۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۴۳۶۶۶

درب مساجد انگلیس به روی غیرمسلمانان گشوده می‎شود

خبرگزاری رسا ـ درب مساجد سراسر انگلیس در روز یکشنبه اول ماه فوریه میلادی به روز غیرمسلمانان باز خواهد بود؛ این اقدام به منظور نشان دادن چهره حقیقی اسلام به مردم انگلیس و کاستن از احساسات اسلام‎ستیزانه پس از حملات تروریستی پاریس صورت می‎گیرد.
روز دربهاي باز مساجد انگليس
 
به گزارش خبرگزاری رسا، درب مساجد سراسر انگلیس در روز یکشنبه اول ماه فوریه میلادی به روز غیرمسلمانان باز خواهد بود؛ این اقدام به منظور نشان دادن چهره حقیقی اسلام به مردم انگلیس و کاستن از احساسات اسلام‎ستیزانه پس از حملات تروریستی پاریس صورت می‎گیرد.
 
شورای مسلمانان انگلیس که سازماندهی این طرح ابتکاری را بر عهده دارد در بیانیه ای به همین مناسبت اعلام کرد: اعضای جامعه مسلمانان انگلیس در مساجد حضور خواهند داشت تا مسلمانان و غیرمسلمانان بهتر با یکدیگر آشنا شده و به سوالات مطرح شده در مورد مسلمانان و اسلام نیز تا جایی که امکان پذیر است پاسخ گویند.      
 
شورای مسلمانان انگلیس خاطرنشان کرد که مراسم روز درب های باز مساجد با هدف نزدیکی مسلمانان به سایر شهروندان انگلیسی و کاهش تنش ها پس از حوادث تروریستی پاریس برگزار می شود.
 
مسلمانان انگلیس از طرح درب های باز مساجد در این کشور استقبال کرده و حتی برخی از آنان پیشنهاد کرده اند که این مراسم هر سه ماه یکبار برگزار شود.
 
روز درب های باز مساجد انگلیس سه هفته پس از حملات تروریستی خونبار در شهر پاریس که 17 کشته بر جای گذارد برگزار می شود.
 
این نخستین بار نیست که درب های مساجد انگلیس به روی غیرمسلمانان گشوده می شود.
 
در طول سالیان گذشته نیز بارها مراسم روز درب های باز مساجد به منظور مقابله با تصورات نادرست در مورد دین اسلام و مسلمانان در انگلیس برگزار شده است.
 
گفتنی است، نزدیک به 2 میلیون و 700 هزار مسلمان در انگلیس زندگی می کنند./990/ب902/ک
ارسال نظرات