۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۲۴۳۴۸۷

فراخوان مقاله همایش بزرگداشت آیت الله عزیزالله امامت کاشانی

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش بزرگداشت آیت الله عزیزالله امامت کاشانی از فراخوان مقاله نویسی پیرامون شخصیت آیت الله عزیزالله امامت کاشانی خبرداد.
آيت الله سيد عزيزالله امامت كاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علی اصغر شاطری، دبیر همایش بزرگداشت آیت الله عزیزالله امامت کاشانی چهار شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: علاقه مندان در حوزه مقاله و شعر در ارتباط با شخصیت آیت الله امامت کاشانی آثار خود را تا 25 اسفند ماه سال جاری به آدرس میدان کمال الملک، ابتدای خیابان محتشم، مؤسسه خیریه حضرت علی اصغر(ع) و یا به صندوق پستی 1869 و یا پست الکترونیکی aliasghar_charity@yahoo.com ارسال کنند.

 

وی افزود: فراخوان مقاله بزرگداشت آیت الله امامت کاشانی در 6 محور ‹‹نگاهی به شخصیت فردی و اجتماعی آیت الله امامت کاشانی، زندگی و سیره علمی و اخلاقی، نگاهی به آثار و تألیفات، علم و فقاهت در خاندان امامت کاشانی و ابعاد شخصیتی ملاحبیب الله شریف کاشانی(جد مادری آیت الله امامت کاشانی)›› ارسال کنند.

 

دبیر همایش بزرگداشت آیت الله عزیزالله امامت کاشانی یاد آورشد: آثار ارسالی، جمع آوری در قالب کتابی با عنوان کتاب ارج نامه آیت الله امامت کاشانی در بیش از 500 صفحه چاپ و در همایش بزرگداشت این عالم ربانی که اواخر مرداد ماه سال 94 برگزار می شود منتشر خواهد شد.

 

شاطری یادآور شد: ملاحبیب الله شریف پدر بزرگ و آیت الله مدنی پسر خاله آیت الله عزیزالله امامت کاشانی هستند که خیلی از همشهریان کاشانی از این موضوع اطلاعی ندارند.

 

شایان ذکر است، آیت‌الله سید عزیزالله امامت فرزند سید فخرالدین امامت، در 15 بهمن سال 1308ه‍ .ش برابر با 5 رمضان سال 1348 هـ .ق در کاشان دیده به جهان گشود، وی پس از پایان تحصیلات در مدارس جدید، به فراگیری علوم دینی نزد برادر بزرگوارش سید فضل‌الله امامت پرداخت و صرف و نحو و منطق و لغت عربی را از وی آموخت و در سپس در محضر پدرش سید فخرالدین امامت به فراگیری فقه و اصول پرداخت و در همان زمان در مدرسه سلطانی کاشانی در محضر حضرات آیات، سید خلیل‌الله خلیل و شیخ محمد غروی بعضی دروس فقه و اصول و تفسیر و فلسفه را آموخت و پس از مهاجرت آیت‌الله غروی به تهران، وی نیز راهی تهران شد و مدتی در مدرسه سپهسالار نزد شیخ محمود نجفی تبریزی تلمذ نمود، سپس به امر پدر به کاشان بازگشت و دروس سطح را از محضر آیت‌الله سید حسین رضوی فرا گرفت. آیت‌الله امامت در سال 1374 هـ .ق برای تکمیل دروس حوزوی عازم عتبات عالیات عراق شد و مدتی در درس فقه آیت‌الله میرزا مهدی شیرازی شرکت کرد، وی سپس رهسپار نجف اشرف شد و پس از کسب فیض از علمای نجف به کاشان بازگشت. آیت‌الله امامت پس از چندی اقامت در کاشان، برای ادامه و تکمیل دروس راهی مشهد مقدس شد و از محضر حضرات آیات، سید محمدهادی میلانی، میرزا احمد کفایی و سید ابوالقاسم بلخی بهره برد. آیت‌الله امامت، ضمن تحصیل به تدریس و تألیف نیز اشتغال یافت. ایشان از بیشتر علما دارای اجازه اجتهاد روایی و امور حسبیه است./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات