۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۴۳۲۱۸
آیت‌الله علم‌الهدی:

دشمن به دنبال جو شکنی هتک حرمت پیامبر است/ هیجان‌های عمومی در مقابل توهین ها حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: نباید اجازه دهیم مسأله انزجار از هتک حرمت پیامبر(ص) کهنه شود؛ موضع‌گیری‌های رسمی ما چندان موضع‌گیری‌های خوبی نبود از این رو باید این هیجان‌های عمومی و مردمی در مقابل اهانت ها را حفظ کنیم.
ايت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام‌جمعه مشهد مقدس پیش از ظهر امروز در جمع ائمه جمعه خراسان رضوی که در ساختمان شورای سیاست‌گذاری ائمه جماعات استان برگزار شد بابیان ماجرایی از جوسازی‌های منافقان علیه پیامبر (ص)، گفت: خداوند در آیه «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا» می‌فرمایند از مردم نترس، جو گیر نشو و عملیات روانی مردم بر تو تأثیر نگذارد. مبلغ رسالت الهی باید جو شکن باشد.

 

وی ادامه داد: خداوند خطاب به پیامبر (ص) یادآور می‌شود که در مقام اجرای وظیفه تبلیغ رسالت خود، آنچه مردم می‌پسندند و در برابر مسیر رضای خدا است، نباید به پسند مردم توجه کرد؛ فضای حاکم بر جامعه به‌واسطه برخی اقتضائات سیاسی نباید مانع راه مبلغ شود بلکه باید در مسیر تبلیغ رسالات الله جو شکن بود.

 

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که خداوند در این آیه از عبارت «خَشیَت» استفاده کرده نه «خُوف»، تصریح کرد: مقصود خداوند در این آیه، نترسیدن از قدرت‌هایی که در برابر جریان و ایفای رسالت تبلیغی قرارگرفته‌اند، نیست زیرا یک مبلغ نباید  از هیچ جریانی به‌جز خدا وحشت داشته باشد.

 

وی افزود: این آیه یعنی صلابت‌ها چشم مبلغ را نباید پر کند، عظمت‌های القایی و تلقینی نباید مبلغ رسالات الله را تحت تأثیر قرار دهد؛ درواقع این آیه یک دوره کامل دقت در اخلاق تبلیغ است که ما به‌خصوص در شرایط امروز سیاست جامعه دینی خود باید به آن توجه کنیم.

 

مبلّغ رسالت الهی سوژه جریان‌های سیاسی نمی‌شود

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که مبلغ رسالات الله سوژه جریان‌های سیاسی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: جوهای سیاسی چنین فردی را وحشت‌زده نمی‌کند، در برابر جوهایی که ایجاد می‌کنند، جا نمی‌خورد، صلابت‌ها و هیبت‌های مصنوعی و القایی باعث نمی‌شود او در مقام تبلیغ رسالات الله کوچک‌ترین خودداری را به خود راه بدهند.

 

وی بابیان این‌که این روش تبلیغی اسلام موردتوجه دشمنان ما قرارگرفته است، اضافه کرد: می‌بینیم که در حقیقت این شگرد عظیم اخلاقی آموزه قرآن در مقام تبیین روش تبلیغ و روش اعلام رسالات الله، موردتوجه دشمنان ما قرارگرفته، قرآن به ما دستور داده باید در تبلیغ خود جو شکن باشیم اما دشمنان به این نکته متوسل شده و آن را مورداجرا قرار  داده‌اند و در مقام مبارزه با اسلام به حرکت‌های جو شکنی دست‌زده‌اند.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به این‌که دشمن اقدامی انجام می‌دهد تا فضایی را که مانع حرکت‌های متحجرانه، ستمگری و حرکت‌های ضد اخلاقی او می‌شود را کنار بزند، ابراز داشت: در زمان جنگ تحمیلی شاهد بودیم که آمریکایی‌ها باهدف قرار دادن هواپیمای ایرباس مسافربری نشان دادند تا کجا می‌خواهند مقابله کنند و در این مسیر هیچ موقعیت بشری را رعایت نکنند که امام تصمیم گرفتند تاکتیک خود با دشمن را تغییر دهند.

 

دشمن به دنبال جو شکنی هتک حرمت به پیامبر (ص) است

 

وی به هتک حرمت پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: در مسأله هتک حرمت پیامبر (ص) نیز خواستند با این حرکت جو را بشکنند و آن اسلام‌گرایی که در دنیا و در کشورهای غربی درحال‌توسعه است، از این راه تضعیف کنند و به‌عنوان یک حرکت جو شکنی، ساحت مقدس پیامبر (ص) را مورد هتک قراردادند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: آنان نشان دادند که مبنای جریان تروریستی گروه‌های تکفیری چیست، مبنای حرکت آنان، براندازی اسلام و اسلام‌ستیزی است که رییس آدمکش‌های جهان را در جلوی صف مبارزه با تروریست قرار دادند؛ ما نیز باید در دنیا همین حالت را داشته باشیم، آنچه باعث می‌شود ما در موقعیت لازم موضع‌گیری قاطع و صریح نداشته باشیم به‌واسطه جوهایی است که دشمن و جریان‌های مخالف ایجاد می‌کنند.

 

وی افزود: مهم‌ترین شگرد جریان‌های غیر ارزشی داخلی وابسته با جریان‌های خارجی، عملیات روانی است؛ عملیات روانی که مردم را سوژه قرار بدهند هدف نیست بلکه عملیات روانی که فعالان ارزشی را سوژه قرار دهند؛ یعنی این‌که من در موقعیتی که قرار دارم به‌واسطه این‌که موقعیت خود را با موضع‌گیری در برابر آن فضاسازی از دست ندهم، خود را کنار می‌کشم تا موقعیت خود را حفظ کنم. 

 

امام‌جمعه مشهد مقدس به نزدیک شدن دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن مدتی است دست به شگردی در تبلیغات زده و حرکت‌های ریشه‌داری تهاجم فرهنگی آغاز کرده؛ آنان با محاسبه این‌که نسلی که امروز پای انقلاب ایستاده، نسل سوم انقلاب است که جنایات شاه را لمس نکرده، پس می‌شود این نسل را مقداری منحرف کرد ازاین‌رو دست‌به‌کار شدند و چند فیلم را در مقام تطهیر شاه، تبار پهلوی و نظام ستم‌شاهی تهیه کردند.

 

هیجان‌های عمومی در مقابل هتک حرمت پیامبر(ص) باید حفظ شود

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که نباید اجازه دهیم مسأله انزجار از هتک حرمت پیامبر (ص) کهنه شود، اظهار کرد: ما باید کاری کنیم که این مسأله کهنه نشود و این هیجان عمومی در حفظ حرمت پیغمبر (ص) را حفظ کنیم؛ موضع‌گیری‌های رسمی ما خیلی موضع‌گیری‌های خوبی نبود اما باید این هیجان‌های عمومی در مردم را حفظ کنیم و اگر ما این هیجان‌ها را روزافزون ادامه دهیم، طبیعی است که نسبت به بعضی از حرکت‌های آینده جلوگیری خواهد شد.

 

وی یادآور شد: سیاستمداران غربی باید بفهمند که این حرکت‌ها جز نفرت چیزی برای آنان به دنبال نخواهد داشت و آفتی برای روابط خودشان خواهد شد، این کار تأثیر خود را خواهد داشت./9315/پ201/ب5

ارسال نظرات