۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۲۴۳۲۴۵
استاد دانشگاه اردن در گفت و گو با رسا:

اسرائیل با حمایت غرب پروژه تفرقه میان مسلمین را دنبال می‎کند

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه بلقا اردن اظهارداشت: غرب در ایجاد فتنه انگیزی‎های منطقه نقش پشتیبان رژیم صهیو نیستی را بازی می‎کند.
محمد هشام سلطان استاد دانشگاه اردن

 

محمد هشام سلطان، استاد عقیده و فلسفه دانشگاه بلقا اردن، در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره ضرورت اتحاد مسلمانان ابراز داشت: قرآن یگانه مصدر و منبع معتبر برای اتحاد مسلمانان است.

 

 وی افزود: در سایه کشتارهای دسته جمعی و جنایت های هولناک، جهان اسلام در حال گذر از خطرناک ترین مرحله در تاریخ معاصر خود است.

 

هشام سلطان با اشاره به تهاجم صهیونیستی ـ آمریکایی و تکفیری به اسلام گفت: این کشورها جبهه شومی را برای مبارزه علیه اسلام تشکیل داده اند.

 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اسلام از سوی این مثلث شرور مورد تهاجم قرار گرفته و برای مقابله با آن اتحاد تنها راهکار است.

 

وی هدف غرب از تشکیل این جبهه را تخریب چهره اسلام توصیف و عنوان کرد: مسلمانان در این مرحله بیش از هر مرحله ای دیگر به همبستگی نیاز دارند. ندای اتحاد اسلامی میان مسلمانان باید از مرحله گفتار به مرحله عمل برسد و با توجه به این که اتحاد خواسته همه مسلمانان بوده بنابراین این کار آسان است.

 

جمهوری اسلامی ایران با آغوش باز از گفت گوی ادیان استقبال می کند

 

استاد دانشگاه بلقا اردن با اشاره به جهت گیری های سیاسی در جهان اسلام اظهارداشت: سیاست جمهوری اسلامی ایران نهادینه کردن گفت و گو میان مسلمانان است.

 

وی با بیان این که همایش وحدت اسلامی در ایران نمونه ای از فعالیت های مستمر ایران در جهت اتحاد اسلامی است، ابراز داشت: این فعالیت ها نشان داده که جمهوری اسلامی ایران با آغوشی باز از گفت و گوی میان مذاهب و ادیان استقبال می کند.

 

هشام سلطان گفت: این حرکت مثبت جمهوری اسلامی ایران الگویی برای تقریب مذاهب اسلامی و همبستگی مسلمانان است.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت عقل گرایی و توجه به مشترکات در تقویت همبستگی میان مسلمانان بیان داشت: عقل گرایی اسلامی سبب تقویت اتحاد میان مسلمانان خواهد شد.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر مبنی بر این که  «هر کس به قبله ما نماز بگذارد و وارد ملت ما بشود، مستوجب حقوق و حدود اسلام است» بیان داشت: تفرقه و دشمنی خواسته غرب است. درگیری و تنش و اختلافات قومیتی و مذهبی از دیگر خواسته های کشورهای غربی است.

 

هشام سلطان عنوان کرد: علما وظیفه دارند تا روح برادری و برابری را میان مردم نهادینه کنند و در این میان نباید علما تنها بمانند. پیامبر اکرم(ص) الگوی رحمت، محبت، دوستی و گذشت و نماد انسانی کامل با ویژگی های پسندیده اخلاقی است.

 

این استاد دانشگاه اردن، رژیم صهیونیستی را عامل تفرقه انگیز در منطقه توصیف و عنوان کرد: همه مشکلات مسلمان به سبب وجود این رژیم غیر انسانی و اشغالگر است. غرب در ایجاد این فتنه انگیزی ها نقش پشتیبان رژیم صهیو نیستی را بازی می کند. اسرائیل با حمایت غرب پروژه تفرقه میان مسلمین را دنبال می کند./9452 /911/ک

ارسال نظرات