۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۴۳۱۷۷
مدیر تبلیغات اسلامی ابهر مطرح کرد؛

ضرورت بهره گیری از فضای مجازی برای ترویج دین

خبرگزاری رسا ـ مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر زنجان با بیان این که امروز هر چقدر در فضای مجازی حضور داشته و کار کنیم باز هم کم است، گفت: مردم برای حضور صحیح و استفاده مناسب از فضای مجازی باید اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنند.
حجت الاسلام حسن محمدي

حجت‎الاسلام حسن محمدی، مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به روابط موجود بین انسان ها اظهار داشت: در گذشته روابط انسان‎ها در فضای محدود جغرافیایی بوده و محدود به زمان و مکان خاصی می‌شد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اما با توجه به رشد و توسعه وسایل ارتباط جمعی به‌ویژه نرم‌افزارها در فضای مجازی این حدود حذف شده و افراد بدون توجه به مرزهای جغرافیایی و به سرعت می‎توانند بدون توجه به زمان و مکان با یکدیگر در ارتباط باشند که این دسترسی محاسن و معایب خاص خودش را دارد.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به در دسترس بودن فضای مجازی برای عموم مردم افزود: با توجه به این که دسترسی به فضای مجازی تقریباً آسان بوده و اطلاعات با هزینه ارزان تبادل می‌شود از این رو افراد تمایل زیادی به حضور و استفاده از این رسانه‎ها در برقراری ارتباط و کسب و تبادل اطلاعات دارند.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به استفاده کشورهای قدرتمند از اینترنت تصریح کرد: کشورهای قدرتمند با در دست داشتن ابزار قدرت در عرصه رسانه و با تشکیل اتاق فکر، به سادگی می‎توانند میزان حضور و علاقه‎مندی افراد سایر کشورها و فرهنگ‌ها را در عرصه فضای مجازی به دست آورده و بر اساس آن می توانند اهداف خود در این عرصه را پیش ببرند.

 

وی در ادامه با اشاره به لزوم مدیریت صحیح فضای مجازی از سوی خانواده ها تاکید کرد: حضور در این فضا باید به خوبی مدیریت شود، زیرا در غیر این صورت و در خوش‎بینانه‎ترین حالت، سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت پیامد حضور در این عرصه خواهد بود این در حالی است که کشورهای قدرتمند برای رسیدن به اهداف خود با تولیدات‌شان در قالب بازی و سرگرمی و حتی چاپ مطالب، اعتقادات مخاطبان را مورد هجمه قرار داده و سعی در تغییر آن بر طبق خواسته خود دارند.

 

مدیر تبلیغات اسلامی ابهر در ادامه خاطرنشان کرد: دنیای امروز ناگزیر از حضور و استفاده از رسانه‎های مجازی است، ولی برای حضور موفق در این عرصه باید عموم مردم در جهت استفاده صحیح از این عرصه آگاهی لازم را کسب کنند از این رو هر چقدر در عرصه فضای مجازی کار کنیم، کم کار کرده ایم، زیرا دشمن با قدرت هر چه تمام اهداف خود در این عرصه را پیش می‎برد، از این رو برای این که بتوانیم اهداف دشمن را نقش برآب کنیم باید همه مسؤولان و دست‎اندرکاران فعالیت هم‌سو داشته باشند.

 

حجت الاسلام محمدی در پایان با اشاره به لزوم اطلاع رسانی های مفید در این عرصه گفت: معرفی رسانه‎های خوب و امین، اطلاع‎رسانی به والدین برای این که با دغدغه بیشتری فرزندان خود را در این زمینه مورد مراقبت قرار دهند همچنین رصد فضای مجازی از سوی کارشناسان از جمله مهم‌ترین این موارد است./949/ت302/ب4

ارسال نظرات