۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۲۴۳۰۴۰

نشست همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش استان بوشهر با موضوع استفاده از شیوه های نوین تبلیغ و تقدم تربیت به تعلیم برگزار شد.
نشست شوراي همکاري حوزه و آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر،  نشست همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش استان بوشهر با موضوع استفاده از شیوه های نوین تبلیغ و تقدم تربیت به تعلیم و استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در جهت انتقال مفاهیم دینی و تقویت باورهای انقلابی در دانش آموزان و فرهنگیان برگزار شد.

 

سیروس فتحی معاون پرورشی آموزش و پرورش استان بوشهر در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به حضار، نسبت به ضرورت استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه در آموزش و پرورش تاکید کرد.

 

در ادامه این نشست حجت الاسلام یوسف جمالی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: حضور مشاوران مذهبی در مدارس تاثیر بسزایی در شکل گیری شخصیت مذهبی دینی دانش آموزان دارد.

 

وی با بیان اینکه حضور مبلغات در مدارس دخترانه آموزش و پرورش رضایت مدیران را به همراه داشته است، اظهار داشت: الحمدلله از زمان حضور این مبلغات در مدارس ارتباط ما بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش تقویت پیدا کرده است و دانش آموزان با برخی مفاهیم دینی آشنایی بیشتری پیدا کرده اند.

 

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر نیز در این نشست گفت: هیچکس منکر برکات حضور روحانیون در مدارس نیست؛ روحانیون از قبل از انقلاب در مدارس که حضور داشتند و منشأ برکت بودند.

 

وی خواستار توجه بیشتر آموزش و پرورش به مدارس امین شد، و گفت: حوزه با تمام توان در جهت ارتقاء مسائل معنوی و رفع شبهات دانش آموزان و معلمان با آموزش و پرورش همکاری می کند و در صورتی که نیاز باشد اساتیدی از قم به این منظور دعوت خواهیم کرد.

 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر همچنین بر ضرورت برگزاری اینگونه جلسات به صورت ماهیانه تاکید کرد.

 

حجت الاسلام حامد بردستانی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر نیز در این جلسه گفت: حضور 76 مبلغ و مبلغه در مدارس امین باعث شده است تا دانش آموزان ارتباط خوبی را با حوزه و روحانیت برقرار کنند.

 

وی با بیان اینکه مدرسه امین شهر خورموج الگوی مدارس امین در کشور است، اظهار داشت: نیاز است توجه بیشتری به مدارس امین در سطح استان صورت گیرد.

 

حجت الاسلام بردستانی تعداد روحانیونی که در مدارس استان اقامه نماز می کنند را 282 نفر عنوان کرد./833/پ202/ب6

ارسال نظرات