۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۲۴۳۵۲۱
امام جمعه موقت قزوین:

شیطان با هر وسیله‌ای انسان را به کفر دعوت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قزوین با اشاره به عاقبت دوستی و رفاقت با شیطان تأکید کرد: شیطان از هر راهی که بتواند انسان را به کفر فرمان داده و هدایت می‌کند و در آخر هم پس از منحرف کردن انسان از مسیر حق خود نیز از او برائت جسته و او را تنها می‌گذارد.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه موقت قزوين حجت الاسلام عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین شب گذشته در جلسه هفتگی تفسیر قرآن کریم دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین درباره لزوم دشمن شناسی، گفت: شیاطین جن و انس یکی از بزرگترین دشمنان انسان هستند که مانع رسیدن انسان به سعادت می‌شوند.

 

امام جمعه موقت قزوین در ادامه به برشمردن ویژگی‌های شیطان در آیات قرآن اشاره کرد و افزود: همانطور که در قرآن کریم ذکر شده است ویژگی ناسپاسی و اسراف کردن از نشانه‌های شیطان است و کسی که دچار اسراف و تبذیر و هدر دادن نعمت‌هاست برادر شیطان محسوب می‌شود.

 

وی اظهار کرد: نعمت‌های الهی تنها شامل نعمت‌های مادی، ظاهری، خوردنی‌ها و آشایدنی‌ها نیست بلکه مهم تر از مادیات میراث معنوی ماست،؛ به طور نمونه میراث معنوی انقلاب ما خون شهدا و زحمات و فداکاری‌ها و مجاهدت‌هایی است که در را ه رسیدن به ارزش‌ها و معرفی فرهنگ عظیم اسلام به دنیا انجام شده است.

 

این استاد دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین ابراز کرد: اگر ما در محافل بین المللی سرمایه‌ها و حاصل کشور خود را را به هر دلیلی چه برای جلب حمایت سایر کشورها و یا خودنمایی و یا حتی از روی ناآگاهی به هدر دهیم دچار خسران دنیا و آخرت شده ایم، نه تنها چیزی به دست نیاورده ایم بلکه داشته‌های خود را از دست داده ودست نسل جوان بعد از خود را از این سرمایه ها کوتاه ساخته ایم.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه بین الملل قزوین با بیان این‌که پیروی از شیطان عامل اساسی خواری و ذلت و شکست است گفت: شیطان نخست یاد و ذکر خدا را از خاطر انسان می‌برد و او را از خدا غافل و در نهایت از خدا جدا می‌کند و سبب سرافکندگی انسان می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه ویژگی‌های شیطان خاطرنشان کرد: آرایش و زیبا نشان دادن گناه و زشتی برای فریب انسان از دیگر حربه‌های شیطان است؛ شبیه برخی افراد بعد از این‌که راه هدایت و درست بر آنها مشخص شد ولی شیطان با آرایشگری و جلوه دادن به بدی ها آنها را فریفت و با ایجاد آرزوهای دور و دراز مسیر آنان را از هدایت عوض کرد و باعث شد حتی به تمام زحمات و خدمت‌های گذشتهخود پشت پا بزنند.

 

وی ایجاد حزن و اندوه به وسیله نجوا را از دیگر حیله‌های شیطان دانست و تأکید کرد: همانطور که  با درگوشی حرف زدن دو نفرباهم نفر سوم احساس ناراحتی و نگرانی می‌کند، در عرصه‌های بین المللی هم حرف‌های خصوصی موجب ایجاد حس ناامنی و ناراحتی و اضطراب می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه قزوین بیان داشت: اصولا نجوا از شیطان است تا با آن مومنان را محزون و مشوش کند ولی مومنان چون به خدا توکل دارند و راه حل رفع این نگرانی همانطور که در قرآن کریم بیان شده این است که مومنان به خداوند توکل کنند و بدانند که شیطان نمی‌تواند هیچ آسیبی به آنها برساند.

 

وی با اشاره به عاقبت دوستی و رفاقت با شیطان تأکید کرد: شیطان از هر راهی که بتواند انسان را به کفر فرمان داده و هدایت می‌کند و در آخر هم پس از منحرف کردن انسان از مسیر حق خود نیز از او برائت جسته و او را تنها می‌گذارد؛ چون آمریکا که پس از اغوای کره شمالی و خلع سلاح کردن وی به تعهدات خود عمل نکرد و پس از متحمل شدن خسارت‌ها از این کشور هیچ حمایتی نکرد.

 

امام جمعه موقت قزوین در پایان به سایر ویژگی‌های شیطان اشاره کرد و گفت: به رنج و زحمت انداختن انسان‌ها، تسلط و سیطره کامل بر پیروان خویش، دعوت پیروان خویش به شعله‌های آتش جهنم از دیگر اعمال شیطان است./955/پ202/ب4

ارسال نظرات