۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۴۳۴۹۲
غالب قندیل:

عملیات قهرمانانه حزب الله رژیم صهیونیستی را در دو راهی عجیبی قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس ارشد غرب آسیا با غرور آفرین توصیف کردن عملیات حزب الله علیه نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در مزارع شبعا، تاکید کرد: این عملیات حزب الله صهیونیست ها را در دو راهی عجیبی قرار داده است.
غالب قنديل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غالب قندیل کارشناس ارشد غرب آسیا چهارشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، اقدام تلافی جویانه حزب الله را برای صهیونیست ها غافلیگر کننده و دردناک توصیف کرد.
 
وی با بیان این که انتخاب مزارع شبعا برای این عملیات دور از توقع صهیونیست ها بود، گفت: این منطقه مصونیت های قانونی و اخلاقی دارد، این سرزمین متعلق به لبنان است که از سوی صهیونیست ها اشغال شده است.
 
غالب قندیل با بیان این که ما از سرزمین های آبا و اجدادی خود چشم پوشی نخواهیم کرد، گفت: حزب الله سال ها است که در این زمینه کار می کند تا این منطقه به لبنان بازگردد.
 
صهیونیست ها حماقت کنند درهای جهنم را به روی خود باز کرده اند
وی با تاکید بر این که حزب الله به تکلیف اسلامی، دینی و ملی خود عمل می کند و می خواهد این منطقه را از لوث اشغالگران خارج کند، گفت: مقاومت امروز ثابت کرد مردانی در حزب الله هستند که شبانه روز بر قطب نمای دشمن شناسی کار می کنند و اختلافات داخلی نمی تواند ما را از دشمن اصلی غافل کند.
 
این کارشناس سیاسی همه گرفتاری های جهان اسلام را زیر سر اسرائیل غاصب دانست و گفت: امروز حزب الله صهیونیست ها را بین دو راه قرار داد؛ اگر درس بگیرند و کنار بروند و سکوت کنند، می تواند آرامش را برای خود تا حدی ایجاد کنند.
 
وی اضافه کرد: اما اگر بخواهد دوباره حماقت کنند، می توانند درهای جهنم را برای خود باز کنند و جنگ 33 روزه دوباره برایشان آغاز خواهد شد؛ سید حسن نصرالله نیز در گفت وگو با المیادین بسیار حکیمانه این بحث را مطرح کرد.
 
غالب قندیل خاطرنشان کرد: سید حسن نصرالله قواعد بازی را تغییر می دهد و دشمن را غافلگیر می کند، او توان خود را نشان داده است، امروز صهیونیست ها دستپاچه شده اند، بیانیه شماره یک حزب الله در پذیرش مسؤولیت این اقدام نشانگر آمادگی حزب الله برای هر سناریویی است.
 
قندیل در ادامه درباره شکست های متعدد رژیم صهیونیستی از مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان، اظهار داشت: اسرائیل یک رژیم اشغالگر است، وقتی مقاومت مشروعیت دارد و به دنبال حق و حقوق خود است، فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت نیز وجود دارد و حتما غالب خواهد بود.
 
ابتکار عمل حزب الله رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرده است
کارشناس ارشد غرب آسیا با بیان این که رژیم صهیونیستی اشتباهات محاسباتی زیادی دارد، گفت: مقاومت همواره با ابتکار عمل صهیونیست ها را غافلگیر و شکست را به آنها تحمیل کرده است.
 
وی با بیان این عملیات امروز حزب الله مجددا شکاف هایی که در محور مقاومت ایجاد شده بود را پر کرد، گفت عملیات حزب الله در شبعا محور مقاومت را یکپارچه و متحد خواهد کرد و همه این عملیات را تبریک می گویند و البته این از ثمرات انقلاب اسلامی ایران است.
 
قندیل با بیان این که امروز معادلات منطقه تغییر کرده و به هیچ وجه شرایط به نفع رژیم صهیونیستی نیست، گفت: اشغالگران صهیونیست و کودک کش از لانه عنکبوت سست تر هستند؛ اگر مجددا حماقتی کنند تمام نقاط سرزمین های اشغالی در تیررس موشک های دقیق حزب الله است.
 
 ایران بزرگ ترین حامی مقاومت اسلامی است
وی جمهوری اسلامی ایران را بزرگ ترین حامی مقاومت اسلامی دانست و از کمک های همه جانبه ای که کشورمان در این راستا داشته است تقدیر کرد.
 
کارشناس ارشد غرب آسیا تاکید کرد: عملیات قهرمانانه حزب الله پیام های بسیاری داشت و دستاوردهای آن در آینده مشخص خواهد شد.
 
وی درباره این که آیا احتمال دارد رژیم صهیونیستی دست به حماقت فراگیر بزند، گفت: حماقت های اینها تازگی ندارد، در شرایط کنونی اینها در آستانه انتخابات داخلی خود هستند؛ شاید نتانیاهو بخواهد شانس خود را امتحان کند.
 
قندیل خاطرنشان کرد: اما واقعیت این است که آنها از پاسخ های بزرگ تر حزب الله هراسان هستند، از الان همه برای استماع سخنرانی سید حسن نصرالله که در روز جمعه انجام خواهد شد آماده هستند و می خواهند بدانند او چه می گوید.
 
وی اضافه کرد: بر اساس پژوهش های صورت گرفته، سربازان صهیونیستی آمادگی جنگ ندارند و یک لشکر ورشکسته و خسته هستند و آمادگی رویارویی با حزب الله را ندارند، اینها در ده سال اخیر شکست های سختی را متحمل شده اند.
 
قندیل رژیم صهیونیستی را سگ آمریکا در منطقه دانست و تاکید کرد: البته ممکن است صهیونیست ها به دلیل حماقت دست به ماجراجویی بزنند اما بدانند دوباره سیلی محکم تری از سال 2006 خواهند خورد و بهتر است دست به این کار نزنند.
 
 تکفیری ها با دلارهای نفتی آل سعود، قطر و کمک آمریکا حمام خون به راه انداخته اند
این کارشناس سیاسی غرب آسیا در ادامه گفت وگوی ویژه خبری درباره جبهه تکفیری ها که تمام همت خود را معطوف درگیری در جهان اسلام کرده است، گفت: جریان تکفیری از یک طرح سعودی و آمریکایی کلید خورد و برای مقابله با سوریه و محور مقاومت شکل گرفته است.
 
وی با بیان این که اینها در سوریه و عراق حمام خون به راه انداختند، گفت: این گونه گروهک ها ساخته صد درصدی مستکبران و شیاطین هستند که نمی خواهند امت اسلام در آرامش باشد.
 
غالب قندیل یادآورشد: دلارهای نفتی آل سعود و قطر و حمایت های لجستیکی آمریکا و رژیم صهیونیستی تکفیری ها را زنده نگه داشته است، ترکیه دستش تا مرفق به خون بیگناهان آلوده است؛ این ستیز و بلایی که به جان امت اسلام افتاده است، تنها درمان آن نظامی نیست و باید در این زمینه کار فرهنگی و فکری نیز صورت دهیم.
 
 نیروی هوایی اسرائیل، نیروی هوایی تکفیری ها است
وی اظهار داشت: باید با مدارسی که افکار شیطانی را آموزش می دهند به صورت ریشه ای برخورد کرد، فهم اینها از اسلام و قرآن نادرست است، مردم باید بدانند کدام اتاق های فکر اینها را سازماندهی و حمایت می کند.
 
کارشناس ارشد امور غرب آسیا خاطرنشان کرد: همان گونه که بشار اسد تاکید کرد؛ نیروی هوایی اسرائیل نیروی هوایی تکفیری ها است و اینها در خدمت صهیونیست ها هستند.
 
وی عنوان کرد: راه مقاومت پر فراز و نشیب است، باید با هر توانی که داریم در مقابل دشمنان بایستیم؛ البته به وعده الهی ایمان داریم و مطمئن هستیم که پیروزی متعلق به ما است. /924/پ201/ج
ارسال نظرات