۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۲۴۳۱۱۲
استاد حوزه علمیه قم:

ورزش مهم‌ترین نیاز جامعه امروز است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که ورزش در زندگی انسان از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: ورزش در سبک زندگی اسلامی جایگاه مهمی دارد که متأسفانه در جامعه امروز آن‌چنان‌که باید به آن توجه نمی‌شود.
ورزش طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فاطمه خلعتی، استاد حوزه علمیه خواهران قم، شامگاه دوشنبه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان این‌که ورزش مهم‌ترین نیاز جامعه امروز است، گفت: ورزش در سبک زندگی اسلام دارای جایگاه برجسته‌ای است اما متأسفانه اعضای جامعه نسبت به آن بی‌تفاوت هستند.

 

وی تصریح کرد: ورزش موجب تخلیه انرژی‌های منفی و کاهش استرس در آدمی می‌شود، به همین خاطر نقش مهمی در گسترش شادی و نشاط در جامعه دارد.

 

استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که ورزش کردن موجب سلامت جسمی فرد می‌شود، ادامه داد: ورزش افزون بر سلامتی فرد او را از آسیب‌های مختلف از جمله اعتیاد دور کرده و استرس را در زندگی فرد از بین می‌رود.

 

خلعتی ادامه داد: جوانی که ورزش می‌کند خود را از بیکاری نجات داده و به‌جای این‌که وقت خود را بیهوده تلف کند وقت خود را صرف انجام یک کار مفید می‌کند.

 

وی ادامه داد: اگر شخصی بیمار است بهتر است در کنار استفاده از مشاوره ورزش کرده و داروهای خود را به‌موقع مصرف کند تا سلامت روحی و جسمی خود را به دست آورد و همچنین ورزش در رفع افسردگی بسیار مؤثر است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که انسان باید از هر فرصتی برای ورزش کردن استفاده کند، تأکید کرد: برای ورزش کردن لازم نیست تجهیزات خاصتی در اختیار داشته باشیم بلکه با امکاناتی که در پارک‌ها و وسایلی که داریم یا با یک ‌راه رفتن معمولی می‌توانیم ورزش کنیم.

 

خلعتی ادامه داد: ورزش کردن با سوزاندن چربی‌ها مضر بدن انسان را به حالت طبیعی آن برگردانده و انرژی منفی انسان را تخلیه کرده و آرامش را به فرد برمی‌گرداند.

 

وی با اشاره به این‌که در کشور ما باید بیش از گذشته به ورزش اهمیت داده شود، گفت: مسؤولان و خیران باید با همکاری هم ورزشگاه‌هایی را برای ورزش سالم جوانان مهیا کنند تا بخشی از مشکلات جامعه و آسیب‌های اجماعی در اثر گرایش جوانان به ورزش از جمله اعتیاد در جامعه ریشه‌کن شود.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که کلسیم تا سن 35 سالگی در بدن انسان تولید شده و در استحکام استخوان‌ها و رشد بدن به ویژه در زنان از اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: پس از 35 سالگی اگر میزان کلسیم در بدن انسان کم باشد دچار پوکی استخوان می‌شویم درحالی‌که ورزش کردن در دوران جوانی میزان تولید کلسیم را در بدن افزایش می‌دهد.

 

خلعتی با اشاره به این‌که روزی 20 دقیقه ورزش کردن ضروری است، یادآور شد: ساق پا از محل‌هایی است که در آن کلسیم بدن تولید می‌شود؛ بنابراین افرادی که روزی 20 دقیقه پیاده‌روی می‌کنند در مقایسه با سایر افراد کلسیم بیشتری در بدن آن‌ها تولید می‌شود./837/پ202/ی

ارسال نظرات