۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۴۳۳۹۵

نام نویسی بیش از 700 دانش آموز در مدارس معارف خوزستان

خبرگزاری رسا ـ نماینده سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در مدارس معارف اسلامی خوزستان با اشاره به افزایش 10 درصدی نام نویسی در مدارس معارف اسلامی خوزستان اظهارداشت: هم اکنون بیش از 700 دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
رضا شيشه بر، معاون آموزش موسسه آموزش عالي اميرالمومنين (ع)

رضا شیشه بر، نماینده سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در مدارس صدرا و معاون آموزش دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهارداشت: بیش از 700 دانش آموز در مدارس معارف اسلامی خوزستان موسوم به صدرا مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: با توجه به این که ترویج و گسترش معنویت و تحقق آرمان های مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه فرهنگی از هدف های این مدارس است، ما شاهد استقبال گسترده خانواده ها از این مدارس هستیم.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در مدارس صدرا اظهارداشت: با تشکیل مدارس صدرا گامی به سوی رشد مکارم اخلاق در جامعه برداشته شده است.

وی گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در ایجاد شرایط مساعد فرهنگی برای علاقهمندان به معارف اهل بیت(ع)، دستیابی به مکارم اخلاق و رشد معنویات در جامعه، مدارس صدرا با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در شهر های بزرگ و مهم خوزستان تشکیل شده و در حال گسترش است.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در مدارس صدرا، اصول و عقاید، تفسیر علوم قرآنی، فلسفه منطق، فن سخن وری و اخلاق اسلامی را از جمله درس های عنوان کرد که دانش آموزان در کنار درس های تخصصی خود فرا می گیرند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی و ارزیابی مدارس که روز جاری برگزار شد، ابرازداشت: بحث و بررسی برنامه های دهه فجر، برنامه ریزی برای نیمسال دوم تحصیلی، بررسی وضعیت امتحانات نوبت اول و بررسی نیازهای آموزشی مدارس صدرا از محورهای این جلسه بود.

انتشار بیانیه مدیران مدارس صدرا در محکومیت توهین به پیامبر اکرم(ص)

نماینده تبلیغات اسلامی در مدارس معارف خوزستان اظهارداشت: مدیران مدارس معارف اسلامی سراسر خوزستان در جلسه امروز 8 بهمن ماه در بیانیه ای مشترک توهین روزنامه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) را محکوم کردند.

وی افزود: همچنین در این جلسه از بازنشستگان مدارس معارف اسلامی خوزستان تقدیر و لوح سپاسی به آن ها اعطا شد.

ورود فارغ التحصیلان مدارس صدرا به حوزه های علمیه

شیشه بر با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ دینی در جامعه ابرازداشت: رشد و توسعه مدارس معارف اسلامی به معنای تقویت آموزه های دینی بوده است؛ زیرا همه فارغ التحصیلان این مدارس وارد حوزه های علمیه می شوند.

 وی همچنین تصریح کرد: فارغ التحصیلان این مدارس، تحصیلات تکمیلی خود را با ورود به دانشگاه های علوم معارف و حوزه های علمیه ادامه می دهند.

نماینده تبلیغات اسلامی در مدارس صدرا در پایان تصریح کرد: با توجه به رویکرد فرهنگی این مدارس، برخی فارغ التحصیلان این مدارس جذب نهادهای فرهنگی همچون سازمان صداوسیما و تبلیغات اسلامی می شوند.

شیشه بر اظهارداشت: دانش آموزان این مدارس در پایه های نظری علوم انسانی و پیش دانشگاهی در حال تحصیل است و در کنار فراگیری علوم انسانی، علوم دینی حوزه های علمیه را نیز می آموزند.

گفتنی است، 13مدرسه معارف اسلامی در شهرستان های خوزستان در حال فعالیت بوده که پذیرش در آن ها به دو شیوه شرکت در آزمون و مصاحبه انجام می شود./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات