویژه برنامه‌های این رادیو در دهه فجر را اعلام کرد.
مجتبي تونه‌اي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رادیو معارف، مجتبی تونه‌ای ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سی و ششمین فجر انقلاب اسلامی ویژه برنامه‌های رادیو معارف را در این ایام خجسته اعلام کرد.



قائم مقام رادیو معارف گفت: شجره پاک و طیبه انقلاب اسلامی ایران حاصل جان‌فشانی‌ها و اراده مردمی است که جان خود را برای انقلاب نثار کردند و در پرتو رهنمودهای عالمانه معمار کبیر انقلاب، گوی سعادت را از هم ربودند.



وی افزود: مردم ایران، با شور و نشاط انقلابی، وفادار به آرمان‌های انقلاب و با رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت، همچنان با همدلی و اتحاد، میدان مبارزه را ترک نکرده‌اند و در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب، با برپایی جشن‌های مردمی، به استقبال این روزهای به یاد ماندنی می روند.



مجتبی تونه‌ای تصریح کرد: رادیو معارف نیز همپای مردم غیور و ولایت مدار جامعه اسلامی، قصد دارد با انعکاس شور و هیجان روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و اهداف والای شکل گیری آن در سطح ملی و بین المللی در قالب‌های متنوع و شنیدنی به بازخوانی ارزش‌های انقلاب اسلامی و هویت انقلابی به ویژه ریشه های دینی شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی بپردازد.



وی خاطر نشان کرد: بر این اساس رادیو معارف با 21 عنوان در قالب 170 برنامه به مدت بیش از 4800 دقیقه به استقبال دهه مبارک فجر در سال 93 می‌رود که این برنامه‌ها با رویکرد ارشادی – تربیتی، اطلاع رسانی –آموزشی، نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی،‌تبیین دیدگاه اسلام درباره پیوستگی سیاست و دیانت و نقش آن در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی را برای شنوندگان فهیم رادیو معارف تبیین خواهد کرد.



قائم مقام رادیو معارف در ادامه افزود: از جمله مضامین و محورهای خاص در برنامه‌های امسال دهه فجر در رادیو را می‌توان به موضوعاتی همچون سبک زندگی حضرت روح الله در انقلابی بودن و انقلابی ماندن، بازخوانی تاریخ انقلاب با محوریت نقش حضرت امام، تبیین هویت انقلاب اسلامی، مرور خاطرات مبارزان انقلاب با تأکید بر ارزش های انقلاب، تحولات فقه سیاسی پس از انقلاب، رابطه ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی، بررسی شعر و ادبیات انقلاب از منظر مقام معظم رهبری و ... اشاره کرد.



وی برخی ویژه برنامه‌های امسال رادیو معارف را این چنین معرفی کرد:



ویژه برنامه زنده «پلاک 57» که از 12 تا 22 بهمن از ساعت 8:40 صبح به مدت 80 دقیقه روی آنتن می رود و موضوع آن تبیین هویت انقلاب اسلامی است و این برنامه در یوم الله 22 بهمن از ساعت 8:30 صبح به مدت 210 دقیقه به انعکاس حضور مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن خواهد پرداخت.



ویژه برنامه «آن روزها» که هر روز در دهه فجر از ساعت 20:20 به مدت 40 دقیقه پخش می شود و شامل گفتگو با شخصیت ‌های مبارز سال های اول انقلاب و بیان خاطرات دوران انقلاب با محوریت ارزش‌های انقلاب اسلامی است.



ویژه برنامه زنده «شب پیروزی» که از ساعت 21:15 در شب 22 بهمن به مدت 80 دقیقه به استقبال روز شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی می رود و در آن به آمادگی نهادها و ارگان‌ها برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم یوم الله 22 بهمن پرداخته می شود.



ویژه برنامه «تدبیر» که از 4 تا 23 بهمن از ساعت 17:00 پخش می‌شود و به بررسی سبک مدیریت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه اختصاص دارد.



برنامه «نهضت روح الله» که در 12 و 19 بهمن از ساعت 20:00 پخش می‌شود و به بازخوانی تاریخ انقلاب با محوریت نقش حضرت امام رضوان الله تعالی علیه می پردازد.



برنامه «باغ تماشا» که در ایام دهه فجر هر روز از ساعت 18:30 به پخش نمایش رادیویی داوود قم می‌پردازد. این نمایش رادیویی بر اساس زندگی و مبارزات انقلابی شهید حجت الاسلام علی اوسطی ساخته شده است.



ویژه برنامه «شاخص» که در روزهای 11 تا 21 بهمن از ساعت 21:30 پخش می شود و به موضوع شاخصه های ارزشهای انقلاب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری اختصاص دارد.



ویژه برنامه «کتاب انقلاب» که در ایام دهه فجر هر روز از ساعت 11:15 تقدیم شنوندگان رادیو معارف می شود و در آن به معرفی کتاب های منتشر شده درباره انقلاب و دستاوردهای آن می‌پردازد.



ویژه برنامه «شعر انقلاب» نیز در ایام دهه مبارک فجر از ساعت 15:30 پخش می‌شود و در آن به بررسی مولفه‌های شعر انقلاب و شکوفایی شعر در دوره انقلاب اسلامی و شعر انقلاب از منظر مقام معظم رهبری خواهد پرداخت.



برنامه «شبستان» نیز در 5 برنامه از ساعت 23:15 در ایام دهه فجر به موضوع سبک زندگی حضرت روح الله، ویژگی حضرت امام در انقلابی بودن و انقلابی ماندن اختصاص دارد.



برنامه «اندیشه‌ها» در ساعت 14:45 روزهای 13، 14، 20 و 21 بهمن به انعکاس نظرات اندیشمندان و کارشناسان درباره رابطه ولایت فقیه و انقلاب اسلامی خواهد پرداخت.



همچنین برنامه «نقد و نظر» نیز به مناسبت این ایام در 2 برنامه به موضوع تاثیر انقلاب اسلامی بر دولتمردان، فرهنگ و مردم آمریکا می‌پردازد که این برنامه در روزهای 12 و 19 بهمن از ساعت 14:45 تقدیم شنوندگان رادیو معارف می‌شود.



قائم مقام رادیو معارف همچنین گفت: برنامه‌های «کلام امام»، «پیام ولایت»، «اندیشه‌های ماندگار» و «بربال سخن»در ایام دهه فجر به ترتیب به پخش بیانات حضرت امام، مقام معظم رهبری و بزرگان و سخنرانان شهیر در مورد ارزش‌های انقلاب اسلامی اختصاص دارد. ضمن اینکه برنامه صبحگاهی «مهربان باشیم» و «گفتگوی 21» نیز در آیتم‌ها و برنامه‌های ویژه ای به مناسبت این ایام خجسته به معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و تلاش های اقشار و نهادهای مختلف در برپایی هر چه باشکوه تر جشن های پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازند./978/د102/ف

ارسال نظرات